Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

hmm datzelfde heb ik ook een soort van meegemaakt leek ook of de lagers e.d waren geperst.
die buis moest ik met een andere buis eruit slaan waar ik ook een lager mee eruit sloeg.

Mvg,
 
Of je met een volledig ontgrensde 85 op de roller kan? Is wel te halen als het net afgesteld en in goede staat is allemaal ja.

Maar als je er een prop in gedrukt hebt zou je niet omhoog in sproeier moeten gaan he.. ga eens wat lager en zie of dat helpt zonder dat het nadelen heeft
jah ik bedoelde roller, aangezien de scooter dagelijks vervoer is en toch wel 30-35 km maakt per dag, maarja zonder de prop reed hij ZOO lekker, gewoon zonder te veel herrie 80 teller en als je het gas open gooide reed ik hem not 1,5 Cm de teller uit, maarja ben doodsbenauwd voor die rollers, enja als hij 90 rijd, dan word die boete toch wel tegen de 120, enja met een beetje een OomAgent die een k*t-humeur wil hem mss zefs wel innemen ;(

is het wat om een eurobegrenzer te kopen en deze op 70 af te stellen zodat ik men optrek enzo houd? top is niet men punt, optrek in tegendeel vind ik erg belangrijk....
 
Als hij 'op druk staat', wil dat zeggen dat het systeem gewoon werkend is. Belangrijkste is dat er geen lucht in het systeem zit, dan kun je namelijk geen druk opbouwen richting je remklauw.

Als je het wilt testen: pak even een losse remschijf en schuif daar je remklauw overheen zodat de blokken op je schijf vallen. Als je nu in je hendel knijpt, zou je voldoende tegendruk moeten voelen. Het kan zijn dat je een paar keer moet pompen voordat er tegendruk te voelen is. Komt die tegendruk niet, dan zit er lucht (of helemaal geen remvloeistof) in je systeem en is de druk er dus af. Dan zal het systeem opnieuw ontlucht en eventueel gevuld moeten worden.
 
Als hij 'op druk staat', wil dat zeggen dat het systeem gewoon werkend is. Belangrijkste is dat er geen lucht in het systeem zit, dan kun je namelijk geen druk opbouwen richting je remklauw.

Als je het wilt testen: pak even een losse remschijf en schuif daar je remklauw overheen zodat de blokken op je schijf vallen. Als je nu in je hendel knijpt, zou je voldoende tegendruk moeten voelen. Het kan zijn dat je een paar keer moet pompen voordat er tegendruk te voelen is. Komt die tegendruk niet, dan zit er lucht (of helemaal geen remvloeistof) in je systeem en is de druk er dus af. Dan zal het systeem opnieuw ontlucht en eventueel gevuld moeten worden.

Ok bedankt!, 9||6
 
jah ik bedoelde roller, aangezien de scooter dagelijks vervoer is en toch wel 30-35 km maakt per dag, maarja zonder de prop reed hij ZOO lekker, gewoon zonder te veel herrie 80 teller en als je het gas open gooide reed ik hem not 1,5 Cm de teller uit, maarja ben doodsbenauwd voor die rollers, enja als hij 90 rijd, dan word die boete toch wel tegen de 120, enja met een beetje een OomAgent die een k*t-humeur wil hem mss zefs wel innemen ;(

is het wat om een eurobegrenzer te kopen en deze op 70 af te stellen zodat ik men optrek enzo houd? top is niet men punt, optrek in tegendeel vind ik erg belangrijk....

Begrenzers zijn alleen voor rollerbanken, dus niet om mee te blijven rijden.
Maar het zou kunnen ja.

Met een begrenzer kan je dus echt niet blijven rijden.
Dan is je onsteking in no-time naar de haaien.

Is dus inderdaad puur en alleen voor als je word aangehouden en je op de roller moet.

Verder = 90 km toch wel minimaal 2x duurder dan 120 euro.

En..

Hard rijden, is consequenties accepteren!
 
Heb ik weer een laatste vraag voor vandaag: heb nu een standaard uitlaat op mijn scooter, heb nu nog 2 teruglopers liggen, stel ik hang die gewoon op het blok zonder afstellen kan ik dan iets kapot rijden ofzo?
 
Als je nu al arm rijdt en je gooit er een terugloper onder heb je kans op een warmloper ja. Snel gebeurt dat niet maar toch (zal eerder gaan haperen e.d. tis ijskoud buiten).

Je kan wel de achterkant van je scooter hiermee erg beschadigen... doordat autos tegen je aan rammen omdat je niet vooruit te branden bent bij het stoplicht (en overal)
 
Als je nu al arm rijdt en je gooit er een terugloper onder heb je kans op een warmloper ja. Snel gebeurt dat niet maar toch (zal eerder gaan haperen e.d. tis ijskoud buiten).

Je kan wel de achterkant van je scooter hiermee erg beschadigen... doordat autos tegen je aan rammen omdat je niet vooruit te branden bent bij het stoplicht (en overal)

Weet niet wat je daarmee bedoelt, maar even voor voor de handig heid mijn setup wat ik nu achterben:

50cc gilardoni cilinder
Hebo vario
Stage 6 koppeling
Std uitlaat
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top