This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

 
Ik heb een klein vraagje, ik ben klaar met mijn blok reviseren (krukas etc.) en heb nu een dr70 met sito plus uitlaat. Nu heb ik hem getest, en hij werkte. Maar hij brult wel echt met de toeren bij het wegrijden. Nu heb ik originele rolletjes die ik vroeger ook had met een dr70rpm en wat perfect liep. Trekveertjes standaard en drukveer ook. Wat moet ik doen om dit te verhelpen? Als ik eenmaal rij boven de 40-50 gaat het normaal maar daarvoor rijd ik alleen maar met overtoeren.
 
Trekveren zorgen voor het wegrijden! Tot het moment dat je scooter in beweging komt! Hoe strakker hoe meer toeren je scooter moet maken voor hij van z'n plek komt! Maar die heeft niets met je probleem te maken
 
Ik heb een neos '99

Tot 20km/h trekt hij vlot, dan tot 50 heel traag, en vervolgens maakt hij weer echt meer toeren en trekt hij echt goed weg. Op top gilt hij trouwens de toeren uit, naar mijn idee misschien zelfs een beetje teveel, maar ik kan me vergissen. Alles is schoongemaakt.

Hoe krijg ik die toerendip eruit zodat ik ook echt vlot weg kan rijden.

Mijn setup:
DR70 RPM
12mm carb
Sproeier 96
Bougie hittegraad 9
Rollen RMS 4.8Gr.
Sito+ uitlaat
Standaard trekveertjes
Malossi rode drukveer
 
Gewoon wat lichtere rolletjes kan het al mee opgelost zijn. Kan ook zijn dat je een wat minder sterker drukveer nodig hebt. IS een kwestie van testen in elk geval. Wat voor luchtfilter heb je trouwens?
 
Mijn scooter loopt weer prima na de revisie alleen als ik hem aankick hoor ik +-10 seconden een hoog 'krijsend/fluitend' geluid uit mijn carter komen, gaat daarna altijd weer weg. Is het gewoon dat mijn kickstart een beetje aanloopt of moet ik het erger gaan zoeken?

Ook bleef mijn gas gister hangen, ai! :S En het bochtje van mijn carburateur zit los op de rest, hoort dat?
 
Last edited:
Misschien een onnozel vraagje maar goed, ik weet het niet zeker.

Moet je als de scooter goed koud wegrijd en warm iets minder in gasreaktie ed is, nou kleiner of groter in sproeier?

Reden waarom ik me dit afvraag is dat in theorie een warme motor minder benzine nodig heeft, dus kleiner is sproeier moet. Maar daarentegen rijd je met koude motor vaak nog op choke (automatisch), dus dan zou je weer zeggen juist groter.

Ook start ie met het koude weer iets slechter en tijdens de eerste minuut gas geven geeft meestal het buwaap geluidje, dus daarin dacht ik ook juist weer groter.

Dus eindconclussie denk ikzelf groter...

Wie kan mij hier in bevestigen of ontkrachten?? Gaat om sproeier 60 in een DO 17,5, bougie is wel bruin op het moment. luchtschroef op 1,5
 
Hij reageert dan gewoon iets langzamer (minder fel dus). Op moment dat motor nog redelijk koud is en ik zou bijv op 40 gas geven (dat is ook bij 20 of bij 60) voel ik hem nog echt duwen, maar eenmaal warm lijkt het alsof degene die aan het duwen is helemaal uitgeput is.
 
de leeftdij voor het bromfiets theorie-examen wordt verlaagd naar 15,5 jaar. Dit zal op korte termijn gaan gebeuren, maar een datum is niet genoemd. Dit is gedaan omdat er een groot spanningsveld zat tussen het moment van slagen voor het theorie-examen en het moment van het afleggen van het rij-examen. Door het theorie-examen te vervroegen naar 15,5 jaar heeft de aspirant bromfietsrijder een half jaar de tijd gekregen om dit certifcaat te kunnen behalen.

Mijn vraag is of iemand dit kan bevestigen?
Of ergens anders heb gelezen?
Want dat zou ik nu mijn theorie kunnen halen.
gr
 
ff een vraagie. Is er nog een 70cc (laagtoerige) cilinder waar op de buitenkant staat net als bij stage 6 streetrace 49ccm? Ik wil misschien wel zo'n 70cc waar op staat 49cc. Maar ik hoorde dat de uitlaat daar niet goed op past dus dan heb ik liever 1 waar een uitlaat wel normaal op past. Of een andere goede cilinder voor Yasuni R (mina hori)?
 
Status
Not open for further replies.