This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Ik ken het topic maar er staan geen ervaringen over ks-parts + ze reageren er niet dus dacht ik, laat ik het hier maar eens proberen.

Tommy hier op het forum, heeft die site in zijn handtekening staan. Ik neem aan dat het dus wel betrouwbaar is, aangezien Tommy een bekend SBO'er is..
 
kan het zijn dat mn band leegloopt doordat er geen ventieldop opzit?
hij is erg versleten, dus ik dacht die is gewoon op\lek gereden, maar als dat dopje het is kan ik er nog even mee rijden:winner:
 
Ik heb even een paar kickstart vragen, vandaag kon ik weer lopen omdat de kickstart t niet deed. (en na 2km lopen deed die t wel na heel veel proberen, gas erbij en erg veel geluk)

hoe weet je dat je scooter verzopen is (dat je dus echt geen gas meer erbij moet doen)? en wat moet je doen als die verzopen is?

Ik heb een Gilera DNA, elektrische start heeft het nooit gedaan (2e eigenaar). Kickstart deed het wel, maar de tegendruk is ook van de start af. Er zit nog maar een héél klein beetje tegendruk op, verwaarloosbaar. Is m'n kick kapot? En kan ik die zelf maken?

Toen ik hem uiteindelijk aan kreeg, kwam er ook ontzettend veel blauwe rook uit de uitlaten. Kan dit ook komen door het veel proberen te kicken?

Alvast bedankt als je 'n idee hebt! dan hoef ik misschien niet meer te lopen
 
Als die verzopen is moet je trouwens ff je luchtfilter eraf doen en dan WEL volgas flink doortrappen. Maar beter is bougie eruit en dan een paar keer kicken, bougie schoonmaken, en dan wil t vaak ook wel weer. Maar mooi dat het gelukt is
 
Die Gilera DNA van mij heeft ook ontzettend veel toeren nodig om opgang te komen. Ik heb er een dubbele uitlaat onder zitten, dat is er een grote oorzaak van volgens mij.. Klopt dat?

Met wat voor uitlaat zou ik ontgrensd nog steeds een lekkere snelheid kunnen halen waarbij ik iets minder toeren maak en zuiniger rijd?
 

Heb je hem wel (goed) afgesteld?


In een malossi VL12 membraam voor Minarelli hori krijg je er een soort klein stukje bij dat tin het membraam zelf kan stoppen, waarvoor dient dit precies dan ?

wat bedoel je daarmee?
Ik weet niet of je misschien een stuffer bedoelt, dat is een kunststof onderdeel dat in je membraan past, zodat het spruitstuk beter overloopt in het membraan.
 
 
witte drukveer nemen
en haal je carburateur is open en kijk welk nummer er op dat goude schroefje zit (de sproeier) en welke kleur hebben je trekveertjes (en bij welk toerental grijpt hij aan?)

M'n toerenteller is kapot, dus dat weet ik niet. Met opstarten maakt ie wel veel toeren voor die weg is in ieder geval, 2-3 seconden gas inhouden met veel gejank dan gaat ie.

Moet je per se je koppeling open maken om je trekveertjes te zien? Ik heb namelijk niet die sleutel voor de koppeling.

En ik zal rond een uur of 6 mn sproeier maat posten en editten in dit bericht, nu moet ik naar voetbal.

alvast bedankt
 
M'n DNA is nu wel redelijk afgesteld geloof ik. Als ik hem start trekt ie met een flinke vaart door naar de 70. Dit doet die ook weer als ik gewoon even stil sta en daarna weer gas geef.

Maar als ik tijdens het gas geven even het gas los laat om ff niet uit de bocht te vliegen, rijd ik daarna volgas nog maar met een max van 45 km/u. En als ik bijv. bij de 30 het gas moest loslaten, klimt die langzaam van de 30 naar de 45, en verder komt die dan niet. Als ik dus met die max van 45/u voor een stoplicht moet wachten, kan ik daarna wel weer naar de 70 km/u als ik het gas volgas inhoud..
En rijd ik 70km/u en laat ik dan ff gas los, en geef na 1 seconde weer gas dan zakt ie langzaam terug naar 45km/u.

Ik vraag me af of ik nou een dip heb of overtoeren als die maar 45 wil? 8P

(Ik heb normale rollen (5 gram), zware trekveertjes en een rode malossi drukveer)

Ik zelf gok op overtoeren doordat die rode drukveer wel een redelijke druk levert, kan iemand het bevestigen of onwaar maken?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.