This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Mja de remote/rca komen zowiezo wel dicht bij elkaar in de buurt @ radio, dus maybe dat ze gewoon samen kunnen?

Joost of Fatal weten hier vast wel een duidelijk antwoord op. :#



vast wel, en dan heb of ik gelijk, of we leren er beiden wat van...
 
@ erik: die ribbelslangen kan je gewoon bij de gamma of praxis ahlen in breda. kijk maar eens naar vijverslangen of zo
kom echt een x bij je langs om te kiken of het af is breda is toch 5 min rijden


Is goed mischien ook leuk om ergens keer kleine ICE meeting te houden? :W
 

komt vanqwege het magnetische veld om dat om de kabel heen gaat.
door een remote loopt bijna geen stroom, daardoor is het magnetisch veld bijna nihil, maar is er wel. maar te klein volgens mij om een storing te veroorzaken.
bij je voedings kabels ligt dat anders. daar lopen veel grotere stromen. dus daar is het magnetisch veld rond de kabel vele malen groter dan bij een remote. daar kan een rca wel op storen.
maar zelf gebruik ik die remote tussen de rca ook nooit. gewoon mocht het een x zijn dat hiij zou kunnen storen. dus drm leg ik uit voorzorg gewoon een 1,5 of 2,5 mmq2 draadje naar achter. langs de normale voeding.

en de meeste storingen die van je dynamo afkomendat gefluit wat je hoord zit meestal niet in de voeding. maar is vaak massa probleem.dat hij ergens slechte massa maakt of een verkeerde massa pakt.

@remco.
bij de radio maakt het niet uit. de storing word niet bij een kruising va draden opgepakt meesta. maar als ze evenredig van elkaar lopen wel.
 
Mja de remote/rca komen zowiezo wel dicht bij elkaar in de buurt @ radio, dus maybe dat ze gewoon samen kunnen?

Joost of Fatal weten hier vast wel een duidelijk antwoord op. :#

de reden dat dit wel kan is ten eerste omdat er maar heel weinig stroom doorheen gaat, en ten tweede en dat is eigenlijk de belangrijkste reden, alleen om de versterker aan en uit te zetten.
 

dan zou vanuit mijn punt gezien. je linker draden langer moeten zijn dan de rechter draden.
want het geluid dat aan de linkerkant dus bij de bestuurder vandaan komt is eerder bij jou dan dat van de pasagiers kant. dus die zou korter moeten zijn dan aan de besuurders kant. zodat het geluid precies gelijk aan komt.
of je het hoort is het 2de..
of time alangimet gebruiken .. alleen nog nooit mee gewerkt schijnt hoop pielen te zijn
 
Volgens mij gaat er door je remote kabel max. 0,3 ampere? zou dit kunnen dus dat is echt bijna niks.
 
Jongens ik ben benuwd naar het volgende: 'Wat hebben jullie nu precies in jullie auto's liggen?" dus van headunit tot woofer ben benuwd, en mss ook foto's ? (of wat gaat/wil je in je auto?)
 

ohoh.. hier moet ik even op ingaan.
Jongens weten we hoe snel electriciteit door kabels gaat? Zit iets onder de lichtsnelheid. Als je linkerkant 1 meter is en rechts 100 meter maakt dit qua tijd nog geen meetbaar verschil.
Het enige verschil zit hem in het feit dat je dichter bij de linker speaker zit dan bij de rechter. Dit verschil komt voort uit de geluiddsnelheid(~300m/s)
Zit je 1,5 meter dichter bij je linker dan bij je rechter, dan is dit verschil dus 0.005 seconde. Met time alignment kan je dit verschil weghalen. Je kan hiermee de linker speaker dus bijvoorbeeld 0.005 seconden vertragen, waardoor het geluid tegelijk bij jou aankomt. Het is dus niet echt een gepiel, je moet alleen de afstand weten, en de geluidssnelheid, dan ben je er al
 
al sla je me dood joost. :d weet echt niet hoe dat werkt..
denk zelf dat er toch bijna geen hoorbaar verschil in zit.
zie dus ook de moeite niet van dat extra werk

naar met elektro komt veel meer bij kijken.. maar dat zit ver boven mijn niveau. ben maar monteur denk werk moet je aan mensen overlaten die er ook voor betaald krijgen (denk aan koper verliezen, weerstanden van draad overgangen. conectoren.)

