Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

ik heb nieuwe koppeling (stage 6) nieuwe vario ( malossi multivar) en nieuwe uitlaat( gianelli shot) heb rode trekveeren en rode drukveer en 4 gram rollen heb ik er nu inzitten

maar ik weet niet waar die schroef boven op me cilinderkop voor is is dat de lucht schroef?

die zit daar om je koelsysteem te ontluchten.
Dus je vult je koelsysteem helemaal af. laat je scooter draaien en draait die schroef een beetje open. blijf het peil van je koelvloeistof controleren en vul het evt bij tijdens het ontluchten. luchtschroef zit op je carburateur.

heb er nieuwe sproeier in gedaan maar dat is nog niet de goede maat denk ik... 96 is nog wel beetje groot denk ik denk eerder dat ik rond de 90 moet zitten... toch?

maar ik weet niet waar die luchtschroef zit.. heb je een foto daarvan ofso waar die zit?

luchtschroef is een diep verzonken schroef die het dichtst bij de inlaat van je carburateur zit (aan de luchtfilter kant dus) Draai die eerst helemaal dicht (naar rechts draaien dus) en dan 1.5 slag open. Sproeier 96 is wat groot, maar kijk eerst naar wat ie doet als die luchtschroef 1.5 slag open staat. Kijk daarna naar de kleur van de bougie. die moet koffiebruin zijn.

Ik las ergens dat je kan weten of je valse lucht hebt door je hand ff voor je uitlaat te houden. Als ie dan meteen uitvalt zou alles ok moeten zijn, maar klopt dit ook echt?

Allicht niet want denk dat ie ergens valse lucht trekt, loopt oa onregelmatig stationair terwijl ie dus wel uitvalt met hand voor uitlaat...

Ik las ergens dat je kan weten of je valse lucht hebt door je hand ff voor je uitlaat te houden. Als ie dan meteen uitvalt zou alles ok moeten zijn, maar klopt dit ook echt?

Allicht niet want denk dat ie ergens valse lucht trekt, loopt oa onregelmatig stationair terwijl ie dus wel uitvalt met hand voor uitlaat...
ja als je hand tegen de uitlaat houd en valt uit dam heb je geen valse lucht

Dat is onzin, dat is alleen als de uitlaat bij de cilinder lekt. Valse lucht gaat over het inlaat traject van het blok (carb etc.).

zo dus :D wel ander vraagje dan, op mn dellorto phva 17,5 us zit een nippel dat een overloop zou moeten voorstellen en het is uiteraard niet de bedoeling dat je dat gaat afsluiten, echter wanneer ik mn vinger er op hou loopt ie plots lager in toeren (en naar mijn mening loopt ie zelfs iets beter zo). Ik vroeg me af of het wel normaal is dat er langs dat nippel lucht in de carb gezogen wordt :?

zo dus :D wel ander vraagje dan, op mn dellorto phva 17,5 us zit een nippel dat een overloop zou moeten voorstellen en het is uiteraard niet de bedoeling dat je dat gaat afsluiten, echter wanneer ik mn vinger er op hou loopt ie plots lager in toeren (en naar mijn mening loopt ie zelfs iets beter zo). Ik vroeg me af of het wel normaal is dat er langs dat nippel lucht in de carb gezogen wordt :?
waar zit deze nippel volgens jou dan? en staat je carb wel recht?

V-snaar komt niet meer terug

Hallo mense ik heb een probleem en snap er niks van...
heb Aerox en als ik vol gas rij en weer los laat komt me v-snaar niet meer trg daarna rij ik nog maar 5 km\h kom niet vooruit ????????????
Hij blijft vast zitten in de pouli helemaal onderin
Gele drukveer
4,5 gram rollen
goude trekveertjes
yasuni-r black
50cc aluminium cilinder

en ik heb vandaag een boete gekrege voor zonder helm terwijl ik werd geduwt door snor fox en zelf de scooter niet aan had:|

Last edited:
Hallo mense ik heb een probleem en snap er niks van...
heb Aerox en als ik vol gas rij en weer los laat komt me v-snaar niet meer trg daarna rij ik nog maar 5 kmh kom niet vooruit ????????????
Hij blijft vast zitten in de pouli helemaal onderin
Gele drukveer
4,5 gram rollen
goude trekveertjes
yasuni-r black
50cc aluminium cilinder

en ik heb vandaag een boete gekrege voor zonder helm terwijl ik werd geduwt door snor fox en zelf de scooter niet aan had:|

over-ijverige wout dus :winner:

heel vreemd van die snaar, nog nooit gehoord trouwens.
heb je al andere poullies geprobeerd erin dan?
en heb je niet de verkeerde snaar ofzo?
drukveer verslapt door ouderdom?

ik heb nog 7-8 poullies liggen voor minarelli, weet niet of je iemand in de buurt hebt van wie je effe poullies kan lenen?

hallo,
Ik heb een polini speed drive set binnen gekregen vandaag en nu zie ik dat er een conische stalen rings bij zit die ik niet thuis kan brengen.
De ring is 32mm in diameter en 10mm lang en +- 2mm dik
Kan iemand mij vertellen waar die voor dient?
Is voor een piaggio.

Mvg Dennis

Foto gevonden gaat dus om deze ring
http://www.easyparts.nl/partpics/0104244.510_hi.jpg

ik zie niet op de foto wat je bedoelt...?

Ik heb sow Athena vsnaar:P is wel kut ding maar heb er altijd goed mee gereden maarja van die boete van zonder helm terwijl de scooter niet eens gestart was had ik al nieuwe poulli kunnen halen kut zooi:P

Status
Not open for further replies.
Back