Het kleine vraagjes topic deel 3

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik heb een gilera dna met een standaard cilinder en ontgrenst:variateur,luchtfilter,en een snelle uitlaat :leovinci handmade tt
hij loopt 93 op een tomtom ik heb alleen een beetje dip bij wegrijden ik heb alleen een standaard drukveer en blauwe trekveren en rolletjes weet ik niet.zal ik een mallosi gele drukveer kopen en omega zwarte drukveren?wat veranderd er dan voor mij?en kan ik nog een hogere top halen met deze spullen?

mvg

Als hij in het begin een dipje heeft kan je strakkere trekveren nemen.
Als hij in toeren zakt op top moet je een nieuwe/strakkere drukveer nemen.
 
ff een vraagje
Het gaat om een Minarelli horizontaal blok met een standaard spruitstuk en luchtfilter. Wat moet er precies aangepast worden voor een Stage 6 Carburateur 21mm - Race black edition. Moet ik een ander spruitstuk of andere luchtfilter?

Als het een dellorto exemplaar is past die gewoon in je originele spruitstuk en lucht filter.
 
hallo,
ik ben op zoek naar een klein luchtfilter voor mijn scooter omdat deze nogal groot is en vaak de neiging heeft eraf te vallen.
mijn vraag heeft iemand misschien een suggestie welke?(geen powerfilter)
en heeft een kleinere luchtfilter effect op de hoeveelheid lucht die de carb binnen krijgt en moet dus opnieuw afgesteld worden?
alvast bedankt
 
hallo,
ik ben op zoek naar een klein luchtfilter voor mijn scooter omdat deze nogal groot is en vaak de neiging heeft eraf te vallen.
mijn vraag heeft iemand misschien een suggestie welke?(geen powerfilter)
en heeft een kleinere luchtfilter effect op de hoeveelheid lucht die de carb binnen krijgt en moet dus opnieuw afgesteld worden?
alvast bedankt

Meld allereerst ff wat voor scooter je hebt.
Met een kleinere luchtfilter hoef je niet perse opnieuw af te stellen mits die dezelfde hoeveelheid lucht doorlaat als je vorige..is het gat van je kleinere luchtfilter kleiner als de vorige of groter, moet je wel opnieuw afstellen.
 
Meld allereerst ff wat voor scooter je hebt.
Met een kleinere luchtfilter hoef je niet perse opnieuw af te stellen mits die dezelfde hoeveelheid lucht doorlaat als je vorige..is het gat van je kleinere luchtfilter kleiner als de vorige of groter, moet je wel opnieuw afstellen.

k heb een piaggo nrg mc2 LQ
 
ok, super, ben al een stuk wijzer, alleen dan heb ik nog 1 vraag:

tweetakt5mr.gif


Als ik zie dat het mengsel word ontstoken gaat de zuiger naar beneden, verbrandingsgas eruit door de uitlaat, uitlaat geeft tegendruk zodat mengsel in de cilinder blijft dat net is aangevoerd.

En dan gaat de zuiger weer omhoog?? Maar hoe? Want zie nergens iets dat aanleiding geeft aan de zuiger om weer omhoog te gaan.
 
ik heb een yamaha dt 50sm van 2005
nu is mijn vraag : kan mijn motor het aan als ik vanuit thuis helemaal naar de ardenne ga rijden ?? +-250 km (turnhout naar la roche)
 
ok, super, ben al een stuk wijzer, alleen dan heb ik nog 1 vraag:

tweetakt5mr.gif


Als ik zie dat het mengsel word ontstoken gaat de zuiger naar beneden, verbrandingsgas eruit door de uitlaat, uitlaat geeft tegendruk zodat mengsel in de cilinder blijft dat net is aangevoerd.

En dan gaat de zuiger weer omhoog?? Maar hoe? Want zie nergens iets dat aanleiding geeft aan de zuiger om weer omhoog te gaan.

doordat de wangen van de krukas nog rondraaien
 
volgens iemand bij mij van het dorp (sander aka petoet westdorp) die zegt dat je op een scooter maximaal 119km/h kan halen en daarbij zij hij ook nog wat over koopmans tuning. iemand meer info hoe dat kan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top