This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus
 
Fox_gek said:
Als het niet lukt gewoon polijsten, verchromen of vernikkelen :W

(zonder leestekens leest het beroerd)

Neej moet maar niet is voor op de straat.
Polijsten is te veel onderhoud voor op de straat.
Verchromen blijft is niet echt goed voor op het blokje lijkt mij.
En vernikkelen, tja zou kunnen maar jah beetje te veel bling voor op de straat..
Dus als het parelstralen mislukt dan word ie gewoon gecoat denk ik.
 
Marcelox said:
Wat is het verschil tussen een malossi delta clutch en een malossi fly clutch?

Een heleboel. Een flyclutch is bijna hetzelfde als een originele koppeling, alleen de segmenten zijn wat lichter. Een deltaclutch kun je op 728136 verschillende manieren afstellen, met de trekveertjes, voorspanning is daarvan te regelen en met de gewichtjes die erop zitten. Ik heb zelf ook een deltaclutch, maar als ik jou was zou ik voor een Hebo koppeling gaan. Dit is een heel fijn en makkelijk (zonder los van de poulie te halen!) af te stellen koppeling.
 
He ik wil nu een antwoord op deze vraag waar ik al een tijdje mee rondloop.

Een stalen buis i.p.v een veer; is het nou beter of nie?
In het opzicht dat je geen autowheelie trekt dan. Want sommige zeggen dat je juist daardoor wheelie trekt, en andere zeggen dat die buis dat dan tegenhoud.

Ik hoor het wel
 
de buis houdt natuurlijk een autowheelie tegen doordat je meteen grip krijgt,
he tis wel niet bevoorderlijk voor je blok;
lees breken/schreuren enz
 
ik zit met het volgende probleem: ik wil mijn kill-switch monteren aan m'n pvl digitaal, maar hetzelfde probleem blijft maar trg komen : werkt omgekeerd: ipv uitvallen als rode dop ervan is start hij enkel:? en heb al alles geprobeerd, iedere draad te verbinden . Kan het zijn dat het een slechte kill-switch is ofniet ( is al de 2de die ik geprobeert heb)
 
Enig verschil tussen de Hebo Next Generation Minarelli vario of de Hebo Competition Minarelli vario? Want zie hier 2 types staan op jr motoren maar bij de ene zit nog een v snaar en bij de andere niet. Is dat het enigste verschil of verders nog iets?
 
Alleen die snaar is het verschil, weinig 'competition' dus
Vergeet niet dat er van die maffe 17*12 rollen in gaan, een dik nadeel als je later nog eens een andere vario koopt.
 
Heb ook een klein vraagje
Ik ben verleden week vrijwillig op de roller geweest.En tot mijn verbazing had ik alsnog 1Kw met prop en vario ring erin

Dr50
Stage 6 Pro Replica Chroom(met prop)
Doppler S2BR (met ring)
VL12
Hebo Koppeling

Het ding rijd 53 en trekt bijna net zo sloom als elke standaart scoot
Ik was met 2 vrienden, hun hadden 0,6 en reden en trokken ongveer wel harder Dus tja...weet iemand hoe dit komt

Alvast bedankt
 
ProjectRox said:
Heb em nu besteld. Gelijk met die v-snaar er bij. Heb ik mijn setup ook compleet.
En hoezo is dat later een nadeel dan als ik een andere vario haal?


Omdat je dan een berg van die 17*12 rotrolletjes hebt die je weg kan gooien.
Alle andere vario's hebben 16*13 of 19*15.5




Heb ook een klein vraagje
Ik ben verleden week vrijwillig op de roller geweest.En tot mijn verbazing had ik alsnog 1Kw met prop en vario ring erin

Een rolobank meet niet de topsnelheid die je op de weg haalt (waarbij je wordt tegengehouden door wind), maar de 'hoogst mogelijke snelheid die je wiel kan draaien bijna zonder weerstand'.

Als jij dus een heleboel toeren kan maken met super weinig kracht, dan ga je op de straat maar 50 ofzo maar op die bank trekt hij dan vrolijk door.
 
mja , ik weet niet hoeveel setjes rollen jij wel niet koopt om een brommer af te stellen maar over het algemeen heb je aan de rollen die bij een vario zitten wel genoeg om vast te stellen wat voor gewichten je moet hebben , als ze er al niet bij zitten..

ik heb weinig @ voorraad hier , hebo heb ik alleen maar losse dopjes , dan hoef je alleen maar de losse gewichtjes te hebben , en die losse gewichten kun je ook nog makkelijk lichter maken. ik ben voor Hebo nooit veel rollen nodig , die dopjes heb ik altijd wel een setje van liggen , als ze dan versleten zijn kun je alleen de dopjes vervangen
 


omdat een snelle uitlaat zijn vermogen afgeeft bij een hoger toerental dan bij een std uitlaat , een geknepen snelle pijp haalt dit toerental dus nooit ,en daarom valt ie helemaal buiten zijn werkgebied waardoor de scooter voor geen meter loopt. een std uitlaat reageerd veel beter op lagere toerentallen , ook begrensd en zal dus een beter toerental draaien die binnen of dichter bij zijn werkgebied zit dan een snelle pijp...
 

Oke, en wat kan ik er aan doen Dus geen 1kw meer.Uitlaat is net nieuw dus ik denk niet dat ik die weg ga doen
 
Status
Not open for further replies.