Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Nee, maar het gaat er om dat verschillende types scooter ook anders uitgerust worden, wordt een scooter zwaarder (Door een ander frame, andere remmen.....) dan besluiten ze misschien om 'm iets meer vermogen te geven om het extra gewicht teniet te doen.

Nieuwe scooter, nieuw ontwerp met nieuwe onderdelen betekend in sommige gevallen meer vermogen, en soms door betere en/of nieuwere technieken/ontwikkelingen (OK de laatste tijd word er weinig aan 2-takt gedaan).
 
Hallo, ik weet niet zeker wat er aan de hand is maar gaat je scooter zwaarder klinken bij lage toeren bij het optrekken en gaat je topsneilheid omlaag als je te veel olie bij de benzine heb gedaan? Want kep pas Euro95 getankt en motorolie bij gegooid omdat ik normaal mix tank, en paar dagen later wat mix erbij gegooid...
 
Nee, maar het gaat er om dat verschillende types scooter ook anders uitgerust worden, wordt een scooter zwaarder (Door een ander frame, andere remmen.....) dan besluiten ze misschien om 'm iets meer vermogen te geven om het extra gewicht teniet te doen.

Nieuwe scooter, nieuw ontwerp met nieuwe onderdelen betekend in sommige gevallen meer vermogen, en soms door betere en/of nieuwere technieken/ontwikkelingen (OK de laatste tijd word er weinig aan 2-takt gedaan).

Wat ik een voordeel aan piaggio vind is vooral de uitlaat ophanging, dat daar nog moertjes in kunnen. Als het bij minarelli afbreekt ben je verder van huis.
Echter vind ik de waterpomp en oliepomp voor mijn gevoel niet geweldig. Natuurlijk, met het nodige onderhouwd maakt het niets uit, maarja ik vind het snaartje niet geweldig. Vandaar ook de electrische waterpomp op mn nrg :P
Bij minarelli zijn veel onderdelen weer uitwisselbaar met verschillende blokken. Bijvoorbeeld aerox velgen op een sr, geen probleem. Bij piaggio is dat altijd maar de vraag of het past.
 
Hallo, ik weet niet zeker wat er aan de hand is maar gaat je scooter zwaarder klinken bij lage toeren bij het optrekken en gaat je topsneilheid omlaag als je te veel olie bij de benzine heb gedaan? Want kep pas Euro95 getankt en motorolie bij gegooid omdat ik normaal mix tank, en paar dagen later wat mix erbij gegooid...
Motor olie? Ik mag hopen dat je er wel 2takt olie in gegooid hebt?
 
Nee ophanging kan anders zijn.
Bijvoorbeeld de tgb 103 heeft de ophanging onderlangs (zoals piaggio)
Een tgb 303 (r) heeft deze bovenlangs net als minarelli. Verder zijn de blokken zgs het zelfde....
 
@ mafs niet ergens vastgeroest oid.? boutje vergeten? anders kan je proberen ff met een kunstof hamer weg te tikken.

@ Bjorn ja

@ zipsp-tuning ligt er maar net aan, wat voor carb. je hebt e.d als de bougie mooi koffiebruin is en goed rijd is hij goed.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top