Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

We hebben dus een warm loper gehad maar vind het wel bot vaag... Alles was aangesloten, koelvloeistof, olie etc. Als enigste wat los zat was temperatuur sensor.... Hoe kan ik dan een warmloper hebben gehad?
 
Nope allemaal niet. Alles was goed heb het probleem gevonden :S. Borg clipjes voor de pen zijn kaduuk :S:S:S. Hele zuiger is naar de ***. Dikke kras in de wand :S. Dus moet zien of ik het nog kan laten uithonen :S:S. Zal zien wat er aan gedana kan worden anders word het een nieuwe cilinder :(

Edit: Heb hier nog een airsal 50cc snel cilinder liggen maar nu vraag ik me wat af. Hij is niet helemaal lekker meer bij de kop. Komt langzama koelvloeistof uit. Pakkingen zijn goed. Dus nu d8 ik: onder de freesbank ermee en heel lichtjes bij frezen??
 
Ik heb een vraag,aan mijn standaart uitlaat (aerox) zitten 2 rubberen buisjes.
1 buisje gaat aan de uitlaat onder het water pomp huis.en het andere buisje zit net voor het resonantie buisje.waar dienen deze eigenlijk voor?

15509221696.jpg

15509253244.jpg
 
wanneer je carb overstroomt ( via overloop ) wanneer je wat opzij hangt is je sproeier dan te groot? (mikuni 28 vlak)

beetje noobvraag maarja hij start pas na n keer of 50/60 kicken :|
 
nee dan loopt je vlotterbak over maar heeft hij dit aleen als je hem schuin houdt?ligt alvast niet aan de sproeier dat hij overloopt.
Maar is vrij normaal als je hem schuin houdt hoor..
 
hoi,

ik heb een vraag:P

met welke band kun je een Kenda vergelijken... want mijn ML 50 is bijna op (zit op de voorvelg) en ik heb veel grip nodig met stoppies maken.... de ML 50 voldoet hier perfect aan...
maar heeft de kenda ook genoeg grip hiervoor?

(er staat btw geen type op de band, maar hij lijkt als je heb van 100 meter afstand bekijkt vrij veel op de ML 50 (het profiel dus)

groeten, Sebastiaan
 
heeeeey

ik heb een vraagje:
ik ben nieuw op dit forum en weetniet of ik het zo goed doe maarja:
ik heb nu ook een ciao'tje maar er zit roest in me tank, omdat mn carb en sproeier steeds verstopt raken (en omdat mn benzine zo nu en dan bruin is) maar nu is mijn vraag wie weet hoe ik dat eruit moet halen???

nou goeie tips zijn welkom!
later roy
 
weet iemand waar je een achterband voor een peugeot sc50 kan kopen(ja ik weet dat het een oud ding is) en hoe zijn die dingen begrensd of zijn ze niet begrensd ik weet niet of die hiet goed staat
 
Last edited:
aeroy said:
heeeeey

ik heb een vraagje:
ik ben nieuw op dit forum en weetniet of ik het zo goed doe maarja:
ik heb nu ook een ciao'tje maar er zit roest in me tank, omdat mn carb en sproeier steeds verstopt raken (en omdat mn benzine zo nu en dan bruin is) maar nu is mijn vraag wie weet hoe ik dat eruit moet halen???

nou goeie tips zijn welkom!
later roy
cola erin kappen,
schudden, sudderen paar keer herhalenl
 
aeroy said:
heeeeey

ik heb een vraagje:
ik ben nieuw op dit forum en weetniet of ik het zo goed doe maarja:
ik heb nu ook een ciao'tje maar er zit roest in me tank, omdat mn carb en sproeier steeds verstopt raken (en omdat mn benzine zo nu en dan bruin is) maar nu is mijn vraag wie weet hoe ik dat eruit moet halen???

nou goeie tips zijn welkom!
later roy
Een vriend van me zit bij een of andere Solex club en aangezien de meeste Solexen al aardig op leeftijd zijn hebben ze ook we vaker last van roest in de benzinetank. Zij gooien er dan wat (gladde) kiezels en een liter benzine erin en gaan dan rustig schudden, door de kiezels laat het roest makkelijk los. Als je dit een paar keer gedaan hebt zal de meeste roest wel weg zijn. Om er voor te zorgen dat er geen achtergebleven roest in de carburateur en cilinder komt kun je een benzinefiltertje tussen de carburateur en benzinetank monteren.

