Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik ken sowieso 2 aeroxjes die met sproeier 104 rijden... ikzelf zat geloof ik op 98...
Sorry, dacht dat je het over snelheid had8P:winner:

Zelf nog een vraagje:
Ik kan geen overtrek vinden voor mn sr die oranje is.
Is er een manier om die oranje te krijgen, of dat iemand de stof weet daarvan... Hoeft niet de ori stof te zijn, maar wel een 'buddy stof' als je dat bergrijpt:P

Goedenmorgen,

Ik heb onlangs een MHR 2008 variateur in handen gekregen. :)
Nu vroeg ik mij het volgende af:

De maat rolletjes die erin moet is toch 19x15,5?
En hoeveel grams rolletjes zal ik ongeveer moeten hebben met deze 'setup'

Aprilia SR (AC)
Alles standaard, maar ontgrenst.
Polini gele trekveertjes
Malossi witte drukveer
MHR 2008 vario

Alvast bedankt! :)

Stop er gewoon 10 maten groter in en ga eens wat rijden. Je moet in ieder geval heel wat groter. Waarom doe je hem er trouwens op, jij rijdt toch maar met een 50cc'tje ?

Ik heb sproeier 100 erin gedaan, had eerst 96 gekocht, maar dat liep nog niet fijn, dus 100 geprobeerd, en nu is de bougie ook weer koffie bruin :).

En beetje opvallen maakt mij niet zoveel uit haha!

Bedankt voor de help iig!

Goedenmorgen,

Ik heb onlangs een MHR 2008 variateur in handen gekregen. :)
Nu vroeg ik mij het volgende af:

De maat rolletjes die erin moet is toch 19x15,5?
En hoeveel grams rolletjes zal ik ongeveer moeten hebben met deze 'setup'

Aprilia SR (AC)
Alles standaard, maar ontgrenst.
Polini gele trekveertjes
Malossi witte drukveer
MHR 2008 vario

Alvast bedankt! :)
Sorry voor de 'ietwatsnelle' kick. Maar wil eigenlijk vandaag nog even bestellen, dus als iemand het weet, hoor ik het graag :W

Lijkt mij dat de 2008 ook gewoon de 19x15x5 heeft? Loop dus erg te twijfelen zo, wil natuurlijk niet de verkeerde rolletjes bestellen, zonde van het geld. :)

Heb je toevallig ook een richtlijn voor het aantal gram rolletjes?

Haj, ik heb geen flauw idee of dit het juiste subforum is voor mijn vraag maar voor mijn gevoel is het hier het best geplaatst. Kon namelijk nergens anders iets in de richting van mijn vraag vinden, en het is maar een klein vraagje:

Hebben jullie ervaring met vies wordende kleding op scooters waar je je voeten aan weerszijden moet plaatsen in plaats van dat je ze achter het stuur..gedeelte kan zetten?
Ik vind namelijk zulke dingesen (hoe heet dit? vast geen scooter ..8P) heel tof maar ik zit een beetje te twijfelen.

TomosRevival-L.jpg

Ik zit niet echt te wachten op kleding met modderspetters en vies worden. Heb nu mijn scootercertificaat gehaald zodat ik niet telkens terug hoef te vallen op mijn ouders als ik even niet kan (of wil:+) fietsen. Dus weet iemand of je broekspijpen/panty's hier sneller vies mee worden of valt het juist reuze mee?

Blijven gewoon schoon hoor, je krijgt op je fiets toch ook geen vieze voeten behalve als je door een plas water rijdt ;) Stoer dingetje trouwens op de foto, zou persoonlijk de trappers vervangen door steuntjes maar dat is smaak

Blijven gewoon schoon hoor, je krijgt op je fiets toch ook geen vieze voeten behalve als je door een plas water rijdt ;) Stoer dingetje trouwens op de foto, zou persoonlijk de trappers vervangen door steuntjes maar dat is smaak

Best slim ja, op een fiets heb ik dat ook niet. Trek meestal mijn voeten omhoog als ik door zo'n plas rijdt.. (blijft leuk heO-))
Maar ik ben ook een beetje bang dat het er zo apart uit ziet als ik in een net pak op zo'n brommertjedingetje zit. Dan zit ik liever op zo'n 'gewone' scooter.
Die trappers had ik nog niet eens gezien, maar de winkel waar ik hem dan ga halen heeft zo eentje zonder trappers. Gelukkig. Dan hoef ik (lees: mijn vader) er niet meer aan te sleutelen.

Ik ga er nog even over nadenken, bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Edit:
Mijn ouders hebben ook een scooter, zo'n 'gewone'.. *lampje* Daar kan ik dan wel op rijden op de enkele keren dat ik netjes naar afspraken moet..
Hm. Nadenken.

Kan je ook binnen een meter aan"rennen" als het allemaal netjes afgesteld over het algemeen.

Op een scooter in pak komen ziet er ook niet super professioneel uit natuurlijk dus daar zou ik me niet al te druk om maken, anders parkeer je gewoon altijd net om de hoek en kom je aangelopen alsof er voor jouw dikke wagen geen parkeerruimte in de buurt was ;)

Kort vraagje:

Past een linkerstuurschakelaar(toeter,knipperlichten, groot/dimlicht) van een Aerox 2007 of 2008 op een 2002 model?

Het past wel, maar is het electrische gebeuren exact hetzelfde?, zodat het ook werkt?

Ik zou graag een originele luchtgekoelde gietijzeren cilinder willen hebben voor Minarelli Horizontaal. Of een goede imitatie. Iemand aanraders? Of iemand die iets in de aanbieding heeft?

Kort vraagje:

Past een linkerstuurschakelaar(toeter,knipperlichten, groot/dimlicht) van een Aerox 2007 of 2008 op een 2002 model?

Het past wel, maar is het electrische gebeuren exact hetzelfde?, zodat het ook werkt?

Een 2007/2008 model heeft geen licht schakelaar meer, dus gaat niet passen zonder aanpassing gok ik.

Zie hier ter verduidelijking:
[ir]http://www.yamaha-motor.nl/Images/2009-Aerox-R-detail-02_tcm42-268796.jpg[/ir]

Ik zou graag een originele luchtgekoelde gietijzeren cilinder willen hebben voor Minarelli Horizontaal. Of een goede imitatie. Iemand aanraders? Of iemand die iets in de aanbieding heeft?

Heb zelf een DR50, rij er nu een jaar mee rond en doet het nog altijd ronduit perfect. Vind ik zelf dus wel een aanrader. Volgens sommige forumleden is ie in verhouding tot de std. cilinder wat hoogtoeriger waardoor er dus meer slijtage is. Nu boeit dat mijzelf eigenlijk geen donder, het is maar dat je 't weet.

Ik heb ook een keer zo'n goedkope TNT vervangings cilinder (25 euro inc. zuiger) gemonteerd bij een vriend van mij, 1x kicken en hij deed het prima. Inmiddels rijd zn scooter niet meer, maar hem kennende heeft dat weinig met de kwaliteit van de cilinder te maken. Vond hem er zelfs wat beter afgewerkt uitzien dan de dr50, afgezien van de zuiger.

Status
Not open for further replies.
Back