This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Heb even voor je zitten zoeken en het even aan mijn pa gevraagd.
Hij zegt dat het waarschijnlijk heel goed mogelijk is, maar dan moet je wel een station weten waar ook goederen treinen rijden, en dan zul je daar even moet informeren.

Hij heeft een jaar of 10 geleden ooit een keer een aantal spullen met de trein vervoert.
Dit was overigens wel van Oostenrijk naar NL, kostte hem 300 euro in totaal.
Maar hij had echt dingen als een aanhanger, een puchje, en nog wat spul.

Dus ik zou gewoon even van de week naar het station lopen en het vragen.
Niet geschoten is altijd mis zou ik zeggen.

Is iig voor jou de enigste optie, tenzij je tering veel geld wilt betalen, dan bel je gewoon zo taxibusje waar ze ook van die bejaarden in vervoeren.
Maarja, dan betaal je je helemaal scheel.

En anders een kennis ofzo vragen of hij wilt rijden, een boedelbakje huren en klaar.
Geef je hem twee kratten bier ter compensatie voor het rijden ofzo.

Ajoo, gewoon gassen over die 80 km wegen.
Misschien is er nog wel een fietspad naast en hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

Boete kost je 50 euro, zal je veel minder kosten dus dan een busje oid huren, of met de trein.

Ik zou het er gewoon op wagen, maarja dat ben ik.

Ondanks dat ik echt onmogelijk 130 km in de trein ga zitten, en dan 130 km terug rijden.

Ben je goed in je weg vinden?
Persoonlijk rijd ik zo afstand (elke afstand eigenlijk) liever alleen.
Gaat veel sneller, tenzij je natuurlijk elk bochtje weer stil moet gaan staan om op je mappie te kijken.
Dan kan je iemand achterop mee nemen, maar vergis je niet hoor..

130 km, dan ben je echt zomaar 3-4 uur onderweg met de scooter.

Neem voor de zekerheid een kaart mee. En een papiertje met de plaatsen waar je langs moet, papiertje in de zak houden zodat je snel kunt kijken.

Dus stel, je moet langs Amsterdam/Rotterdam/Den Haag om in Den Helder te komen, dan heb je gewoon een briefje:

'Amsterdam'
'Rotterdam'
'Den Haag'

Staan toch vaak zat bordjes genoeg, en heeft voor mij altijd prima gewerkt als ik ergens moest zijn waar ik nog nooit ben geweest!

Hij is lopend te zien, hij wil er 600 euro voor. Maar er zitten veel onderdelen bij zoalls;
set standaart zwarte wielen voor aerox met nog bijna nieuwe achterband voorband ook nog goed.
radiateurs.
ontstekingen.
standaart uitlaat.
subframes.
kappen enz enz..

zo meldt hij in de advertentie.

Zelf weet ik kwa kapwerk wel wat het waard is, alleen motorisch niet, ook niet kwa radiatoren en ontstekingen.

Geef je mening maar. De kappen op de aerox zelf zien er ook nog wel goed uit trouwens.

Zou wel mooi zijn als je een klein gokje kan doen wat het blok waard is?

bedankt in iedergeval

hallo,

Ik had eerst sproeier 88 in mijn area51.
(alles origineel behalve shot dus 88 was nogal groot)
Daar liep die gewoon goed mee.

Ik heb net mijn scooterblok opnieuw opgebouwd.
Nieuwe (motoforce) krukas, nieuwe (motoforce) zuiger.
Spruitstuk vervangen

Nou alles in elkaar gezet, blok eroder gezet
Alles aangesloten alleen nou komt die niet op toeren. Hij stottert continu,

Zou het kunnen dat er, na het reviseren van mijn blok een klijnere sproeier in moet?

true, maar ik ben niet echt goed in wegvinden en ben niet vcan plan om 4uur onderweg te zijn denk zelf ongeveer 2,5-3uur, die brommer is snel (lees:80cc) maar het is een RR, maar heeft geen achtervoetsteuntjes en ook gaan vasthoud ding :O

true, maar ik ben niet echt goed in wegvinden en ben niet vcan plan om 4uur onderweg te zijn denk zelf ongeveer 2,5-3uur, die brommer is snel (lees:80cc) maar het is een RR, maar heeft geen achtervoetsteuntjes en ook gaan vasthoud ding :O

80cc, lijkt me zeker vet.

