Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.

Advertisement - register to remove this

Cilinder eraf halen. en kijken hoe de boutjes er het beste uit kunnen gehaald worden.

Laatst nog een topic over geweest dus even zoeken.

Heb het ook wel eens ooit als ik een scooter koop dat ze afbreken en ze zijn er altijd nog uit gekomen.

boutjes zijn er al uit. en hij start niet meer. Ik heb de cilinder er gewoon opgelaten en de scooter op zijn kant gelegd.

Dat op zijn kant leggen heb ik altijd al gedaan en eigenlijk nog geen problemen mee gehad.

Nee hoor, nooit problemen mee gehad.

De uitlaat zorgt er (Naast het dempen van het geluid) eigenlijk alleen maar voor dat een gedeelte onverbrand mengsel terug de cilinder in wordt geblazen (Bij een expansie uitlaat werkt dat wat effectiever als bij een standaard uitlaat, en uiteraard zal het alleen maar beter werken als alles op elkaar is afgestemd), dat is ook de reden dat 2-takt motoren zo inefficiënt zijn, ze blazen veel onverbrand mengsel de uitlaat uit, en dat is de reden dat ze er van af willen (Te vervuilend).

Iemand weet of "Alex scooter world" Nuenen nog bestaat? Want hun site doet het niet meer en ze hebben geen MP advertenties meer.

Ik hoop het wel want ze verkopen echt rommel...

Die bestaan nog ja :P Maar zijn verder onder een andere naam ;) Ik zie hem ook niet meer op marktplaats, maar geloof dat hij verder is onder een naam als Scooterworld Europa of Nederland ofzo...

Ene monteur die daar werkt, die lange kale genaamd Paul is iig weg. Die is vrachtwagenchauffeur geworden. Alex had mij laatst nog gebeld of ik daar weer wilde komen werken haha :P Helemaal gek in zn koppie geworden hij.

Hier op mijn piaggio typhoon ac zit een ontsteking, maar er zit geen koelwiel op, en er is ook geen aansluiting voor! Hoe kan ik dit oplossen?? Lijkt me dat deze wel nodig is!!

Status
Not open for further replies.
Back