Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Is in elk geval al een flinke tijd uit de lucht.

Mafs: ga gewoon langs de scooterboer in de stad en koop daar een setje. Wat je nu wil doen is echt extreem beun (en cheap)

Het hele scooter gebeuren is beun, als je het mij vraagt :D
Maar zal eens even kijken welke scooterboer hier in de buurt rolletjes verkoopt..

Dat betekend dat jij er geen verstand van hebt, niks van kan, geen geld hebt voor je rijbewijs omdat je het verdrinkt en daarom baalt dat je nog steeds op een scooter rijdt, of dat je gewoon een sukkel bent dat je op iets rijdt wat je beun vind.. kies maar :p

Dat betekend dat jij er geen verstand van hebt, niks van kan, geen geld hebt voor je rijbewijs omdat je het verdrinkt en daarom baalt dat je nog steeds op een scooter rijdt, of dat je gewoon een sukkel bent dat je op iets rijdt wat je beun vind.. kies maar :p

Beginnend beunhaas, vind je daar van?:)
Ik drink niet, bijna nooit in ieder geval ;)

klein vraagje
origninele uitlaat begint roest te vertonen
nu gaat die er binnekort wel af maar zou hem toch even willen proper maken

welke korrel van schuurpapier daarvoor gebruiken?
en euhm een spray nadien? olie?

en hoe de levensduur van mijn stage 6 replica verlengen? allé beetje langer roestvrij
staat btw altijd binnen buiten op het werk.

vindt het ontzettend overdreven van een moderator om zo te reageren niet echt goed voorbeeld van je:|

De waarheid kan hard zijn he.
Het is niets meer dan de waarheid, en niks anders dan de waarheid.

Vaak heb je van die 'beunhazen' die de scooter de schuld geven als ze zelf alles lopen te verklooten.

Achter een scooter zit ingewikkelde technologie, en niet iedereen kan dat.
Dus dat hij hem dan een sukkel noemt omdat hij zelf vind dat hij op een beun ding rijd, dat zegt genoeg over die persoon zelf.

Want een scooter is verre van beun.

Het was niet beledigend bedoeld en dat had hij zelf ook wel door gezien zn reactie.. hij noemt scooters beun, ik zeg dat dat onzin is + waarom ik dat vind, dus zie het probleem niet ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat je niet alles als een zware belediging hoeft op te vatten -> notice the smilie. Als iemand er nog meer over kwijt wil hebben we PM ;)

Dan gaan we hier weer ontopic!

Goed idee, ik vroeg me vandaag wat af.
Al die verschillende vario's, waardoor je meestal sneller gaat.

Maar waarom ga je dan sneller? Wat is er zo bijzonder aan die vario's van Hebo, Malossi, PowerOne, Polini en ga maar door. Dat deze 'sneller' zijn dan de standaard vario's?

Alvast bedankt :)

Hey Scooter Forummers,

Klein vraagje, kenners weten het!

Past een motorblok van een SP 98 onder een SP 00?
Lijkt mij wel toch!?
Ik weet dat sommige dingen in het blok anders zijn.

Ik heb beide sub-frames, dus mocht het niet passen door het sub-frame, dan kan ik dat oplossen.
Maar is het gewoon een kwestie van je sub-frame aan je frame hangen en klaar?

Hoor het graag!

Groetjes,

Tinus.

Klein vraagje over puch maxi

Hallo,

Ik wil binnenkort een puch maxi gaan kopen, een tweedehandsje.

Nou had ik een paar vraagjes:

Waar moet ik vooral op letten bij het kopen van een puch maxi... want is het heel belangrijk om te kijken naar het bouwjaar van een puch?
Moet hij een kenteken hebben, of is het ook goed als hij een nederlands frame heeft maar geen kenteken? en hoeveel gaat dat ongeveer kosten dan?

Bedank Hé!

met vriendelijke groet,

Dirk

Koop er een die GOED loopt, zodra ze met 1 maar komen is er vaak al meer mis met die dingen. Je moet er een met Nederlands kenteken kopen en hem ter plekke overschrijven op jouw naam dan weet je zeker dat het goed zit qua papierwerk.

Waar je op moet letten dat alles degelijk vastzit, goed loopt zonder bijgeluiden, of hij een beetje optrekt (voor een puch) en gewoon de algemene staat van onderhoud, let vooral op de schroefjes en boutjes overal als die er net uitzien is zo'n ding aardig onderhouden maar wat je vaak ziet is dat het wel werkt maar daarmee alles ook geszegd is. Naar bouwjaar kijken is zinloos ze zijn allemaal minstens 10 jaar oud ;)

Omdat ze iets groter zijn. (denk aan een groter voor-tandwiel op je fiets) maar vooral het toerenverloop verbetert er door.
Dat gaat alleen op voor overrange vario's natuurlijk. Een power1 vario e.d. is gewoon even groot als de standaard vario, echter is de hoek van de vario heel anders, bij minarelli is deze veel minder stijl bijvoorbeeld.

Status
Not open for further replies.
Back