@ erik kunnen we zkr xtje doen!
 

http://www.multiweld.com/catalogus/catalog.php?id=577244

Dus remco zeg dat je 25mm² nodig heb dan is dit 4,26 euro de meter dus zeg maar 5 meter is 21,30 euro
Terwijl je voor de voedingskabel van Kicker dik 8 euro de meter betaal :X (en je dus voor 5 meter 40 euro betaal) dus The Fatal heeft gelijk.
 
Als je bij mn alpine aan de time alignment draait kan je wel verschil horen. Niet echt veel, en voor je passagier word het alleen maar minder dus ik heb hem neutraal staan.
 
Laskabel is vaak wel stugger Erik, bij Kicker betaal je ook een deel voor de soepelheid. Zo hebben ze bijvoorbeeld een 50mm^2 kabel waar je een knoop in kan leggen zo soepel Doe dat maar eens met een laskabel :+
 
Jongens ik ben benuwd naar het volgende: 'Wat hebben jullie nu precies in jullie auto's liggen?" dus van headunit tot woofer ben benuwd, en mss ook foto's ? (of wat gaat/wil je in je auto?)

fotos staan in dit topic en vorig topic ergens

Wat ik heb nu momenteel in de auto:
Seat standaart radio nog steeds veel gepiel om het goed te krijgen.
Macrom 42.1 crossover.
MTX thunder 1501D monoblok
MTX T7512-04 2x
Mtx MXA 3002
Mtx Ths 652
pioneer klote cd wisselaar.

Binne kort.
Seat standaart radio nog steeds veel gepiel om het goed te krijgen.
Macrom 42.1 crossover.
MTX thunder 1501D monoblok
MTX T7512-04 2x
MTX amp welke weet ik nog niet. moet iniedergeval 200 watt rms leveren ongeveer bij 4 ohm
TXC 6.1 composet.
Andere kist voor subs. Denk weer gesloten.
andere accu der bij zitten der al 2 in maar 1tje is niet helemaal lekker.
EBC voor 1501D

wat ligt der verder nog thuis:
MTX THS 693
2x MTX Xthunder 12-04
1x Mtx xthunder 10-04
75meter speaker kabel.
7inch touchscreen
12=>230v omvormer
ps2
Boel sub kistjes (ondertussen de helft uitgeleend )
zaql nog wel wat vereten zijn.
 
Laskabel is vaak wel stugger Erik, bij Kicker betaal je ook een deel voor de soepelheid. Zo hebben ze bijvoorbeeld een 50mm^2 kabel waar je een knoop in kan leggen zo soepel Doe dat maar eens met een laskabel :+

de kabels die ik heb zijn inet echt las kabels komen bij een garage vandaan.. die zijn wel aardig soepel..
maar hoef der toch echt geen knoop in te leggen.
krap bochtje maken hoeft over het algemeen ook niet..
anders maar paar extra tywrapjes om hem vast te hoiuden (Y)

maar voor het geld vind ik de "merk"kabel" te duur.
als je bv streetwires pakt stik duur., goed soepel. kan je misch ook 0.1 db schelen of zo.. maar who gives the fuck. ik ga geen 20 euro de meter betalen
 
Laskabel is vaak wel stugger Erik, bij Kicker betaal je ook een deel voor de soepelheid. Zo hebben ze bijvoorbeeld een 50mm^2 kabel waar je een knoop in kan leggen zo soepel Doe dat maar eens met een laskabel :+

Heb je helemaal gelijk in, ik heb zelf voor me woofers Kicker 3mm draad en echt lekker soepel en nette kabel alleen daar betaal je ook voor. Toch zou je met laskabel ook heel goed uit de voeten kunnen denk ik, en zekker als het allemaal niet zo top hoef is in mijn ogen laskabel beste optie

btw Joost, geld binnen ?
 
Wat ik momenteel heb liggen:
-alpine headunit, typenr weet ik niet eens :X
-hifonics zxi6406
-jl audio xr650-csi
-hifonics hf12 subje

hiervoor had ik er nog bij:
-hifonics bxi2006 :W
-jl audio 10w7 :W

Wil over een tijdje naar een andere auto, en hierin dan een mooie showinstall maken met hifonics/jl audio/mtx..
 
de reden dat dit wel kan is ten eerste omdat er maar heel weinig stroom doorheen gaat, en ten tweede en dat is eigenlijk de belangrijkste reden, alleen om de versterker aan en uit te zetten.

Dus dat setje zou een prima kabel set zijn?

Dan zal ik die gelijk met een stofje mee bestellen, dan kan het zooitje ingebouwt worden. :~
 
Status
Not open for further replies.