Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Vertaald: Als je nu al met een mengsel rijdt waar maar nét genoeg benzine in zit, in verhouding tot de hoeveelheid lucht in je mengsel.

Wat voor scooter, wat voor carb, wat voor sproeier

Er zit maar een scheurtje brommix in op een halve tank, er kwam ook geen rook vanaf tijdens en voor het rijden.

Scooter is een aerox, carb is wss origineel, en de sproeier weet ik niet omdat ik nog niet kan afstellen 8P
 
1. Drukveer keuze maken. Op setups met alleen een andere pijp monteer ik 9 van de 10 keer een gele
2. Rollen. Dit is een kwestie van testen, je moet een aantal setjes kopen (lichter dan nu) en hiermee gaan proberen. Bij te weinig toeren monteer je lichtere rollen, en vice versa. Rollen zijn te "mixen", dus neem je bijvoorbeeld 3 rollen van 5gram en 3 rollen van 4,5 gram, monteer je deze om-en-om (4,5|5|4,5|5|4,5|5|etc) en kom je dus op 4,75 gram per rol.
3. Trekveren. Als je je vario afgesteld hebt op je drukveer, ga je nu proberen met trekveren het toerental waarop de koppeling aan grijpt wat veranderen. Je zal vanzelf merken wanneer de koppeling op het juiste moment aan grijpt, dan zal hij het snelst van z'n plek komen. Ik raad je aan om alleen malossi veren te ge bruiken, hier van is het duidelijkst om welke sterktes het gaat, en deze zijn gewoon goed.

4. Eventueel je sproeier een maatje groter, maar dit hoeft vaak niet bij minarelli (kijk naar de kleur van je bougie).
 
1. Drukveer keuze maken. Op setups met alleen een andere pijp monteer ik 9 van de 10 keer een gele
2. Rollen. Dit is een kwestie van testen, je moet een aantal setjes kopen (lichter dan nu) en hiermee gaan proberen. Bij te weinig toeren monteer je lichtere rollen, en vice versa. Rollen zijn te "mixen", dus neem je bijvoorbeeld 3 rollen van 5gram en 3 rollen van 4,5 gram, monteer je deze om-en-om (4,5|5|4,5|5|4,5|5|etc) en kom je dus op 4,75 gram per rol.
3. Trekveren. Als je je vario afgesteld hebt op je drukveer, ga je nu proberen met trekveren het toerental waarop de koppeling aan grijpt wat veranderen. Je zal vanzelf merken wanneer de koppeling op het juiste moment aan grijpt, dan zal hij het snelst van z'n plek komen. Ik raad je aan om alleen malossi veren te ge bruiken, hier van is het duidelijkst om welke sterktes het gaat, en deze zijn gewoon goed.

4. Eventueel je sproeier een maatje groter, maar dit hoeft vaak niet bij minarelli (kijk naar de kleur van je bougie).

het rijd met kleine sproeier, maar 2 stapjes(4 maten) groter rijd toch wel veel beter, tenzij de prop er in blijft, dat is mijn ervaring
 
Met een begrenzer kan je dus echt niet blijven rijden.
Dan is je onsteking in no-time naar de haaien.

Is dus inderdaad puur en alleen voor als je word aangehouden en je op de roller moet.

Verder = 90 km toch wel minimaal 2x duurder dan 120 euro.

En..

Hard rijden, is consequenties accepteren!

op de site van eurobegrenzer staat dat dit geen consequenties heeft voor de ontstekking, en wat ik uit een lijst van bekeuringen kan aflezen is dat de boete dan ong 120 is, maarja 90 met standaart spullen behalve andere uitlaat(ontgrensd) en vario ontgrends moet dit niet te halen zijn of wel?
 
Ja daar heb ik het ook niet over hé.
Ik heb het over km's met de correctie er al vanaf.

Bij 78 km/u gaat er trouwens 8 km vanaf.

Namelijk: 78 - 10 % correctie = 78 - 7.8 en dan is dus: 78 - 8 = 70.
Als de 10 % correctie minder is dan 5 km gaat er gewoon 5 km vanaf.

-

Of dit moet sinds 6 maanden weer verandert zijn?
 
Ja daar heb ik het ook niet over hé.
Ik heb het over km's met de correctie er al vanaf.

Bij 78 km/u gaat er trouwens 8 km vanaf.

Namelijk: 78 - 10 % correctie = 78 - 7.8 en dan is dus: 78 - 8 = 70.
Als de 10 % correctie minder is dan 5 km gaat er gewoon 5 km vanaf.

-

Of dit moet sinds 6 maanden weer verandert zijn?
nja eerst maar eens met tom testen, daarna als het nodig is maar een eurobegrenzer er in ;)
 
Hallo,

Mijn scooter heeft vandaag heel de dag buiten gestaan thuis. En nou zit de voorvork vast wat heel klote rijd.

Het gaat om een SR voorvork. De keering is een beetje lek want de voorvorkolie zat steeds een beetje op mijn voorvorkpoten.

Zou het kunnen dat er water in de voorvorkpoten is gekomen omdat de keerringen lek zijn? (en dus bevroren is)

Alvast bedankt :)
 
Post het hier maar omdat GC nutteloosche plaatjes topic non-scooter is,

Bokstandaard tjoening op het werk :P

[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/DSC_0085.jpg[/ir]

[ir]http://i567.photobucket.com/albums/ss116/FlyMelvK/DSC_0086.jpg[/ir]

Voor de duidelijkheid, dit hebben wij natuurlijk niet gedaan, maar dat was zo gedaan bij een scooter die bij ons binnen kwam (zoveelste verbeunde aerox) :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top