Heb laatst een snelgas hendel gekocht maar sinds afgelopen donderdag loopt mijn scooter nog maar met moeite 60-65.
Ik heb vanmiddag de uitlaat losgehad om te kijken of hij dicht zat, dit was niet het geval.
Daarna ging ik de carburateur schoonmaken en toen die weer in elkaar ging zag ik dat de gasschuif niet helemaal open gaat als ik aan het gas draai. Als ik de gashendel open draai kan ik zelf met een schroevendraaiertje de gasschuif nog zo'n 4-5mm omhoog duwen. Is dit normaal ?
Als ik de gashendel helemaal open draai:
Als ik hem met een schroevendraaiertje nog verder duw:
Ik kan de gashendel namelijk niet verder draaien, maar zelf dus de gasschuif handmatig nog wat verder omhoog doen.
Ik dacht namelijk eerst dat de uitlaat dicht zat omdat het lijkt dat hij word tegengehouden door iets maar dit was dus niet het geval. Maar als blijkt dat mijn gasschuif niet helemaal open gaat snap ik wel dat het lijkt of die word tegengehouden..
Wel vind ik het een beetje raar omdat hij van tevoren wel goed liep. Heb er ongeveer een week mee gereden voordat hij slecht begon te lopen. Wel moet ik zeggen dat ik de kabel goed had afgesteld, maar een paar dagen later leek het of hij mega veel was uitgerekt. Kon er echt 5cm kabel afknippen voordat ik weer goed gas kon geven.. Lijkt mij ook niet echt normaal.
Wat te doen ?