Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
Ik had hem voordat ik hem uit elkaar gedraaid had ontlucht. Moet ik dus gewoon de remblokken tegen de zuigers duwen en dan paar keer remmen?
voordat je hem uit elkaar hebt gedraaid? je hebt hem nu uit elkaar gedraaid en de remolie is er dan weer uit of niet..?
in dat geval gewoon monteren en opnieuw op druk brengen...
is hij nog op druk weer gewoon monteren en een paar x remmen als het goed is zou hij vanzelf moeten aangrijpen anders is hij niet goed op druk..
als hij niet over de schijf heen past moet je gewoon even met een schoevendraaierde remblokken uit elkaar drukken.
Hey jongens,
Zit met een klein probleempje op m'n Aprilia SR (horizontaal blok).
Zit een Bidalot CT1 onder, en heb met het optrekken vanuit stilstand dat hij eerst hoog in de toeren gaat, tot na de 20 en dan voel je dat ie harder begint te trekken.
Nu vermoed ik dat ik andere trekveren nodig ben (zitten nu volgens mij gelen in van Malossi). Maar nu weet ik nou niet ik slappere, of iets sterkere nodig ben.
Ook ben ik van plan mijn Malossi Flyclutch te vervangen door een andere koppeling, denk dat het een Hebo verstelbaar word deze keer, want die Flyclutch is lastig af te stellen..
Graag ideetjes, suggesties en dergelijke
wel goed ontlucht ?
dus pompen, vasthouden, nippel open, nippel dicht, loslaten.
Zou std trekveren pakken!
weet iemand een leuk straat setupje voor mijn derbi gpr OT ?
grtz