Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Heb laatst een snelgas hendel gekocht maar sinds afgelopen donderdag loopt mijn scooter nog maar met moeite 60-65.

Ik heb vanmiddag de uitlaat losgehad om te kijken of hij dicht zat, dit was niet het geval.

Daarna ging ik de carburateur schoonmaken en toen die weer in elkaar ging zag ik dat de gasschuif niet helemaal open gaat als ik aan het gas draai. Als ik de gashendel open draai kan ik zelf met een schroevendraaiertje de gasschuif nog zo'n 4-5mm omhoog duwen. Is dit normaal ?

Als ik de gashendel helemaal open draai:

15wh0sz.jpg

Als ik hem met een schroevendraaiertje nog verder duw:

254vrid.jpg

Ik kan de gashendel namelijk niet verder draaien, maar zelf dus de gasschuif handmatig nog wat verder omhoog doen.

Ik dacht namelijk eerst dat de uitlaat dicht zat omdat het lijkt dat hij word tegengehouden door iets maar dit was dus niet het geval. Maar als blijkt dat mijn gasschuif niet helemaal open gaat snap ik wel dat het lijkt of die word tegengehouden..

Wel vind ik het een beetje raar omdat hij van tevoren wel goed liep. Heb er ongeveer een week mee gereden voordat hij slecht begon te lopen. Wel moet ik zeggen dat ik de kabel goed had afgesteld, maar een paar dagen later leek het of hij mega veel was uitgerekt. Kon er echt 5cm kabel afknippen voordat ik weer goed gas kon geven.. Lijkt mij ook niet echt normaal.

Wat te doen ?

Kabel is net nieuw en zit nog voldoende speling op om eventueel langer te maken.. Wat moet er precies mee gebeuren dan ? De gasschuif heeft genoeg ruimte om het gas verder open te draaien, want die zit nog lang niet op zijn einde maar hij gaat gewoon niet verder... :? Als ik de kabel los gooi van de gashendel kan ik het handvat wel verder draaien... Lijkt alsof de kabel op zijn einde zit maar als ik dan naar de gasschuif kijk is die niet helemaal open.

Had wat shit besteld voor mn aerox @ euroscooters, staat er bij dat track en trace dat het is afgeleverd :P, maar ik heb nog niks gehad?

Check: https://tracktrace.tntpostpakketser...basic.aspx?lang=nl&B=3SZRDB009042545&P=3404TB

Zending In collectie In sortering In distributie Afgeleverd
Collo 1:
3SZRDB009042545

08.06.2010:
Zending is voorgemeld
08.06.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
09.06.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
09.06.2010:
Chauffeur is onderweg
09.06.2010:
Zending afgeleverd

wat nu? :*

ja laatmaar :P mn ma was zo slim geweest het pakje op de kast te zetten, ik had het hele pakje nog niet gezien :P had ook niet tegen me verteld dat ie was binnengekomen :L

op naar de volgende vraag:

in mn pakketje zit een gele drukveer van malossi, ik heb een stage6 PRO, is deze goed of moet ik malossi wit nemen?

:*

:* ja doe ik wel na de toetsweek :P heb nu geen tijd/zin om aan dat ding te kutten, moet ooknog gvd die praktijk nog ff halen :L ookal rijd ik al een half jaar :*

Probleem van mijn gasschuif is trouwens opgelost. Zat geen ijzeren clipje op het einde van de buitenkabel en hierdoor was de binnenkabel een stuk uit de buitenkabel gekomen waardoor ik dus bijna geen gas kon geven. Toen ik net naar de winkel een nieuwe ging halen kon ik nog maar max. 30 rijden 8P

Oke, mooi dat het opgelost is.

Ik heb ff een vraagje: Als je geen gas geeft is het dan normaal dat je carb er zo uit ziet?

Als ik volgas geef, dan hij hij eigenlijk iets te ver omhoog. Gasnaald staat op 2e stand van onderen(aerox '02).

Of kan het aan de stationairschroef liggen. (die is wel aardig ver ingedraaid).

Als ik geen gas geef staat hij dus zo:

[ir]http://i49.tinypic.com/2a9wo52.jpg[/ir]

Waarom denk je dat je "teveel" gas kan geven dan?

Wat betreft foto: dit kan wel lager maar is niet verkeerd ofzo als het zo goed loopt. Stationair is sowieso alleen waar hij blijft hangen, bepaald denk ik niet hoever hij wel of niet open (omhoog) kan. Als je hem met je vinger iets omhoog houdt en volgas geeft met je andere hand dan kan je toch ook niet ineens veel hoger dan wanneer je niet met je vinger de gassschuif iets omhoog houdt..

hem=gasschuif

Last edited:
Gas schuif bedoel je neem ik aan?

Iig, een stationair schroef* is gewoon een schroef welke schuin naar onder in je carb zit, en van dik naar dun loopt. Hoe verder je de schroef in draait, hoe dikker het punt waar de gas schuif op rust word, waardoor deze dus omhoog gaat en dus hoger stationair gaat lopen.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back