Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

DR70 Afstelling Peugeot

Ik heb pas een dr70 gemonteerd op een speedfight met sito+
Verder is alles origineel op de multivar na.

Wat is ongeveer de goede afstelling? Welke richting?

Ik heb er nu 70 in zitten maar volgensmij is dit nogsteeds te groot. Zou dit kunnen bij een dr70?

Alvast bedankt :)
 
dat kan heel goed als de prop nog in het filter zit , bovendien is het verschil ook niet zo groot tov een std cilinder.

als je er vanuit gaat dat de std peugoet een 52 of 54 sproeier heeft en je gaat een paar maten groter kom je op iets van 60/62 uit , 70 is meteen ruim 15 maten groter , dit doe je meestal ook niet. Maar als de prop eruit is zou je wel rond de 70 moeten zitten.

zet wel even de luchtstelschroef goed en de naald in het midden.

verder kun je natuurlijk gewoon van de bougie uit gaan , je kunt eerst even een stuk voorzichtig inrijden , en dan een paar keer volgas optrekken en uit zetten ,dan zie je iig wel of het niet te klein is.

bedenk wel dat als de variorollen te licht of te zwaar zijn dat dit ook enige invloed heeft.
 
Oke bedankt,

De prop zit idd nog in de filter, Maar hier ga ik geen prestatieverschil in merken neem ik aan? (net als oa mina)

Ik zal met 62 proberen. Verder kan hij het wel afstellen. Gaat erom dat die er fatstoenlijk mee naar huis kan rijden...
 
Had even een snel vraagje, ben vandaag keihard op me plaat gegaan op deze verijsde fietspaden hier (bedankt gemeente Emmen;)).
Schouder zwaar naar de kloten. Maar het probleem waar ik mee zit is dat het stuur nu een paar millimeter scheef staat.

Is dit gewoon een kwestie van een of andere bout losdraaien, stuur rechtzetten en weer vastdraaien? (Zelfde principe als bij een fiets dus?).
Gaat om een Aprilia SR WWW.
 
Meestal is het gewoon dat je stuur scheef staat en gewoon weer recht te zetten is. Deze is zegmaar vast geklemd met een m10 bout. (zit overgens ook gewoon bevestigt met een gewone bout :P)

Maarja de bout die het zaakje klemt even los, stuur recht tov je wiel, bout vast en dan is het wss weer goed....
 
Beunpraktijken @ work Part II

[ir]http://i52.tinypic.com/fnvn14.jpg[/ir]

[ir]http://i54.tinypic.com/s1ngur.jpg[/ir]

[ir]http://i55.tinypic.com/e9iwyh.jpg[/ir]

Bij 1 zo'n ''ring'' was het binnenwerkje eruit dus hadden ze maar aan beide kanten een revet gestopt en een boutje met een moer er doorheen om vast te houden 8P

Ding kwam bij ons voor een beurtje, mankeerde ontiegelijk veel aan.
 
ik zou er meteen al niet op rijden , als ik iets repareer moet het verzekerd zijn , vertrouwd (frametechnisch) en remmen zijn helemaal een must..

ik zou dus ook als ik jou was gewoon zeggen dat je dit zo niet gaat proberen tegen de klant, want straks gebeurd er wel wat ben en jij de lul (mischien wel wat gebroken oid) EN die gast kan ook nog boos worden!!

en ik heb het meegemaakt dat zulke dingen gebeuren , zulke scooters kun je ook wel missen , dan maar 1 minder verdient..

en je hoeft niet eens te remmen om hier ongelukken mee te krijgen..
 
Had even een snel vraagje, ben vandaag keihard op me plaat gegaan op deze verijsde fietspaden hier (bedankt gemeente Emmen;)).
Schouder zwaar naar de kloten. Maar het probleem waar ik mee zit is dat het stuur nu een paar millimeter scheef staat.

Is dit gewoon een kwestie van een of andere bout losdraaien, stuur rechtzetten en weer vastdraaien? (Zelfde principe als bij een fiets dus?).
Gaat om een Aprilia SR WWW.

staat het stuur iets scheef ten opzichte van je wiel?

want daar hoef je totaal niks los voor te hbben,.
 
ik zou er meteen al niet op rijden , als ik iets repareer moet het verzekerd zijn , vertrouwd (frametechnisch) en remmen zijn helemaal een must..

ik zou dus ook als ik jou was gewoon zeggen dat je dit zo niet gaat proberen tegen de klant, want straks gebeurd er wel wat ben en jij de lul (mischien wel wat gebroken oid) EN die gast kan ook nog boos worden!!

en ik heb het meegemaakt dat zulke dingen gebeuren , zulke scooters kun je ook wel missen , dan maar 1 minder verdient..

en je hoeft niet eens te remmen om hier ongelukken mee te krijgen..

Dacht er nog aan toen ik het typte, ben eigenlijk ook gek ook dat ik daar mee ben gaan rijden..

Mja als ik dat tegen mn baas zeg is het toch iets van ach joh ben je gek gebeurd niks gewoon voorrem niet gebruiken (denk ik).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top