Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

@ de papkarre: Ligt er een beetje aan, keerring eruit, carterdeel verhitten en dan met een zo groot mogelijke dop eruit tikken. Is niet eens echt beun;)
De andere lagers word lastiger, maar het zou misschien kunnen met keilbouten, eerst de keilbouten er vast in draaien, carterdeel verhitten en dan met rukjes eruit trekken.
Zorg wel dat je iets bij de hand hebt waarmee je makkelijk en vooral recht (t.o.v. van het lager) rukjes kunt geven, ga je schuin dan komt het alleen maar vaster te zitten en sloop je de boel.

Let wel op dat de keilbouten er niet te ver insteken en dat je ze niet te strak vast zet, als je pech hebt draai je de bout aan de andere kant door het carter heen.
Maar dat moet je zelf maar even bekijken, en gezond verstand gebruiken.

Heb het zelf nooit zo geprobeerd, dus het is volledig op eigen risico (Was ook zo geweest als ik het wel had geprobeerd<]).
 
ik ben van plan een malossi luchtfilter element te kopen,
is dit de moeite waard?
is er een merkbaar verschil?
moet de sproeier dan ook veranderd worden?
ook heb ik een zitten kijken naar zo'n powerbox, is dit de moeite?
en waar word dit op aangesoten?

mvg
 
Haha :P Denk niet dat Dinsterzzz de juiste persoon is om daar grapjes over te maken :P
waarom niet :p
heb zelf ook wat technische research gedaan en tot de vaststelling gekomen dat ik beter bij het origineel blijf...
brommer trekt goed op, en rijd goed, maar wou gewoon kijken of het nog beter kon, maar blijkbaar zal dat er niet bij helpen :p
ik ben ook niet iemand die pas 16 is geworden en zijn eerste brommertje 120km/H wil laten rijden door 100€ uit te geven :p

mvg
 
ff een vraagje over een uitlaat. ik zag laatste tijd een paar scooters rijden, volgens mij een kymco agility, en nog een andere. ze maakte allebei een mooi geluid, het deed me meer aan een motor denken.. veel zwaarder geluid (motor is overdreven, maar wel een stuk zwaarder geluid dan std. uitlaat)

het was geen terugloop uitlaat, ook niet std (neem ik aan). Het was een lange chrome pijp. Het geluid leek hier een beetje op YouTube- zip 4T 2000 exhaust

Ik hoop dat jullie mijn vage beschrijving begrijpen en weten wat voor uitlaten dit zijn. Gr.
dit zijn speedsource V8 uitlaten, geschikt voor daxen en consoorten.
echter past dit op de meeste 4t brommers, mits enige aanpassing aan de uitlaatlijn :)

mvg
 
hey mense ik heb ff een vraagje
ik heb een firefox , en die heb ik weer opnieuw opgebouwd , met een cilindertje da tik erbij kreeg , lijkt op malossie sport , maar nu heb ik een std kop erop gezet , ijzeren pakking, en een goedkoop bobotech zuigertje, gouden trekveertjes gele drukveer en 4,2 gram rollen

hij trekt als een beest en haalt een top van 98 op tomtom,
dit is naar mijn id niet echt mogelijk voor een sport verzie .. of heb ik dat nou fout ?
 
SD of DD velg ?

img0219g.jpg


img0220j.jpg


Enne, is van een NRG toch ?

Denk zelf dat het DD is, maar jongen waar ik hem van koop zegt dat hij verder geen adapter is tegengekomen ofzo.. En zijn die adapters zo te koop ? Is voor op een Pia DD blokje. Geen flauw idee of het OT of NT is. Kunnen jullie dat zien aan de hand van foto's ?
 
Mja geld is op dit moment beetje op. Heb ook nog steeds geen werk gevonden. Zo gauw ik dat weer heb word het blokje compleet opgebouwd, heb namelijk lege carters gekocht. Als het allemaal klaar is komt het onder mijn speedfight :)

Weet je trouwens zo ook de bandenmaat die eromheen moet ? Als ik Easyparts moet geloven is het 130/60-13, klopt dit ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top