Kleine vraagjes topic #4

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

M'n DNA is nu wel redelijk afgesteld geloof ik. Als ik hem start trekt ie met een flinke vaart door naar de 70. Dit doet die ook weer als ik gewoon even stil sta en daarna weer gas geef.

Maar als ik tijdens het gas geven even het gas los laat om ff niet uit de bocht te vliegen, rijd ik daarna volgas nog maar met een max van 45 km/u. En als ik bijv. bij de 30 het gas moest loslaten, klimt die langzaam van de 30 naar de 45, en verder komt die dan niet. Als ik dus met die max van 45/u voor een stoplicht moet wachten, kan ik daarna wel weer naar de 70 km/u als ik het gas volgas inhoud..
En rijd ik 70km/u en laat ik dan ff gas los, en geef na 1 seconde weer gas dan zakt ie langzaam terug naar 45km/u.

Ik vraag me af of ik nou een dip heb of overtoeren als die maar 45 wil? 8P

(Ik heb normale rollen (5 gram), zware trekveertjes en een rode malossi drukveer)

Ik zelf gok op overtoeren doordat die rode drukveer wel een redelijke druk levert, kan iemand het bevestigen of onwaar maken?

wat voor setup heb je dan? misschien is een rode drukveer idd iets teveel,
 
Standaard 50cc blok van Piaggio (uit 2005)
Standaard Variateur + Koppeling
Rode drukveer (van Malossi geloof ik)
Trekveertjes Sterke in ieder geval, ik dacht blauw
9 rolletjes van 5 gram in m'n Vario
Een uitlaat met twee dempertjes (custom)
Sproeier maat weet ik niet
De begrenzingen zijn overal weg

Maar het ligt sowieso niet aan de sproeier denk ik, vandaar dat ik de carburateur nog niet heb losgehaald om de sproeiermaat te checken.
 
Veel te zware drukveer. Ga naar geel of wit.

Oke dat dacht ik al.. Bedankt! *D

(Ik heb net veel over de variateur en poulies gelezen, ik wil het ff toepassen:)
Klopt het dat met optrekken van 0-70 de V-Snaar wel verschuift naar het binnen van de poulie en de buitenkant van de variateur, maar wanneer ik gas loslaat de V-Snaar weer verder naar buiten bij de poulies wordt gedrukt doordat de kracht op de rollen dan minder is en de drukveer 'wint'?
En dat ie em daardoor niet meer goed pakt dan?
:+
 
Dat heb je goed gesnapt ja. Als die drukveer dus heel sterk is zoals die je nu hebt dan zal de motor of niet meer goed/snel op toeren kunnen komen (als je gas weer herneemt voor hij ver in toeren gezakt is), of hij zal gewoon tijd nodig hebben om steeds voldoende kracht te hebben om de drukveer weer (helemaal) ingedrukt te krijgen.
 
Ik wil muziek op mijn Aerox aansluiten, en ben het volgende van plan:

- MP3 speler
- Marquant MCA-200 mini-versterker
- 2 Computer boxen (Hoge kwaliteit)

Gaan deze spullen samen of moet ik bijv. andere boxen?
 
Ja de oorzaak zoeken.. kabelbreuk, accu dood, startrelais kapot, startermotor kapot

Even zoeken op dit forum op "electrische start" dan zullen er genoeg topics komen over hoe je weet waar het probleem zit
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top