Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Waaaaaaaaat!!!

Vette shit gek. :D!!!

Wat zijn de maten geworden, volgens mij is hij best groot. :D

De buitenmaten van de kist zijn 56 breed x 42 diep x38 hoog :) Voldoen dus precies aan de maten die je me opgegeven hebt, en de amp kan er dan mooi naast nog :W
 
joost heb je ook rekening gehouden met de poort nu de voorkant 2x mdf is.. dat zou betekenen dat de poort iets langer is geworde.. 2.2 of 1,8 cm weet niet welke dikte je hebt gebruikt.
maar waarom dubble voorkant voor een 5512? benk wel benieuwd naar (H)

Jaja, kom niet uit een ei, is uiteraard rekening mee gehouden :p Poortlengte is gewoon de door MTX opgegeven lengte, met als enige verschil dat bij mij het schotje tegen de achterwand zeg maar, iets korter is dan wat mtx opgeeft om inderdaad de dubbele voorkant te compenseren :) de feitelijke poortlengte heb ik dus gelijk gehouden.
De dubbele voorkant, omdat ik enkel 18mm wat te dun vind, en een te dikke voorkant bestaat niet :p en wie weet wat die er in de toekomst nog in wil hangen })
 
Spul voor Remco heeft hij denk al in huis liggen, ons spul kwam deze week binnen, dacht ik? Joost? :)

Edit: Remco geef al antwoord op 1 vraag :p

yep klopt zoals jullie zeggen, spul voor Remco was op voorraad( nog 1 set, heb em vastgehouden) en de nieuwe bestelling verwacht ik idd eind deze week :)
 
Zometeen woofers uit kistje draaien en even goed aansluiten :p Joost, hoe moest ik ze ook alweer aansluiten zodat me crunch gp1400 ze als 2 ohm ziet ofzo? dus dat de versterker 2 * 6.. (600 nog wat) rms ziet? je had hiervan zo plaatje :)
 
en behalve dat? nog merken die ik kan overslaan ofzo?

Merken als:
- Boschmann
- Caliber
- Lanzar
- Marquant

overslaan, en meer in de richting van:

- Mtx
- Jbl
- Infinyti
- Hifonics
- Focal
gaan kijken :) kost je zekker wat meer maar het is ook veel beter grut:) maar ik zal even op Joost of Erik (the fatal) wachten die zijn hier de audioboy's
 
Zometeen woofers uit kistje draaien en even goed aansluiten :p Joost, hoe moest ik ze ook alweer aansluiten zodat me crunch gp1400 ze als 2 ohm ziet ofzo? dus dat de versterker 2 * 6.. (600 nog wat) rms ziet? je had hiervan zo plaatje :)

De bedrading moet er als volgt in, bij de versterker brug je 2 x de kanalen, deze sluit je vervolgens individueel op de terminals op je kist aan.(dwz 1 paar draden naar de ene, en 1 paar naar de andere). Van de terminal verbind je gewoon de woofers ook weer individueel met de terminals :) Eigenlijk vrij simpel dus omdat ze niet dvc zijn. Het enige "lastige" is dat je de versterker moet bruggen.
 
ff vraagje aan de audioboys hier...

Waar moet ik op letten bij evt aankoop van een composetje?

Van te voren een budget opstellen. Watvoor maat heb je nodig, en ga je er versterkt of zonder versterker mee spelen? En zoja, wat voor versterker gaat ze aansturen? Worden ze ondersteund door een subwoofer of niet? Heb je wellicht al eens iets bij een vriend/kennis van je gehoord wat je lekker vond klinken of nog niet. Allemaal dingen die mee kunnen wegen in je keuze. Als je deze vragen beantwoord kan ik wel een advies geven :)
 
Wat ik overigens zelf nog niet begrijp, zie net paar keer wat over bruggen voorbij komen. Wat heeft het voor zin en wat houdt het in?
 
bruggen wil zeggen het inzetten van 2 kanalen voor 1 speaker of woofer. Het geleverde vermogen verdubbelt hierdoor, omdat de weerstand per kanaal voor de versterker halveert(immers, deze wordt nu gespreid over 2 kanalen). Simpele natuurkunde zegt dat als de weerstand halveert, het aantal geleverde watts verdubbelt.
In het ene geval zal je versterker dus bijvoorbeeld 2 maal 50 watt leveren aan 4 ohm.
Als je nu deze woofer zou bruggen op de 2 kanalen, dan word de weerstand dus 2 ohm per kanaal, dus levert elk kanaal nu 100 watt, en omdat je deze nog eens bundelt heb je nu 200 watt! Vuistregel is dus dus 2 gebrugde kanalen 4 keer zoveel vermogen leveren als 1 los kanaal, uitgaande van het aansluiten op een speaker of subwoofer van eenzelfde weerstand.
Hopelijk is het duidelijk zo :)

//edit//
foutje eruit gehaald.
 
De bedrading moet er als volgt in, bij de versterker brug je 2 x de kanalen, deze sluit je vervolgens individueel op de terminals op je kist aan.(dwz 1 paar draden naar de ene, en 1 paar naar de andere). Van de terminal verbind je gewoon de woofers ook weer individueel met de terminals :) Eigenlijk vrij simpel dus omdat ze niet dvc zijn. Het enige "lastige" is dat je de versterker moet bruggen.

Zou je hier mischien tekeningtje van kunnen maken Joost? :D :*


zo Joost?
naamloos1.jpg


zo ja, kan ik dan ook 4 kabels ( 2 van de + en 2 van de -) naar de terminaal leggen en daar dan zeg maar aan elkaar koppelen ( + bij+, - bij -)?
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top