Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Die speelt ook op 2 ohm hoor, de woofer is namelijk 2 x 4 ohm, en dit word dan 8 ohm of 2 ohm. De amp levert dan idd 300 watt(opgegeven) in de praktijk is dit meer, dit staat ook op het testrapport. De woofer heeft 300w rms nodig, maar kan wat meer ook wel aan, dus het past echt ideaal bij elkaar. Zal eens kijken of ik het testrapport kan vinden dan kijk ik even wat die op de testbank levert.
 
:~

Als het goed is zal deze week nog geld gestort worden, dan zal ik eens kijken of ik dat setje bij je kan kopen. :~

Dan nog even kistje bouwen + kabels kopen/trekken, en gaan. :W
 
Zou ik er een sledgehammer kist voor maken :) gepoort is dat. Erik(fatal) weet het ontwerp wel uit zn hoofd denk ik :p
Zit btw een bassremote bij de amp :)
 
Had je al is eerder gemeld idd, erg handig. 8)

Ik kijk eerst even of ik het red kwa budget deze maand, zoja noem dan maar een prijsje met de kist erbij, want het zou geweldig zijn als je die zou kunnen fixe natuurlijk! :)
 
Dat kan altijd natuurlijk, echter is opsturen dan eigenlijk geen optie meer.. ivm gewicht en afmetingen. Totaal ga je dan namelijk wel over de 20kg. Pm me anders even, dan kunnen we kijken of ophalen of eventueel brengen een optie is!
 
Joost hij woont ook in hellevoet, ik weet nog dat ik met bram naar je geweest was, was klein half uurtje karren ofzo
 
Okee nou dan word het zowiezo ophalen, of we kunnen het altijd ook brengen, dat is makkelijker dan opsturen, zeker met een kist erbij.
 
Zoals Dennis al aangeeft, ik woon idd in Hellevoetsluis, is best aan te karren, dan kan ik het gewoon ophalen. :)

Edit: Idd. :W
 
Ik zit erover na te denken om zelf een hoedenplank te maken van mdf (10-12mm), en hierin met polyester ongeveer de vorm van de orginele hoedenplan te maken. Nu zou ik ook het liefst me 6*9 speakers in een behuizing willen maken:). Alleen hoeveel liter moet dit ongeveer zijn of maakt dit niet zoveel uit? Zijn er ook voordelen om speakers in een kistje te laten spelen?

Dan moet het dus zoeits worden: http://www.rondevries.nl/catalog/images/6x9_behuizing.jpg
Maar dan ingebouwd in me hoedenplank zodat het eruit ziet als 1 geheel:)
 
Vandaag mooi setje speakers gekocht, Eyebrid 65Y2x's
16.5cm Compo Set 60W RMS
Eyebrid_525_Y_2_X__373676.jpg


Nu alleen nog een adapterring maken zodat ik hem kwijt kan in mijn 13cm deur :p
 
@ErikN
12 mm gaat nog door hangen hoor...

Zou liever wat dikker pakken. 18 mm of zo..en goed grond verven. tecehn het vocht gaat hij ook wat minder snel doorhangen.

paar liter is genoeg. die caliber kistjes zijn ook zo groot niet. maar de bas is wat strakker.. maar zelf nooit mee gespeelt, dus kan je daar vrij weinig over vertellen.

@theredone51
nice compo, ga je hem wel versterken of niet?
 
Jeeeeee!

Joost houd de MTX T5512-44 woofer en de MTX TC3001 amp voor me vast, en maakt er nog een kistje bij ook.... :~ :love:

Kan niet wachtte om het op te halen en in te bouwen!!! :~
 
Last edited:
@ErikN
@theredone51
nice compo, ga je hem wel versterken of niet?

Jepz, ligt al een amp in me auto voor de speakers die er nu inzitten, 3weg Pioneer Speakers, maar die verhuizen dan naar achter en deze compo komt voorin. Versterker is 4x80W RMS, dus dat zal wel klinken :p
 
Jepz, ligt al een amp in me auto voor de speakers die er nu inzitten, 3weg Pioneer Speakers, maar die verhuizen dan naar achter en deze compo komt voorin. Versterker is 4x80W RMS, dus dat zal wel klinken :p

wat voor amp heb je? en speel je dus (nog) zonder subje momenteel?
 
wat voor amp heb je? en speel je dus (nog) zonder subje momenteel?

Pioneer GM nogiets :p

Compo staat trouwens al weer te koop, paste echt voor geen meter in mijn auto. Enige opties voor montage waren: gat in deurpaneel maken + gat in de deur zelf, of een deurbak maken. Gat maken zie ik niet zitten en een deurbak maken vind ik de moeite niet waard voor een auto van 18 jaar oud die over tijdje toch wel weer eruit gaat fzo.

Dus nu opzoek naar een goede 13cm compo :X

Ik speel trouwens mét sub op het moment, 150 Watt RMS, niet erg zwaar, ook niet echt nodig, auto trilt nu al half uit elkaar :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top