Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Zijn alle framen van een Aerox hetzelfde? Dus van alle bouwjaren?

Heb zelf een 2002 model en moet misschien een nieuw frame.

Of moet ik dan een nieuw model frame hebben? Is 2002 nieuw of oud model?

Kan ik op een manier mn eigen kenteken houden, dus zodat ik niets hoef te keuren etc.

Achteraan het frame zit dus een framenummer op een plaatje getikt, die zou je zo los kunnen slijpen en aan een ander frame lassen, maar hoe zit het met het framenummer ter hoogte van het balhoofd?

Thankss!

Framenummer kan en mag je niet overzetten. Het nummer achterop is alleen een goedkeurings nummer als ik me niet vergis. Verder zijn er 2 verschillende frames, de 1 heeft een groter balhoofd dan het ander, er zijn dus ook 2 verschillende types voorvorken.

Nee. Als je op een speedfight 1 de kappen van een 2 wilt, zul je ook de lampunits moeten vervangen. Voor de rest is frame e.d wel hetzelfde maar wil het eerst zeker weten voordat ik die kappen ga kopen, is natuurlijk wel zonde als het weggegooid geld zou zijn.

wat is het verschil tussen een 130-70 12 band en een 140-70 12 band ? en maakt het uit als ik ipv 130 , 140 opzet ?
De breedte en hoogte zijn iets anders (Dus ook de omtrek, voorband = teller wijkt meer/minder af, achterband = hogere/lagere top).
130/70 = 70 is % van de breedte, dus 70x1,3=91.
140/70 = 70 is % van de breedte, dus 70x1,4=98 <- breder en hoger, top is hoger/teller geeft minder aan dan de andere band.

Je moet wel opletten of de band niet te breed is, als je nu 130 hebt dan moet er minimaal een halve centimeter ruimte zijn aan beide kanten van de band.

Voor de duidelijkheid:
130=breedte
70=% van de breedte in hoogte
12=Inch (Velg maat)

Het zal overigens niet erg veel uitmaken, maar heb geen zin om dat nu uit te rekenen.

ff een vraagje over mijn std uitlaat van m'n zip.
waar is deze precies begrenst? waar zit de prop?
in de bocht of aan het einde? ik heb gehoord dat hier
nog verschil in kan zitten.. als ik met mijn vinger in de uitlaatmond
ga, voel ik het op een gegeven moment wel dunner worden.
is dit de prop?

Status
Not open for further replies.
Back