Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
meer dan het dubbele vermogen der op en dan te lang spelen :)

tevens niet zelf gedaan maar maat van mij ;)
met de x1000D..

breda rosendaal en terug.. voluit gedraaid..
en dat vonden ze schijnbaar niet fijn.. 1tje is zowie zo dood.. andere weten we nog niet
 
setje kwam me pa mee aan 2 speakers :)

w-Climax-MAGNUM693.jpg

3-weg "high power" 6x9" luidspreker belastbaar tot 110W rms. 2x 280 Watt.

dus volgende week ergens de hoedplank verstevigen, en nieuwe kofferbak veren halen.
deze zijn nu al zwak en met de luidsprekers wordt het er vast niet beter op:p
 
18 mm mdf kistje wat voor schroeven zou ik dan ongeveer moeten gebruiken? dus de lengte?:) ik dacht iets aan 30mm? en voor de dubbele voorkant(inverband met 2 zware woofers, eentje weeg 10,2 kilo:p) iets in de 40mm?
 
18 mm mdf kistje wat voor schroeven zou ik dan ongeveer moeten gebruiken? dus de lengte?:) ik dacht iets aan 30mm? en voor de dubbele voorkant(inverband met 2 zware woofers, eentje weeg 10,2 kilo:p) iets in de 40mm?

overal 4x50 schroeven.. of 4x 40, voor 25mm mdf gebruik ik zelf 5x50
en goede schroeven halen werkt veel beter.. kijk naar spax of naar heko schroeven.. niet naar die goed kope dingen die je bij de gamma of praxis ziet van 200 voor 5 euro.. die schroeven voor geen meter..
Goed houtlijm er tussen doen..
WEet neit waar je je hout haald.. maar daar eventueel goed op maat laten zagen. kost misch 2 euro meer.. maar weet je vaak zeker dat het goed recht is.. wel alles terplekke controleren..

maar waarom niet 22 of 25 mm mdf?
dan hoeft een dubbele voorkant ook niet eens.. en is je kist wel wat steviger.. en is iets makkelijker te schroeven..
En zorg voor een goed boortje van 2 mm of 2.5 mm om voor te boren.. mdf splijt nog al goed..

en als tip pak inslag moeren. en inbus boutjes..
kan je je subs veel beter vast zetten.. ziet der netter uit.. en je mdf slijt niet.. want schroef iets 8 x vast in mdf en je je krijgt het neit meer vast:)
met die moeren en boutjes kan je het vaker vast zetten en het slijt minder..
[ir]http://img45.exs.cx/img45/2381/IMG_0410Small.jpg[/ir]
20051114162139287.jpg
 
Van die inslag moeren is wel een goeie tip....ik ga vanmiddag ook maar eens een kist bouwen voor me sub en denk dat ik dat ook maar ga gebruiken.
Ik ga eerst kijken wat een gesloten 26,9 liter kist doet op me sub maar ik wil eiglijk ook wel eens een keer kijken hoe mn sub gepoort zou klinken...alleen weet ik niet hoe ik dat moet berekenen die poort :S
 
Van die inslag moeren is wel een goeie tip....ik ga vanmiddag ook maar eens een kist bouwen voor me sub en denk dat ik dat ook maar ga gebruiken.
Ik ga eerst kijken wat een gesloten 26,9 liter kist doet op me sub maar ik wil eiglijk ook wel eens een keer kijken hoe mn sub gepoort zou klinken...alleen weet ik niet hoe ik dat moet berekenen die poort :S

watvoor sub heb je? meestal staat in de handleiding/op de site al wel maten voor een gepoorte kist. Mocht dit niet zo zijn kan ik eventueel kijken of ik met de t&s parameters van de woofer wat kan berekenen voor je. Deze parameters staan wederom vaak in de handleiding of zijn op internet te vinden. Ik heb gister nog een kistje gebouwd, zal zo ff pics posten :)
 
mensen ik heb een vraag, bij een composetje zit meestal een losse filter, die hoge tonen naar de kleinere meestal voor speakers stuurt.

mijn vraag is waar kan ik zo filter(verdeler) los kopen.
ik heb namelijk voor achter de climax(van hier boven).
en wil nog een simpel iets beter setje voor, voorin hebben.

als ik namelijk de bas op die kleine voor speakers zet wordt geen succes, nu kom je wel een heel eind met fading op de radio maar lang niet zoveel succes als ik wil.

achter speakers voor 70% en voor 30% en dan een trance nummer wat hard zetten, hoor je de voorspeakers "kraken" maar achter speakers nog hoger zetten, dan worden de hogen tonen niet mooi :(
 
:)

[ir]http://www.xs4all.nl/~walberts/audio/kist/IMG_3190.JPG[/ir]

[ir]http://www.xs4all.nl/~walberts/audio/kist/IMG_3191.JPG[/ir]

Het is een gepoorte ( :+ ) kist van 18mm mdf met dubbele voorkant, gemaakt voor een alpine swx1242d

00136979.jpg


Kistje is bruto 62 liter, nette(dus min de poort, min het hout voor de poort(word vaak vergeten) en min de displacement van de woofer) 51 liter.

Moet leuk gaan spelen denk :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top