This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
vraagje !!

Scooter loopt goed .

alleen als ik te lang op top rijd , wil de af en toe nog wel is haperen :S

hoe kan dit ?

setup:

-50 cc lc mina hori
-carbu 12 mm
-sproeier 94
-technigas rs70 (ontgrenst)
-std lucht filter.
-4.3 gram rollen

alles is ontgrenst

Graag een reactie

b.v.d
 
Wat een mega sproeier zit erin dat ding zeg. Neem aan dat je filter ontgrensd is? (En dan nog vind ik hem erg groot)

filter is idd ontgrenst.

uitlaat is ook uiteraad ontgrenst ik d8 dat dit wel goed zat als je filter is ontgrenst .

bougie is in elk geval koffie bruin met melk erin
 
ok maar de bougie is koffie bruin ...?

en dan nog iets zonet kon ik mijn kickstarts niet meer intrappen.

en elektrishe start gaf nauwlijks een kick.

carterkap eraf gehaald .

vario met de hand los gedraaid.(die kwam geen kant uit )

nu dus wel los .
alles na gekeken

maar nu krijg ik hem niet aan.
als ik kick heeft hij compressie.
als ik gas geef hoor je dat ook.
maar gaat niet aan.

wat nu......?(verzopen.?)

b.v.d

ps: hij is watergekoeld
 
Last edited:
Als je dat begrenzertje uit je luchtfilter haalt, gaat hij meer troep en lucht aanzuigen.
Waardoor je meer benzine moet geven om dezelfde koffie bruine kleur te krijgen.

Kost je dus alleen meer benzine, niks meer of minder, je gaat er niets op vooruit.

-

Verder heb ik geen antwoord op je probleem, sorry.
 
Dat is wanneer je overbrenging op maximaal "bereik" is, dus je snaar voorin helemaal bovenin, en bij je poulies helemaal onderin, maar de motor nog steeds vermogen overheeft om meer toeren te kunnen draaien. Je zou het kunnen zien als een te lichte (laatste) versnelling. Dit komt omdat de standaard vertanding van een scooter berekend is op een originele cilinder, dus op +/- 80km/h (dus ... vermogen) en met een grotere (70cc) cilinder dus meer vermogen heeft en dus makkelijker over dit maximale bereik heen te komen.
 
Optrekken

Ik heb een aerox met de volgende setup:

50CC Std cillinder.
Stage 6 Vario
Stage 6 Koppeling
Yasuni R
Std (12mm) Carb

Afstelling:
16x13 5,0gr. rollen
Gele drukveer
Sproeier 78
Oranje trekveren (stage6)

Als ik optrek pakt die hem gewoon goed maar na ~2 seconden valt die even in de overtoeren en daarna zakt die iets terug en blijft die constant op 1 toerentaal ~9,3k toeren.

Ik heb al geprobeerd om de trekveertjes iets slapper te zetten maar dat levert alleen op dat die hem later oppakt en dus minder hard trekt. na ~2 seconden gaat die nog steeds naar de 10,5-11k toeren.

Ligt dit probleem bij de drukveer?
 
Last edited:
Afstelling is voorderest goed zo misschien ietsje zwaardere rollen kunnen dat die constant net onder 9k rijd... en me trekveertjes weer iets strakker zetten zodat die beter oppakt (rond 7k, nu 5k).
maar heb wel echt het gevoel dat die veel optrek kracht verliest.

Hij komt goed van ze plek (als ik die trekveertjes strakker heb) maar daarna is de trekkracht echt een stuk slechter totdat die boven de 40km/h komt dan zakt die in toeren.
 

Heb het probleem al gevonden denk ik .

de zuigerveertjes zitten vast gebrand aan de zuiger ,
cillinder zelf ziet er wel goed uit op een kras na die er al in zat, waar ik altijd gewoon mee gereden heb.

ga dus mijn std cillinder uithonen met ander bijpassende zuiger.

problem solved.
 
Simpele vraag waar ik geen antwoord op kan vinden:?
Welke maat naaldlager heb je nodig voor een PIA P1 as?

Niet aankomen met een antwoord als: "Een standaard naaldlager" want ik weet niet wat "standaard" is, en ik heb geen "standaard" spul liggen om het op te meten
 
Status
Not open for further replies.