Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

hoi
het lukt me maar niet om de buis van de blokophanging in me blok te krijgen van mijn aprilia rally (mina hori ac)
Alles is nieuw
Gaat die buis er maar op 1 manier in of vergeet ik iets?
want als ik een hamer pak komen me lagers er uit zetten.
iemand die het weet?
 
klein probleempje bij men aerox;

als ik hem koud moet starten, start hij meestal goed, maar nu bij het koude weer start hij wel in een keer, maar valt naar 2 sec uit, start daarna wel weer, en valt weer uit, en kan niet meer aan, bougie bekeken; TE zwart, maar het rare; hij reed hij wel altijd mee, ook als hj koud en ik rij weg, stotteren totdat hij de 60 heeft gehaald, als ik dan weer afrem en opnieuwe optrek is het weg(te veel benzine imo) en bij kwart gas stotterd hij ook, maar nu, af en toe, als hij koud is er en ik rij, valt hij weg tot een bepaald aantal toeren ( 4 of 5 (jah 4 of 5 jah) hij ljkt dus alsof hij uitvalt(contact-omdraai-geluid) maar pakt dan wel weer op, kan ik nu gewoon als nood even de gasnaald een clipje hoger doen, zodat hij verder richting men sproeier valt? zal dat helpen, want heb op dit moment geen tijd om naar de brommerboer 20 km te rijden, en ben hem wel nodig voor werk, deze sproeier was altijd wel goed, tot dat het dit slechte weer werd, dus als iemand me kan helpen graag

setup;
alles standaart, alleen een technigas next r, sproeier 68 en gasnaald staat nog orrigineel
bougie kleurt zwart en is licht nat
 
Dacht er nog aan toen ik het typte, ben eigenlijk ook gek ook dat ik daar mee ben gaan rijden..

Mja als ik dat tegen mn baas zeg is het toch iets van ach joh ben je gek gebeurd niks gewoon voorrem niet gebruiken (denk ik).

dan zeg je gewoon , "dan probeer jij m toch?"

en als ie dat niet wil zeg je dat ALS er wel wat gebeurd dat HIJ dan aansprakelijk is ;)

alhoewel , je bent zelf wel verantwoordelijk natuurlijk , maar je hoeft echt niet op een onveilige brommer te stappen...
 
Wat zijn fijne bandjes die goed plakken voor op een Zip SP vooruitkijkend naar de zomer ?

Heb nu op mijn Speedfight Pirelli EVO 21 of 22, en daar was ik in de zomer erg tevreden over. Zijn er voor een Zip SP vergelijkbare banden ? Neem aan van wel gezien er ook mee circuit geraced word.

Ohja, zal ook wel fijn zijn als ze ong net zo lang meegaan als die Pirelli, dat is niet extreem lang, maar niet dat ik iedere maand nieuwe banden moet kopen (maak redelijk wat km/s, 1x per week naar Den Bosch +/- 80km en 4x per week naar het werk +/- 20km en dan nog kleine stukjes hier in de buurt als ik ergens heen ga).

Heb zelf al de Bridgestone ML50 gevonden,

Voor: 100/80-10
Achter: 100/90-10

En de Dunlop TT91 en TT92 ? Voor TT91 en achter TT92 ? Of voor+achter TT91 of voor en achter TT92 ?

Pirelli SL26, weet niet wat voor band dat is ?

Voor 90/90-10 en achter 100/90-10 ?

http://www.easyparts.nl/showarticle...218-236/Band-Pirelli-Sl26-10-90-90tl-50j.html
 
Last edited:
straatbanden kun je niet met circuitbanden vergelijken , evo banden word niet mee gereden daar , alleen TT's

maar een TT is echt een circuitband welke IMO niet echt wat te zoeken heeft op straat , waar de banden veel minder warm worden , meer slijten en minder profiel hebben dus minder in de regen..

TT 91 is gewoon een ouder type , 92 het laatste type , dus voor en achter 91 OF 92 meestal , verder zijn voor en achter apart ,dus je hebt daadwerkelijk een voor en achterband.

ik zou gewoon een normaal bandje nemen voor op straat , dwz een degelijk merk zoals Michelin , Pirelli , Bridgestone , ofwel straatbanden..
 
Ok ja ik zag die racebanden toevalig staan ik dacht misschien zijn dat wel echte plakkers :P

Maar ik wil wel een zacht compound hebben, geen hard. Ik weet dat de Bridgestone ML50 zacht is, maar dat profiel vind ik meer op een crossband lijken :P

Weet jij toevallig iets over die Pirelli SL26 ?
 
tuurlijk een TT zal een zachter compound hebben en zeker met droog weer leuk rijden , echter zeg je zelf al dat je er vrij veel mee rijdt , en het vrij slijtvast moet zijn. vaak hoe goedkoper de banden hoe slijtvaster , maar vaak zeer harde banden.

een ML50 werd vroeger gebruikt voor races omdat er simpelweg weinig anders was , en later als regenband gebruikt , ik heb zelf met Michelin boppers gereden , en met Pilot's ,eveneens met Bridgestone battlaxx , totdat de TT kwam..

als straatscooter die je alleen bij goed weer gebruikt zal een TT super rijden , maar sneller slijten dus en minder grip bij nattigheid..

bedenk wel dat de straat geen circuit is , in een circuit zitten gemiddeld weinig hobbels en is schoon , dat heb je op straat niet en kun je dus wel "circuit"banden hebben maar dat wil niet zeggen dat dat op straat ook net zo mooi gaat natuurlijk.

scheelt wel dat ze gebruikt zat te koop zijn ;)
 
Mja gebruikte banden hoef ik sowieso niet :P Ga niet liggen melken over een 10tje meer voor een nieuwe, werk immers zelf in een scooterzaak dus heb leuke prijsjes voor die banden voor mijzelf :)

Maar als die Pirelli SL26 zacht compound is dan neem ik die denk ik, en anders ML50'ers.
 
bandenprijzen van de TT's vallen imo tegen , zijn nog vrij prijzig inkoop , maar ik rijdt zelf met 12 inch die iig al duurder zijn.

voor op straat kun je prima gebruikte banden gebruiken , ik heb mijn eigen banden al 4 jaar en dat ging van het jaar nog prima op het circuit.

vaak zijn de gebruikte tt's niet geweldig meer voor op het circuit maar prima voor op straat , hier merk je echt niet het verschil tussen goeie gebruikte en nieuwe..

en je zou eerst eens een setje kunnen proberen en dan later alsnog nieuwe kopen eventueel.

nieuwe banden is natuurlijk wel mooi als het gaat om kwaliteit , maar je zult even een laagje eraf moeten rijden.
 
Dat laagje klopt inderdaad ja.

Achja eerst maar eens een zip zien te kopen. Overmorgen komt de schade-expert kijken en als alles beetje meezit qua geld wat ik krijg uitgekeerd ruil ik mijn speedfight in op een Zip SP :)
 
he mensen ik heb een speedfight2 gekocht en mijn vraag is dat als ik tusse de 20 en de 30 zit mijn scooter ontzettet stottert en daaran uitstekent loopt is dat aleen met warm woren of hoe kna ik dat het beste afstellen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top