Kleine vraagjes topic #5

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ik zou voor een malaguti gaan, zeker mooie scooters, ik weet niet of je standaard gaat rondrijden maar met een tnt stuurtje en die lelijke flap spatborden er af is hij al kick
 
Hallo,
Ik heb een sym jet 50 waar waarschijnlijk de varioring er al is uitgehaalt, alleen het probleem is dat hij eerst tegen de 60 aan ging en nu ineens weer 45 gaat heeft iemand enig idee hoe dat kan ?

Alvast bedankt
 
oke maar over mn onsteking

@vincent aerox

ben vet goed gaan onderzoeken, kwam er achter dat ik een andere soort ontstkeing had ,
je hebt 2 van minarelli
ik heb die met 5 spoelen,
dat koperdraad is op 1 spoel open,beschadigd, ligt dus open.

maar het is de moeite al niet een 2e hands 1 te halen, ben nu al zo lang met die ontsteking bezig geweest.. genoeg van


FF lekker offtopic :D

Minarelli ontsteking (neo's aerox enz van NA 2005)
Met een gevoede cdi. En dus geschikt voor electrische shoke.
Heeft (omdat et een gevoede cdi is) dus ook spanningsregelaar nodig om te lopen. Zit geen draad in het vliegwiel en is er alleen met een trekker met klauwen af te krijgen (poulietrekker)

Yamaha ontsteking (neo's aerox sr enz VOOR 2005)
De simpelste en fijnste.

Ducati ontsteking (Malagutti enz)

Dat zijn er minimaal 3 dus
 
Stage6 pro is alu dus zal je elke morgen moete warm late draaien. MOET niet natuurlijk maar is wel aan te raden.

Een dr70 is gewoon gieteizere cilinder en al dus minder warm hoeve draaien.
 
ff klein snel vraagje:

Mijn scooter (neos 2005) GAAT NOOIT harder dan 70@ de teller, dan begint hij een heel gek geluid te maken.... en gaat hij niet meer harder.....

het ligt niet aan de afstelling, want daarvan heb ik alles geprobeerd en gezeik blijft,
heb gister al mn zooi op een nieuw blok gegooid. en het probleem was verholpen, het enige wat het dus kan zijn, is neem ik aan mn krukas of mn vertanding....

maar aangezien het toerental niet uitmaakt, maar dei steeds stopt bij de 70@ teller, denk ik dat het de vertanding is, maar als er toch nieuwe vertanding op moet, wat voor vertanding moet ik dan nemen? standaard?
 
Klein vraagje:

Welke motorolie kan ik het best gebruiken voor mijn Kymco Super 8 2009 versie?

Ik heb thuis nog Castrol Power RS 4Takt 5W-40. Is die evt. ook te gebruiken?

PS. Ik heb al gezoch maar daar stonden verschillende dingen. :)
 
Last edited:
Zijn alle framen van een Aerox hetzelfde? Dus van alle bouwjaren?

Heb zelf een 2002 model en moet misschien een nieuw frame.

Of moet ik dan een nieuw model frame hebben? Is 2002 nieuw of oud model?

Kan ik op een manier mn eigen kenteken houden, dus zodat ik niets hoef te keuren etc.

Achteraan het frame zit dus een framenummer op een plaatje getikt, die zou je zo los kunnen slijpen en aan een ander frame lassen, maar hoe zit het met het framenummer ter hoogte van het balhoofd?

Thankss!
 
Standaard cilinder met Yasuni City C16

Hallo,

ik heb een Jog RR, gewoon standaard, alleen met een Yasuni City C16 (ontgrenst). Loopt in principe super maar ik wil iets harder (mijn top snelheid is nu iets van 80-85 op de teller). Het enige wat ik wil is dat ie sneller optrekt en een iets hogere top heeft. Ik wilde eigenlijk een Stage 6 50cc met vlinderpoort en een grotere carb. nemen. Verder nog een goed variateurtje en een goed koppelingetje. Zou dit verschil maken?
 
Hallo,

ik heb een Jog RR, gewoon standaard, alleen met een Yasuni City C16 (ontgrenst). Loopt in principe super maar ik wil iets harder (mijn top snelheid is nu iets van 80-85 op de teller). Het enige wat ik wil is dat ie sneller optrekt en een iets hogere top heeft. Ik wilde eigenlijk een Stage 6 50cc met vlinderpoort en een grotere carb. nemen. Verder nog een goed variateurtje en een goed koppelingetje. Zou dit verschil maken?

waarom pak je dan geen dr70 RPM? dan loopt hij nog iets harder als met die 50cc verder krijg je dan ook wat meer koppel en het is niet zon toerenjankert.
 
even vraagje

Hoe zetten jullie die veer in een piaggio carterkap? want die dingen gaan er echt moeilijk in.

Heb er nu niet een uit liggen hoor maar ik vroeg me gewoon af hoe dat makkelijk zou kunnen. Of hoe doen jullie dat?

Gr
 
De schokbreker van x8r heeft zijn beste tijd wel gehad en was aan het rondkijken voor een andere, ben zowieso niet fan van deze.
Nu kon ik alleen 1 van Bitubo die ik eigenlijk niet erg mooi vind. Is het mogelijk om een veer van Piaggio of Mina te monteren door de veer te draaien of gebruik te maken van een ophoogblokje ofzo? En ik ben vooral op zoek naar een optisch mooi veertje die ook goed werkt en daar heb ik ook een wel wat voor over, maar bv een rs24 ligt boven mijn budget.
 
@kale neetje, kan aan je bougie liggen die mischien kappot is, je ontsteking, je cdi, je bobine, kan zoveel zijn, kwestie van goed onderzoeken.
Heb het zelf ook gehad en mijn ontsteking is kappot.

nu heb ik examens en ga na de examens vol met de scooter bezig, kan iemand mij vertellen of ik dit zou moeten doen: (niet of ik wel met de scooter bezig moet gaan. maar het volgende )

ik vroeg schaafsma dronrijp onlangs om een ontsteking voor mijn phantom.

ik kreeg dit volgende mailtje binnen.

Remco, ik heb alleen een originele liggen die kost 149 euro,

ik kan een imitatie bestellen, dan kost ie 39,50

groeten Wim

toen ik vroeg of de imitatie net zo goed was zei die dit.

Remco, die imitatie doet het ook prima en maakt in prestatie niet uit.

kan iemand mij vertellen of dit bovenstaande waar is, dan weet ik zeker dat ik die kan halen.

gr. remco
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top