Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
Is je 'custom' 'background' wel goed? Denk dat die gewoon afwijkt van de originele..
Als jouw background precies hetzelfde is als de originele dan is er gewoon iets met je teller aan de hand, kan niet anders, of wel?Nee dat is het niet, ik weet wat mijn oude benzinestand was en hoe lang het ongeveer duurde voordat hij warm is.
Nu is er veel meer verschil tussen de benzinestand als ik hem net aan zet en wanneer hij al even heeft gelopen. Ook is hij een paar keer blijven hangen. Snelheid heb ik precies overgenomen van de oude. Ik ga hem er nu gewoon even opnieuw insteken hopen dat het dan lukt.
Dan hoop ik dat de benzine en warmte meter toch een beetje een goede indicatie geven. Maar net na een kwartiertje rijden was mijn warmtemeter al op de helft, normaal is hij na een halfuur net een centimeter omhoog ofzo.
Als jouw background precies hetzelfde is als de originele dan is er gewoon iets met je teller aan de hand, kan niet anders, of wel?
Probeer anders de oude background nog eens.
Over de temperatuur.. wanneer heb je dit voor het laatst gechecked? Want temperaturen verschillen nogal de laatste tijd.
Sensor zit in je tank! Niet in je carb! Dus zoek het in je tank!
Bij een Zip SP (en andere zip modellen) heb je in plaats van een echte benzinemeter alleen een waarschuwingslampje.
Is het mogelijk hier een echte meter van te maken ?
Ik wil later een digitale teller in het originele tellerhuis verwerken en daarbij zoveel mogelijk functies aansluiten waaronder de benzinemeter. Gaat dit werken met een originele vlotter of moet er een andere in ?
Zou eerst eens gaan rijden als ik jou was
Maar nu je zegt dat je nog niet gereden hebt, staat de snelheidswijzer 10km/u te hoog?
In dat geval kun je hem met beleid een stukje naar beneden drukken, mét beleid!