Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
dat moet je dus niet doen, zonder deksel rijden
kan je blok breken
welke pijp voor mijn zip 2t
moet veel koppel hebben
en niet te veel herrie maken
en rond de 100 euro
gianelli go?
technigas next?
andere suggesties?
Hallo Scooter Forummers,
Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?
Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?
Graag een bevestiging.
Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.
Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.
Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?
Groetjes,
Tinus.
Dat kun je niet zo uitrekenen, M18 en M14 zijn de maten van de bouten en 1,25 en 1,50 is de spoed (Hoe grof/fijn het schroefdraad is).Hallo Scooter Forummers,
Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?
Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?
Graag een bevestiging.
Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.
Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.
Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?
Groetjes,
Tinus.
Klopt, SW staat voor Spanner Width (Engels voor steeksleutel breedte) en die andere getallen geven de hoogte van de moer aan (Zover ik weet).http://www.easyparts.nl/showarticle...2-s105-d2563/105/Moer-M18-X-1,25-Sw24-13.html
Hier staat onderaan SW24, gok dat dat met sleutel te maken heeft.
http://www.easyparts.nl/showarticle...2-s105-d2546/105/Moer-M14-X-1,50-Sw22-11.html
En hier dus 22.
Dat SW voor Spanner Width staat weet ik 100% zeker, of de maten kloppen die op easyparts staan dat weet ik niet, maar het lijken mij gangbare maten.Dus 24 achter, 22 voor?
Is er niet iemand met een Zip die 100 % zeker kan zeggen of dat de juiste maten zijn?
Of jij moet het 100 % zeker weten?
Had je die op een PIA of Mina? En wat was de geschatte topsnelheid?Bidalot ct1 is ook een leuke std uitlaat! Had m op m'n dr70rpm wat een koppel gaf dat ding zeg! Topsnelheid was ook niet heel verkeerd