Cola zou ik zelf niet gebruiken, dit wordt een grote plakbende.
 
ik heb een peugeot speedake. en tegenwoordig zit er weer een originele cilinder onder. na een week kwam er een vreemd tikkend geluid uit de carterkap. ik had er geen zin om na te kijken. Dus ben ik er gewoon een maand nog op doorgereden. maar nu is het geen tikkend geluid meer maar echt massaal. en vooral als ik op een hobbelweg rij. dan hoor je een soort dreungeluid. alleen op onregelmatige wegen. weet iemand wat dit kan betekenen. zelf denk ik dat het de koppeling is of de v snaar?? iemand suggesties of zelf ervaring mee? dan hoor ik het graag :)
 
dieterpolski said:
ik heb een peugeot speedake. en tegenwoordig zit er weer een originele cilinder onder. na een week kwam er een vreemd tikkend geluid uit de carterkap. ik had er geen zin om na te kijken. Dus ben ik er gewoon een maand nog op doorgereden. maar nu is het geen tikkend geluid meer maar echt massaal. en vooral als ik op een hobbelweg rij. dan hoor je een soort dreungeluid. alleen op onregelmatige wegen. weet iemand wat dit kan betekenen. zelf denk ik dat het de koppeling is of de v snaar?? iemand suggesties of zelf ervaring mee? dan hoor ik het graag :)

Vraag waar je het antwoord zelf op kunt vinden?

Loshalen die carterkap !
 
RobertD said:
Vraag waar je het antwoord zelf op kunt vinden?

Loshalen die carterkap !

heb ik toch allang gedaan. ik kan er alleen niet veel aan zien. en kan hem ook niet loshalen (koppeling en vario). er zit een verneukte bout op. heb het al eens eerder geprobeerd. en ben bang dat ik het helemaal verneuk en heb ook geen luchtboortje...
 
Wat is de afmeting van een aerox radje... Heb hier zo nu ff geen aerox staan dus weet iemand die zo?

Edit:

Nog ff een dom vraagje: Weet iemand misschien iets over een groen witte beta ark die 1 of 2 jaar geleden nr 1 was op damwoude?
 
Last edited:
dieterpolski said:
ik heb een peugeot speedake. en tegenwoordig zit er weer een originele cilinder onder. na een week kwam er een vreemd tikkend geluid uit de carterkap. ik had er geen zin om na te kijken. Dus ben ik er gewoon een maand nog op doorgereden. maar nu is het geen tikkend geluid meer maar echt massaal. en vooral als ik op een hobbelweg rij. dan hoor je een soort dreungeluid. alleen op onregelmatige wegen. weet iemand wat dit kan betekenen. zelf denk ik dat het de koppeling is of de v snaar?? iemand suggesties of zelf ervaring mee? dan hoor ik het graag :)
Check je bokstandaard eens, daar hoort een een rubber tussen de zitten zodat hij niet tegen het carter tikt, deze wil je weleens verliezen waardoor je standaard tegen je carter loopt te tikken.
 
ik heb de 2t olie ververst, oude olie eruit, filtertje schoongemaakt, slang erop en nieuwe olie erin.

toen ging ik ontluchten, schroefje op de oliepomp opengezet tot er een tijdje mooie rode schone olie uit kwam, goed dicht gedaan en klaar.

nou is het probleem dat het filtertje niet helemaal vol met olie zit, bovenin dat filterbuisje zit nog een luchtbel, maar de olie loopt wel door, is dit een probleem?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top