Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

zit weer met een vraagje :)
ik moet mn carburateur wat rijker gaan afstellen en dus een maatje groter moet in sproeier. (een gutner )
nu als ik de vlotter van de carb haal zie ik enkel een kruisschroefje zitten (terwijl als ik de sproeiers van gutner bekijk hebben die een plat schroefje) dus ik denk dat ik ergens iets verkeerd doet wie kan mij helpen?

op scooterfreaks had ik na wat gegoogle een how to gevonden voor de sproeier bij een aerox die ook met gutners werken maar blijkbaar was dat een dellorte

Oke thx heb net even gekeken en er zat een 68 in (dacht dat der origineel een 70 inzat).
waarom moet die kruisschroef vervangen worden? en wat heeft die schroef van nut?

SPOED!!

Heb je het rubbertje dat op je gaskabel zit aan de kant van je carburateur nodig?
Heb het rubbertje helaas gesloopt, en het zal zonde zijn als ik door dat rubbertje niet verder kom..

Gaat dus om het rubbertje bij je stelschroef op je carburateur.

Deze dus:

135x135_67212.jpg

Hoor het graag zo snel mogelijk, want dan kan ik vandaag verder met die gaskabel afstellen en dan kan ik als het meezit vandaag nog rijden!!!

{!

Dus alleen om vuil tegen te houden, meer niet?
Dan toch maar kopen..
Liever voorkomen dan genezen zullen we maar zeggen.

Maar ik wist niet waar het voor was.
Misschien dat het iets van weestand moest geven ofzo aan je kabel.

Wat zeg jij?

Dat weet ik verder niet, heb het ooit op 1 carburateur gezien, dat was een 17,5 Dell'Orto PHVN geloof ik. Die carburateur was eigenlijk voor mijn toendertijdse crosspuch bedoeld maar heeft nooit gewerkt omdat ik geen vacuüm had. Volgens mij kan het prima zonder, maar dat moet je maar gewoon effe proberen. Zou niet weten hoe dat weerstand moet geven omdat je het als het ware over de kabel heen schuift. Als je kabel er te losjes op zit zou die er mischien wel uit kunnen gaan (dus dat de buitenkabel over het nippeltje haakt zeg maar) En dan blijft je gas hangen, maar dat is gewoon een kwestie van goed op spanning zetten.

Oké, bedankt.
Het betreft hier een DMP YSN 17.5mm carburateur.
Dus een Imitatie van de Dell'Ortho 17.5, alleen dan verchroomd.
Dus het kabelbochtje, en je gasschuif etc is allemaal hetzelfde.
Zelfs de sproeiers!
Klein verschil, geen vacuüm aansluiting, maar ik ga toch een benzinekraantje monteren en mengsmering rijden.

Maar ik weet dan even genoeg, en dan ga ik vanmiddag even kijken als ik tijd heb.

Nogmaals bedankt!

:winner:

Status
Not open for further replies.
Back