This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Hmm vaag verhaalt idd.. Misschien dat het ook ligt aan de locatie waar je gepakt word ofzo ? Weet het eigenlijk ook niet.

Of misschien dat ze je verleden nakijken of je al vaker boetes hebt gehad.

Nou ik werd niet gepakt bij een algemene rollerbank controle.
Ik werd aangehouden op straat en moest mee naar het bureau om daar op de roller te gaan.

Misschien dat daar het verschil in zit.

Ik heb even een vraag(je).

Ik moet even een maand met mn scooter rijden naar school. En ivm politie etc, wil ik hem dus afvoeren.

Een tijd terug (toen ik hem ook even afgevoerd had) liep hij +?- 53 op mijn koso teller.
Toen zat er een varioring in van iets meer dan 6mm breed en een uitlaatprop waardoor de doorgang +/- 13mm was. Dit was met een std cilinder.

Nu heb ik een DR50 en had ik dezelfde uitlaat + prop eronder gedaan + dezelfde varioring. En dit liep krap aan 60 op een teller van een Rieju RRX. Prima snelheid dus, maar nu is de ophanging van die std uitlaat gesloopt.

Dus heb ik even een prop (die ik nog had liggen, ook een trechterdoorgang van +/- 13mm) in mijn Giannelli Reverse gedaan. (std drukveer, 4,5 gram rollen + de varioring die er ook al in zat.

Net even gereden en het leek alsof ik wel degelijk een stuk harder ging.

Kan dit of leek het misschien zo doordat het donker was ofzo?

(Prop (trechtervorm) zit er NIET in gelast, maar gewoon in de uitlaat gestoken en daarop een pakking, sluit prima af en maakt geen herrie)

Is het dus mogelijk dat hij aardig wat harder gaat?

Edit: Heb atm GEEN teller beschikbaar.

Zo, ff weer op de nieuwe pagina.

Graag hoor ik wat.

Ik heb weer eens een vraagje,

me scooter vonkt? Soms als ik achteruit kijk, zie ik wat kleine vonkjes vliegen, iemand enige idee wat het kan zijn? Snap niet waar die dingen vandaan moeten komen...

Zo'n verkeersbord wat je snelheid aan geeft?
Zo testte ik mijn citta altijd. Moet je wel eentje hebben waar je 50 mag, want meestal gaan ze niet verder dan 20km/h te hard, dan komt er een smilie.

Status
Not open for further replies.