Alleen politie rijdt ook op de weg

Ja.

Als bijvoorbeeld je luchtfilter echt goor is, en je maakt hem ineens schoon, dan loopt je scooter ook ineens heel anders.
Zelfde verhaal als het winter word, dan word de lucht dun, en heb je te weinig lucht toevoer, dus moet je dan net weer iets groter in sproeier.

Nu heb jij heel je blok gereviseerd, dus hij zal wel zo toegetakeld zijn geweest, dat je er gewoon met een 88 goed mee kon rijden.

Hoe dan ook, om het zeker te weten ga je een stuk rijden en kijk je naar de kleur van je bougie.
Wel even voordat je dat doet de volgende zaken controleren:

Gasnaald middelste clip.
Luchtschroef 1.5 slag.
Luchtfilter element. (moet goed schoon zijn)

idd, en er zit nog geen begrenzer op.... maarja hij loopt nu (maar) 100 :O

- 10% = dikke boete maar rijbewijs hek nog dan

EDIT: valt ook wel op, dikke crossbanden, roze cilinder (roze top 80cc)

Last edited:
Gewoon kleinere sproeier in jassen dan merk je het vanzelf. Misschien had je valse lucht hiervoor, nu heb je dat zonder het zelf door te hebben opgelost door alles schoon te maken en weer netjes vast te zetten. Als het van een kleinere sproeier niet beter wordt kan je verder zoeken. Let wel op dat je niet ineens te klein gaat.

andere persoon:
130km doe je langer over dan je denkt, als je de weg niet kent. Houdt er ook rekening mee dat jij niet verzekerd bent, tenzij jij daar direct naar het postkantoor gaat om over te schrijven (dat moet je sowieso doen!!) en dan door naar de verzekering om je per direct te laten verzekeren.

En dan nog hopen dat je niet aangehouden wordt, dat wordt ook een leuke grap dan: weet niet of je gewoon weer mag wegrijden als ze je met 100 op de rollerbank gooien?

Vergeet ook niet dat je betijds op zoek gaat naar tankstations steeds, als je nog 10km aan benzine hebt ben je eigenlijk al te laaat

Last edited:
Mja ik moet rond de 82 zitten zonder prop.
En ik heb nog prop erin zitten. Dus ik zal wel lager moeten denk ik

Gasnaald middelste clip: JA
Luchtschroef 1,5: JA
Luchtfilterelement schoon: JA
Spruitstuk is nieuwt

Maarja ik doe er wel een andere sproeier in
TNX

ohja kut verzekering ook weer, maar als ik het kentekenbewijs heb kan ik gelijk verzekering bellen en laten overzetten volgens mij!

Iemand die ongeveer kan schatten? Aerox is lopen te zien.

Sorry dat ik dit nogmaals vraag, ben bang dat hij straks verkocht is

Mn nieuwe zuiger past wel in de rempomp, maar de nieuwe heeft niet aan het uiteinde een holle vorm zodat het pennetje(ook op de foto) erin valt. Het uiteinde van de nieuwe is gewoon vlak. En de nieuwe is ook wat langer.

Bij het setje zit ook een nieuw rubbertje. Het kan dus zijn dat alleen het rubbertje uitgelubberd is en dan het opgelost is door het nieuwe rubbertje erin te zetten.

Maar ik vervang toch liever alles, maar nu zit ik dus ff met een probleempje.

Edit: Ik weet het al.

Last edited:
Status
Not open for further replies.