Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

omdat ik zei : ik heb een koppakking nodig voor dr 70 watergekoeld en toen kreeg ik dus die AC koppakking mee, da door starte hij ontzettend slecht en vrat bougies oftewijl koelvloeistof in me cilinder

Ja sommige mensen wel.
Er zijn ook mensen, zonder enige ervaring in cillinders monteren, die er gewoon vanuit gaan dat de bromboer het wel weet.

En dan krijg je dus een AC ipv een LC pakking, ik had hem er ook zo ingezet zonder erover na te denken.
Want ik wist ook niet dat er verschil zat in die pakkingen.

Dus ik ook weer wat geleerd. O-)

Heb even een vraag/tip nodig,
Ik kan via het forum hier een MHR 2008 vario krijgen(voor 50incl), maar voor een 30 euro kan ik van een kameraad een P1 vario met bijbehorende koelvin krijgen, welke zal ik nemen?

Dit gaat om een SR met ontgrenste std setup.

Andere koelvin zal niet veel boeien op een standaard scooter, als je gewoon zo min mogelijk kwijt wil zijn zou ik gewoon die P1 kopen, die zijn ook wel gewoon goed.

Bedankt, ben toch maar voor de MHR gegaan. 50 euro incl, en met een koelvin erbij :)
Via easyparts oid kost de P1 zo'n 36,50 + 5 euro verzendkosten kom je ook al op 41,50. En een nieuwe koelvin moest ik ook sowieso, m'n oude zijn een paar vinnetjes af.

Prestaties van de P1 en MHR zullen wel niet zoveel verschillen, of wel? :)

MHR vario is groter, met standaard achter poulies ga je geen verschil merken.

Verder zou ik sowieso niet snel een 2e hands vario kopen.

Dus jij adviseert ook andere achterpoulies? Maar heeft dit eigenlijk wel enig effect op 50cc?

En ik heb foto's gezien van de vario en het lijkt gewoon goed. :W

Beste Scooter Forummers,

Klein vraagje, lang verhaal.

Nou ben ik bezig met mijn Zip SP..
Blokje van een 98 onder een 00 heb ik gemaakt.
Dus ook de achtervelg van een SP 98.

Maar nou zit ik met het volgende probleem.

Mijn achterrem, hoever ik de remkabel ook aandraai, remt niet.
Remblokjes zijn gewoon nog goed, heb er ook al andere op gehad die het 100% deden. (oude blok)
Ik gebruik overigens nog wel de kabel die er origineel op zat, maar dat moet toch niet uitmaken??
Ik weet toevallig dat een Tomos velg nog wel is uit wil slijten, bij een Zip SP velg ook mogelijk?

Je ziet wel, als je de velg eraf laat, dat me remschoentjes een beetje naar buiten gaan als je aan de kabel trekt.
Maar waarschijnlijk te weinig ofzo, dus toch de kabel te lang?

Hoop dat iemand weet waarom hij het niet doet, want ik ga niet rijden zonder mijn geliefde achterrem.

Groetjes,

Tinus.

Kweet niet hoe het precies zit bij een zip of dat er verschil is. Maar ik heb me eens vergist @ peugeot. Hierbij moet je eerst de kabel door een gat heen doen die de kabel op zijn beurt weer tegen houd. Dit was ik toen eens vergeten te doen en heb er een week over gedaan voordat ik wist wat het uiteindelijk was. Ook slijten de velgen wel eens uit inderdaad. Maar dit is bij de scooter minimaal. Zelf heb ik een scoot gehad van een jaar of 15 oud. Maar dit was niet de velg maar het pinnetje dat de segmenten naar buiten duwt verslten was.

misschien heb je er iets aan ;)

yuw
ik heb een firefox gekocht ( minarelli ) en daar zit een groot zwart blok met 1 grote stekker aan, met piaggio erop ( is redelijk groot)
wat is dit , spannings regelaar ?

Status
Not open for further replies.
Back