Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.
Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
straatbanden kun je niet met circuitbanden vergelijken , evo banden word niet mee gereden daar , alleen TT's
maar een TT is echt een circuitband welke IMO niet echt wat te zoeken heeft op straat , waar de banden veel minder warm worden , meer slijten en minder profiel hebben dus minder in de regen..
TT 91 is gewoon een ouder type , 92 het laatste type , dus voor en achter 91 OF 92 meestal , verder zijn voor en achter apart ,dus je hebt daadwerkelijk een voor en achterband.
ik zou gewoon een normaal bandje nemen voor op straat , dwz een degelijk merk zoals Michelin , Pirelli , Bridgestone , ofwel straatbanden..
Melv
Op een zip 2000 zit std 100-80-10 voor en 120-70-10 achter.
Achtervelg van een 2000 is breder als een 98. daarom die brede band. als je achter een 100-80-10 neemt zal deze redelijk plat staan ipv bol.
Zelf heb ik michelin S1 voor en SM100 achter.
Koud weer = grotere sproeier, meestal niet nodig als hij goed is afgesteld, je moet alleen wat meer geduld hebben voordat hij op temperatuur is...er zijn uitzonderingen, sommige set-ups zijn erg gevoelig voor het weer (Vochtigheid en temperatuur, temperatuur bepaald in beperkte mate de hoeveelheid zuurstof in de lucht), maar dan gaat het meestal niet om een standaard scooter met een andere uitlaat.klein probleempje bij men aerox;
als ik hem koud moet starten, start hij meestal goed, maar nu bij het koude weer start hij wel in een keer, maar valt naar 2 sec uit, start daarna wel weer, en valt weer uit, en kan niet meer aan, bougie bekeken; TE zwart, maar het rare; hij reed hij wel altijd mee, ook als hj koud en ik rij weg, stotteren totdat hij de 60 heeft gehaald, als ik dan weer afrem en opnieuwe optrek is het weg(te veel benzine imo) en bij kwart gas stotterd hij ook, maar nu, af en toe, als hij koud is er en ik rij, valt hij weg tot een bepaald aantal toeren ( 4 of 5 (jah 4 of 5 jah) hij ljkt dus alsof hij uitvalt(contact-omdraai-geluid) maar pakt dan wel weer op, kan ik nu gewoon als nood even de gasnaald een clipje hoger doen, zodat hij verder richting men sproeier valt? zal dat helpen, want heb op dit moment geen tijd om naar de brommerboer 20 km te rijden, en ben hem wel nodig voor werk, deze sproeier was altijd wel goed, tot dat het dit slechte weer werd, dus als iemand me kan helpen graag
setup;
alles standaart, alleen een technigas next r, sproeier 68 en gasnaald staat nog orrigineel
bougie kleurt zwart en is licht nat
heb het uitval probleem opgelost, me bougiedop flink ingespoten met wd40 wat werd aangeraden na wat search ;D nu alleen nog het stotteren
Dat lijken mij wel fatsoenlijke banden, ik kon met Michelin Boppers aardig overweg bij "normaal" nat weer, maar bij een flinke hoosbui deed ik wel rustig aan.
Neem aan dat er op een sp2000 de zelfde maat banden ligt als op een zip2000
Door die bredere 2000 velg achter moet je als je met 98 velgen gaat rijden ook een 98 subframe steken anders staan je wielen niet in lijn.
Ik weet niet of die 12inch velgen even breed zijn? Maar daar zit ook het maat verschil in bij een 2000.