Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Heb zelf een DR50, rij er nu een jaar mee rond en doet het nog altijd ronduit perfect. Vind ik zelf dus wel een aanrader. Volgens sommige forumleden is ie in verhouding tot de std. cilinder wat hoogtoeriger waardoor er dus meer slijtage is. Nu boeit dat mijzelf eigenlijk geen donder, het is maar dat je 't weet.

Ik heb ook een keer zo'n goedkope TNT vervangings cilinder (25 euro inc. zuiger) gemonteerd bij een vriend van mij, 1x kicken en hij deed het prima. Inmiddels rijd zn scooter niet meer, maar hem kennende heeft dat weinig met de kwaliteit van de cilinder te maken. Vond hem er zelfs wat beter afgewerkt uitzien dan de dr50, afgezien van de zuiger.

Ok, bedankt. Heb wel eens wat gehoord over die DR50'jes idd.

Power 1 is ook een veel gebruikte cilinder meen ik. Iemand?

Een 2007/2008 model heeft geen licht schakelaar meer, dus gaat niet passen zonder aanpassing gok ik.

Zie hier ter verduidelijking:
[ir]http://www.yamaha-motor.nl/Images/2009-Aerox-R-detail-02_tcm42-268796.jpg[/ir]

Volgens mij past hij wél, alleen heb je 2 ongebruikte knopjes..

Nee, normaal heb je namelijk 1 schakelaar om je dimlicht aan te doen of je normale licht, en vervolgens aan de andere kant van het stuur een schakelaar om het groot licht aan te doen.

Kan je ook binnen een meter aan"rennen" als het allemaal netjes afgesteld over het algemeen.

Op een scooter in pak komen ziet er ook niet super professioneel uit natuurlijk dus daar zou ik me niet al te druk om maken, anders parkeer je gewoon altijd net om de hoek en kom je aangelopen alsof er voor jouw dikke wagen geen parkeerruimte in de buurt was ;)

:# LOL
Mja vind zelf zo'n normale nette scooter er toch professioneler uitzien, ipv op zo'n gammel brommertje. (Ik heb natuurlijk niet zo'n getunede bak die 120 rijdt en 150db produceert.)
Ik houd het in ieder geval even in mijn achterhoofd, het komt ook maar 1 of 2 keer per maand voor dat ik echt in pak moet. Dusja.
Had ik maar een echte motor, dat zou pas stoer lijken :+.

Iemand die mij kan vertellen of ik in mijn zelfgemaakte draadboom het contactslot goed heb gedaan? :)

draadboomzonderaccu.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/7003/draadboomzonderaccu.jpg

Nee, normaal heb je namelijk 1 schakelaar om je dimlicht aan te doen of je normale licht, en vervolgens aan de andere kant van het stuur een schakelaar om het groot licht aan te doen.

Die uit\dimlicht\normaal licht knop werkt dan niet, maar je licht staat altijd aan, op die knop sluit je gewoon niks aan...

gaskabel fox

Heb een probleempje

Als ik mijn gaskabel aansluit gaat de gasschuif niet helemaal naar onder.

Doe ik hem niet aansluiten gaat hij wel naar onder.

Ligt dit aan dat witte dingetje bij de gashendel of ligt dit ergens anders aan?

Groetjes rick

hey,

ik heb een vraag over het afstellen van mijn f15 firefox.
setup: laser x-pro
power1 vario
en voor de rest standaard
ik zou graag willen weten welke rolletjes, sproeier, trekveertjes, en drukveer ik moet gebruiken.
alvast bedankt

greetz
Julian

Als mijn fox stationair loopt loopt hij heel hoog stationair als ik dan aan de chokekabel trek loopt hij gewoon stationair laat ik hem los dan loopt hij langzamerhand weer hoger stationair... Lastig? Wat is hiervan de oorzaak?

Groetjes

hey,

ik heb een vraag over het afstellen van mijn f15 firefox.
setup: laser x-pro
power1 vario
en voor de rest standaard
ik zou graag willen weten welke rolletjes, sproeier, trekveertjes, en drukveer ik moet gebruiken.
alvast bedankt

greetz
Julian
afstellen he
begin met 6g rollen sproeier 70(luchtfilter ongrenst?)
gele drukveer..

Als mijn fox stationair loopt loopt hij heel hoog stationair als ik dan aan de chokekabel trek loopt hij gewoon stationair laat ik hem los dan loopt hij langzamerhand weer hoger stationair... Lastig? Wat is hiervan de oorzaak?

Groetjes

Teveel lucht, valse lucht of hoofdsproeier vuil/verstopt...

Volgens mij is SR2000 piaggio, en gaat dat dus denk ik niet passen. Maar ik kan hierover geen 100% zekerheid geven.
sr2000 is morini carburateur , veel delen zijn zo over te zetten het blok is zonbeetje hetzelfde volgens mij maar mischien dat iemand het al eens geprobeerd had

Status
Not open for further replies.
Back