Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Die bestaan nog ja :P Maar zijn verder onder een andere naam ;) Ik zie hem ook niet meer op marktplaats, maar geloof dat hij verder is onder een naam als Scooterworld Europa of Nederland ofzo...

Ene monteur die daar werkt, die lange kale genaamd Paul is iig weg. Die is vrachtwagenchauffeur geworden. Alex had mij laatst nog gebeld of ik daar weer wilde komen werken haha :P Helemaal gek in zn koppie geworden hij.

haha die alex is een oude kennis van mij :D
daar hebben ze echt troep idd..
Hij rijdt zelf in een dikke 5 serie en zn personeel werkt tegen hongerloon :+
 
Maak is een foto ? Lijkt me sterk dat dat er niet op zit.


Of er moet iets missen.... (maar ik heb nog nooit naar mn ontsteking gekeken!! :o:o) ben bang dat ik het dan sloop... hier piccaaa:

EDIT: iemand die ff plaatje kan verkleinen???

[Ir]http://i55.tinypic.com/2cf9ykj.jpg[/Ir]
 
Last edited by a moderator:
dan heb ik de verkeerde koelvin liggen in de schuur!!! die ik heb liggen heeft ze namelijk veel dichter bij elkaar? zal wel van mina zijn!! en dan ff nog een vraag... in mn carter, op mn poulie hoort ook een koelvin (piaggio oud dus gewoon een plastic losse die je vastzet met rondsel) nou zijn al deze vinnen afgebroken, lijkt me niet erg bevordelijk! maar is deze noodzakelijk? of kan ik deze eventueel ook weglaten??

(ga met s6r c16 ed rijden)
 
Op Stage6 half poulies zitten ook geen koelvinnen, dus het lijkt mij niet echt nodig.
Ook is het zo dat de koppeling erg heet kan worden, en zelf heb ik daar nog geen problemen door gehad (De wingbell was helemaal blauw geworden van de hitte).
Maar uiteraard kan wat extra koeling geen kwaad.
 
haha die alex is een oude kennis van mij :D
daar hebben ze echt troep idd..
Hij rijdt zelf in een dikke 5 serie en zn personeel werkt tegen hongerloon :+

Klopt ja haha, 1 monteur daar had na 5 jaar nog steeds geen contract gekregen :+ Toevallig toen ik daar een contract kreeg had hij er maar gelijk 2 laten uitprinten zodat die andere monteur ook eentje had :+
 
Die bestaan nog ja :P Maar zijn verder onder een andere naam ;) Ik zie hem ook niet meer op marktplaats, maar geloof dat hij verder is onder een naam als Scooterworld Europa of Nederland ofzo...

Ene monteur die daar werkt, die lange kale genaamd Paul is iig weg. Die is vrachtwagenchauffeur geworden. Alex had mij laatst nog gebeld of ik daar weer wilde komen werken haha :P Helemaal gek in zn koppie geworden hij.

Heb verschillende scooters hier gehad om te repareren.

Het ergste geval was een area 51. omg wat zag die eruit zeg.
En levensgevaarlijk,

Onderste subframe zit origineel met 3 m8 bouten vast. Hoe zet alex scooterworld dit dan vast?
2 flink verroeste m6 bouten en paar revetten. Ding slingerde als een gek wanneer je er mee door de bocht ging (blok los)

iets van 5 carterbouten waren afgebroken/dol. Spiebanen krukas waren weggesleten. Kappen zaten maar voor de helft vast ect. (binnenkant met ductape)

Maarja wat verwacht je voor 1200 euro |(
 
Haha dat ziet iedereen toch dat het een speedfight 1 is? :P
En waar dat kapje voor op het zadel? :P

Hij heeft echt altijd van die verkooppraat in zijn advertentie staan....

Uiterlijk:

- Ziet er zeer netjes uit
- Nette frisse scooter
- Mooie kleur
- Geen schade
- Niet afgejakkerd

Motorisch:

- Start perfect
- Rijd als nieuw
- Start ook elektrisch
- Geen herrie of bijgeluiden
- Niet aan gerotzooid
- NIET opgevoerd
- In originele staat
- Goede banden
- Rijd als een zonnetje, zo goed als nieuw
- Remmen, verlichting etc. allemaal keurig netjes in orde - Motorisch 100%


En ook 3 van die kutfoto's waar je niets wijzer van word. 3 de zelfde
 
Verder = 90 km toch wel minimaal 2x duurder dan 120 euro.

En..

Hard rijden, is consequenties accepteren!

ja idd, ik had voor 84 ongecorrigeerd op de roller (dus werd dan 73 met correctie) een boete via OvJ, was de eerste keer. Was het al 140 euro en moest hem binnen een maand weer laten zien dat ie 45 liep om mijn kenteken papieren terug te krijgen.

Zonde van het geld maarja je moet het idd maar accepteren, je hebt het zelf in de hand.. ;)
 
Heb al tijden problemen met mijn accu, alles deed het nog verder (behalve elektrische start/ toeter deed het amper maar goed).
Maar heb eindelijk een multimeter gekregen, een goeie.

Accu dus ff doorgemeten, zonder iets te doen 13,89 volt.
Startmotor ff geprobeerd (trok leeg tot 2 volt) en ging toen netjes naar 11,98 volt.
Daarna de motor ff aangezet, toen kwam ik uit op 18,35 volt.

Ik gok dat het mijn spanningsregelaar is.. iemand een andere mening?
Wil het graag zeker weten namelijk, of tenminste een second opinion ;)
 
Klein vraagje: carb verwarming.

Betreft een Pia blok kort, Zip SP.

Er loopt een slangetje van de cillinderkop naar de carb, en van de carb naar de koelpijp.

Maakt het nog uit of de slang vanaf de cillinderkop op de bovenste of onderste nippel zit van me carb?
 
Kan een origineel filter (wel imitatie, aansluit-slang is wat stugger dan normaal) op een 21mm dellorto?
Gaat om een minarelli horizontaal blok btw.
Thanks in advance ;).
Ligt ook aan de carb. (Er zijn verschillende Dell 21mm carbs.), maar ik zou het niet weten.

Klein vraagje: carb verwarming.

Betreft een Pia blok kort, Zip SP.

Er loopt een slangetje van de cillinderkop naar de carb, en van de carb naar de koelpijp.

Maakt het nog uit of de slang vanaf de cillinderkop op de bovenste of onderste nippel zit van me carb?
Nee, zolang het er maar door gaat.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top