Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.

Advertisement - register to remove this

Je hebt dan gewoon wat meer olie in je totale mengsel. Hoeveel meer hangt af van hoeveel brommix je in je tank gooit in verhouding tot de hoeveelheid benzine die erin zit. Hoeveel van die rommel heb je dan, voor een 3 of 4 liter zou ik de moeite niet nemen.. die paar euro, doe er dan met oudjaarsdag wat leuks mee ofzo

Je hebt dan gewoon wat meer olie in je totale mengsel. Hoeveel meer hangt af van hoeveel brommix je in je tank gooit in verhouding tot de hoeveelheid benzine die erin zit. Hoeveel van die rommel heb je dan, voor een 3 of 4 liter zou ik de moeite niet nemen.. die paar euro, doe er dan met oudjaarsdag wat leuks mee ofzo

Een volle tank, dus een liter of 7. Maar beetje bij beetje erin gooien zou dus kunnen?

In je carterkap, linksonder van je vario.

oliepomppiaggio.jpg

Ik vroeg me af wat je moet doen met een schakelaar met 3 pinnen. De schakelaar die ik wil kan ik niet vinden in 2-pins versie, maar ik vroeg met af wat je met de middelste moet doen. Het gaan om een aan/uit schakelaar. Ik denk zelf dat die 'aarde' moeten hebben, dus op mijn frame, maar weet iemand beter?

Mogelijk bedoeld om 2 standen te hebben, dus bijvoorbeeld lamp links (aan) of lamp rechts (uit). Maar het kan ook een lampje zijn of gewoon om 2 dingen op aan te sluiten.

hoi

ik ben een yamaha aerox 50 uit 2007 aan et opvoeren hijs is nu nog standaard alleen prob uit de uitlaat en vario ring eruit en nu wil ik mijn vario rollen veranderen ze zijn nu 15*12 6.5 gram

hij moet sneller door trekken en iets harder rijden
moeten er dan lichteren of zwaarderen in ?

en rijdt zelf op een keeway flash 50 met de setup
50 cc
technigas next r chrome uitlaat
dopler powerfilter chrome
andere vario rollen weet niet welke
andere koppeling veer weet ook niet het welke
std carburateur met 70mm sproeier
hij trekt goed en loopt nu 65 maar hoe krijg ik hem nog iets sneller zonder er al te veel aan te doen wat zichtbaar of al te duur is

Last edited:
hoi

ik ben een yamaha aerox 50 uit 2007 aan et opvoeren hijs is nu nog standaard alleen prob uit de uitlaat en vario ring eruit en nu wil ik mijn vario rollen veranderen ze zijn nu 15*12 6.5 gram

lichter, grammetje of 4 - 4.5 , en grotere sproeier, maatje of 2 -4

oke dankje maar welke maat sproeier is dat dan in mm ? hij is gewoon standaard

in mijn aerox uit 2007 zat standaard 62 in, zit nu 66 in, rijd goed met technigas next r ontgrenst ( de teller uit )
sproeiers zijn in een bepaalde maat, niet in MM !, gewoon bij scooterboer vrage naar; ik ben maat .. sproeier nodig voor een aerox(minarelli horizontaal)

in mijn aerox uit 2007 zat standaard 62 in, zit nu 66 in, rijd goed met technigas next r ontgrenst ( de teller uit )
sproeiers zijn in een bepaalde maat, niet in MM !, gewoon bij scooterboer vrage naar; ik ben maat .. sproeier nodig voor een aerox(minarelli horizontaal)

eey bedankt

over een keeway weet je niks of heb je misschien een sugestie

hoi

en rijdt zelf op een keeway flash 50 met de setup
50 cc
technigas next r chrome uitlaat
dopler powerfilter chrome
andere vario rollen weet niet welke
andere koppeling veer weet ook niet het welke
std carburateur met 70mm sproeier
hij trekt goed en loopt nu 65 maar hoe krijg ik hem nog iets sneller zonder er al te veel aan te doen wat zichtbaar of al te duur is

prop uit de uitlaat? zit met EEN lasnaad vast direct na de flens aan de binnekant, is gewoon zoon tuutje

Weet iemand de lagermaten van een oud type vertikaal peugeot blok van de vertanding ?

Dus van de 2 lagers voor de vertanding, het lager waar de achteras doorheen gaat en de keerring.

Ook het lager van de vertandingsdeksel en de keerring daarvan.

Danku!

Leuk... alleen zijn er 3 verschillende type's carburateurs gemonteerd op aeroxen, welke allemaal verschillende soorten sproeiers hebben. Ook heb je in dellorto carbs verschillende maten sproeiers. Origineel is meestal 6mm, maar er zijn ook dellorto carbs met 5mm sproeiers.

Status
Not open for further replies.
Back