Het kleine vraagjes topic

Status
Not open for further replies.

Dennis

ToetToet
Hoi Hoi

voor de mensen die met kleine vraagjes zitten, en niet perse een nieuw topic willen openen,

dit topic is dus voor scooter related vraagjes,

voor kleine vraagjes & weetjes. geen hele moeilijke dingen vragen waar weer 4 pagina's voor nodig zijn, gewoon kleine vraagjes dus:)
 
Advertisement - register to remove this

Fox_gek said:
Wat is het verschil tussen een NGK BR7HS bougie en een NGK BR8HS bougie?
De hittegraad, bij die eerste is het 7 bij de andere 8. Die 7 is prima voor standaard cilinders, 8 kan ook nog wel. Voor laagtoerige 70s kun je ook nog wel een 8je gebruiken. Hoezo, voor welke cilinder heb je een bougie nodig?
 
Ik heb ze allebei, k had er eerst 1 (7) voor me grote beurt. Dat was toen de voordat de kou kwam. En na me grote beurt werd er een 8 ingeplaatst. Maar ik heb gewoon std. cilinder alleen andere uitlaat: Fox met gianelli sp5.
Me grote beurt heb ik trouwens laten doen bij De Jager Scooters, goede scooterzaak.
Ik wilde gewoon even het verschil ervan weten.
 
Hallo,ik heb een vraagje.ik heb hier een autoclaxon van 12 volt/3 ampere liggen.mijn accu is 12 volt/4 ampere,als ik de claxon wil aansluiten,welke weerstand moet ik er dan tussen zetten?
groeten
 
patrick_aerox said:
Hallo,ik heb een vraagje.ik heb hier een autoclaxon van 12 volt/3 ampere liggen.mijn accu is 12 volt/4 ampere,als ik de claxon wil aansluiten,welke weerstand moet ik er dan tussen zetten?
groeten
ampere heeft niks met weerstand te maken.
Ampere is gewoon de stroom

Je accu zal denk dan 4 AH zijn. dat betekend dat hij 4 ampere in 1 uur kan leveren.
Maar de uit eindelijke capaciteit van je accu zal wat hoger liggen.

Maar een claxon van 3 amp gaat goed. want die trekt ook maar 3 amp in 1 uur.
Dus dat moet gewoon goed gaan. dus zou betekenen dat je met een volle accu de (als die accu echt 4 amp is) dat je hem iets meer dane en uur continu kan laten toeteren.

In de praktijk ligt dit meestal lager , want een accu kan nooit 100% vol.

Maar weerstand is dus totaal niet nodig!
En een weerstand voor zon stroom is ook de kleinste niet
 
Hey,,,ik heb een runner,,,standaart en vario eruit,

hij rijdt nu 70

nu zit ik te twijfelen om een technigas rs70(70cc) te kopen van een bekende
of een hele nieuwe Yasuni R,,of yasuni z

het gaat mij puur om te trekkracht,,

Maar Omdat ik in de stad woon Veel rollerbanke,,wat zal mijn snelheidworden(kw?)

tog niet al te gek.?
 
en waar is bij ons?

maar in een yasuni r,,zit goedkeuring en begrenzer in ..

is dit wel zo slim voor straatgebruik want je ziet wel veel mesnen met terugloop

maar enkelt vario heb ik eruit he
 
Even een vraagje

welke drukveer zou ik ongeveer nodig moeten hebben met deze setup:
en ook ben ik op zoek naar een andere uitlaat welke zal het hier goed op doen? (die ook op een kymco past)

Kymco zx50
- airsal 70
- power 1 vario
- 17,5 dell'orto
- proma uitlaat

alvast bedankt
 
Last edited:
G-Ilera said:
en waar is bij ons?

maar in een yasuni r,,zit goedkeuring en begrenzer in ..

is dit wel zo slim voor straatgebruik want je ziet wel veel mesnen met terugloop

maar enkelt vario heb ik eruit he
Midden limburg
 
@S_tef: Waarom zou er een dikke moer op moeten, als een dunne ook voldoet zoveel ruimte hebben ze niet binnen de carterkap en met een dikke loopt het waarschijnlijk aan. Maar het zal allemaal uitvoerig getest zijn dus maak je maar niet bang dat het los/kapot loopt.
 
DeJongh said:
@S_tef: Waarom zou er een dikke moer op moeten, als een dunne ook voldoet zoveel ruimte hebben ze niet binnen de carterkap en met een dikke loopt het waarschijnlijk aan. Maar het zal allemaal uitvoerig getest zijn dus maak je maar niet bang dat het los/kapot loopt.
Je schiet er zo makkelijker vanaf met je dop of ring sleutel, iets dikker was naar mijn mening handiger geweest..
 
ErwinZ said:
Als je je dop er gewoon fatsoenlijk op zet, heb je er geen last van. Ik iig niet.
Gek zal wel aan mij liggen dan ofzo, ik moet er igg altijd veel kracht voor gebruiken en dan wil hij er wel eens vanaf schieten.
 
S_tef said:
Gek zal wel aan mij liggen dan ofzo, ik moet er igg altijd veel kracht voor gebruiken en dan wil hij er wel eens vanaf schieten.
Het is gewoon onhandig om met zo'n blokkeersleutel en dopsleutel tegelijk te werken. Als je ooit eens wat geld overhebt haal je het beste een compressortje met slagmoersleutel ;) dat werkt harstikke fijn en vooral heel snel.
 
ik leen af en toe een elektrische slagmoersleutel van mn pa zn werk.
Die blokkeersleutel laat ik meestal iemand anders tegen houden, maar het zal dan wel aan mij liggen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top