This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
hallo ik hep een vraagje,,
ik heb erges op dit forum gelezen dat een cpi hussar (bouwjaar 2003) begrensd is op 65 km/u?? klopt dit ?? want ik hep technigas, vario-ring is deruit, prop is deruit, hijs helemaal afgesteld en hij gaat idd maar 65...

lijkt me stug of er moet een begrenzer in je cdi zitte maar dat geloof ik niet
technigas uitlaaten zijn ook niet egt winstgeevend er zit meestal in het expantie gedeelte een plaat gelast met in het midden een gat van 30mm
 
Weet er iemand of die kleine remvloeistof bakjes met dekseltjes voor area 51, nog es te krijgen zijn in bv. het chroom of andere kleur ? of zal ik de mijne dan moeten vervangen voor die wat op bv. een aerox zitten en zou dit makkelijk te realiseren zijn, ik vind die plastieken namelijk oer lelijk.... en de vorige eigenaar heeft de schroefjes die er boven in zaten dol gedraaid hij wilde een keertje zijn vloeistof vervangen.....

Ohja een witte of andere kleur buddy zou misschien ook wel mooi zijn, maar misschien een heel zadel is makkelijker waar kan ik zoiets uit halen voor mijn area, ennuh zo'n vriend van me heeft ook een area. Die heeft ook een overtrek gedaan op het zadel van zijn area. maar dat zit niet echt goed heeft ie het gewoon als een aap gedaan. of is dit gewoon een tricky klus ?

Misschien een linkje waar ik ze kan uithalen ?

sjarl
 
Last edited:
Dekseltjes zijn niet te krijgen

Witte (pasklare) hoezen zijn niet te krijgen, wel carbon look

En een zadel bekleden is best lastig. Neem er sowieso gewoon ruim de tijd voor.
 
Wat moet er allemaal vervangen worden als je van een standaard cilinder overstapt naar een laagtoerige 70cc (Dr 70 oid.)

Dan vooral of je gewoon kunt blijven rijden met een standaard carburateur (12 mm)?

Alvast bedankt!
 
bij het opnieuw bekleden van je zadel moet je er goed voor zorgen dat je alles met veel geduld doet. ik heb het ook gedaan met me pa. een helpende hand is ook erg aan te raden namelijk. als eerst in de lengte vastzetten en dan rustigaan de zijkanten netjes maken. als je het weer een keer moet losmaken is niet erg
 
Krukas is erg aan te raden
Carb KAN
Uitlaat KAN
Vario KAN
Koppeling ( als je hem met de standaard niet goed afgesteld krijgt.

Krukas is een half jaartje geleden vervangen (rito as)
Uitlaat is ook vervangen (yasuni R)
Vario is ook vervangen (power one)
Koppeling ('oude' malossi koppeling of standaart, heb beide)

Maar mijn grootste twijfel is de carburateur..
Als ik mijn standaard (=12 mm??) niet vervang, heeft dit dan geen gevolgen voor de cilinder?? (gaat over een runner btw.)

5 kmph minder of meer is voor mij niet zo belangrijk maar ik wil dat hij netjes loopt, dus ook een tijdje mee kan. En ik wil iets meer koppel de eerste meters...
 
Speedfight

Ik heb een klein vraagje ik heb recent een peugeot speedfight 2 wrc model gekocht en hij gaat nu 90.
ik wil hem begrenzen tot 60 waar kan ik hem dan het best begrenzen?
uitlaat? luchttoevoer? Vario ? Carb?
 
mijn scooter start zeer slecht. Hij gaat zeg maar aan prutteld 2x en valt weer uit nadat ik dit 10x herhaal staat hij aan en dan laat ik hem ff warm draaien met het wiel van de grond. Dan rijd hij verder perfect en start ook perfect als ik hem uitzet. Als hij dan weer is afgekoeld krijg ik het zelfde verhaal, zijn mijn zuigerveren versleten?
 
Klein vraagje van mijn kant. Ik heb 3 maanden geleden een nieuw carter gekocht bij een dealer. Nu was dit dus uiteindelijk de verkeerde keuze (lang ipv kort). Gister heb ik gebeld en kreeg ik doodleuk te horen dat ze het blok niet meer willen omdat hun voorraad voor lange blokken al iets te veel is.

Ligt het aan mij of is dit gewoon kut service??

PS. Welke dealer het is, is (nog) niet belangrijk.
 

waarom de zuigerveren?

is het gewoon de afstelling van de carb die niet goed is..
het weer is veranderd, je scooter heeft meer brandstof nodig om te ontbranden met de kou..
 
Status
Not open for further replies.