This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
zou gewoon nieuwe kabels leggen door orginele rubberen doorvoer..

is wat meer werk.. maar heb je niet allemaal van die verloopjes en losse conecties overal tussen zitten waar hij eventueel op zou kunnen storen en los kan raken
 
Dat is mijns inziens idd ook de beste optie ja, met een beetje prutsen krijg je die vaak wel door de originele rubbers heen.
 
joehoe mtx high end txc compo besteld bij joost

TXC6.1

RMS Power : 150W
Max Power : 300W
Impedance : 4 Ohm
Frequency response : 43Hz - 20kHz
Sensitivity : 91 dB/2,83v/1m
Tweeter : 25mm Teteron dome
Tweeter Cut-out diameter : 47,6mm
Tweeter mounting depth : 25,4mm
Woofer diameter : 16,5cm
Woofer Cut-out diameter : 142mm
Woofer mounting depth : 57,2mm

- Glass fiber cone with aluminium deposition
- Black rubber surround
- 3,8 cm Aluminium voice coil
- 4,8mm linear x-max(!)
- Shallow mount design
- Original MTX aluminium basket
- Neodimium magnet
- Teteron dome tweeter with MTX original phase plate
- Flush or eyeball installation options for the Tweeter
- 2-way 18dB/oct x-over
- X-over with high quality components (mylar caps and air core coils)
- With 5 tweeter level options
- 0, 30O, 60O woofer off-axis compensation
- Bi-amp capability
- High power handling
- High Sound Quality
- Including mounting material and wires

 
Even een vraagje, is het ook mogelijk om de speaker uitgangen van je radio te bruggen? Aangezien ik maar twee speakers in de kever heb. En zo ja, front left en rear left op een speaker en front right en rear right op een speaker of anders?
 
Volgens mij kunnen de meeste radios geen impedantie van 2 ohm aan, dus zeer waarschijnlijk kan dat niet helaas.

@erik: :W
over +/- 2 weekjes binnen 8)
 
Ik heb nu 2 Jbl woofers van elk 400 watt rms, op de site van ron de vries ston dat ze 2 ohm waren, nu zie ik in het boekje dat ze 4 ohm zijn. Boeid me niet zoveel maar het volgende wel. Met aanschaf van de woofers dacht ik ze op de volgende versterker te gaan zetten: http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?manufacturers_id=127&products_id=3575 die is 2 keer 500 watt rms bij 2 ohm. Maar omdat me woofers 4 ohm zijn ga dit toch niet? Of kan ik de versterker (voor de gek houden) en zo de versterkers aansluiten dat de versterker het als 2 ohm gaat zien, en dus ook 2 keer 500 watt rms gaat leveren?
 
Nee dat zal niet gaan, Je hebt de mogelijkheid om op 1 of 4 ohm te spelen. Op 1 ohm zal de versterker 99% zeker niet stabiel zijn, dus dat word 4 ohm.. Maar als ze niet juist geleverd zijn zou ik even contact opnemen en ze laten ruilen voor 2 ohm versies of 4 ohm dual voice coil.
 

En als ze 2 ohm zijn of 4 ohm dual voice coil dan kan het wel gewoon?
 
yep, immers een 2 ohm sub, niet gebrugd, speelt op 2 ohm op de versterker, en een 4 ohm dual voice coil sub speelt ook op 2 ohm op de versterker als je de spoelen parallel aansluit
 
yep, immers een 2 ohm sub, niet gebrugd, speelt op 2 ohm op de versterker, en een 4 ohm dual voice coil sub speelt ook op 2 ohm op de versterker als je de spoelen parallel aansluit

Heb jij niet iets leuks van (niet te duur, +- 300 euro) waarmee ik me woofers kan aansturen?

Ook maar even besloten dat ik gesloten ga spelen, dus The Fatal vandaar dat ik geen foto post van de gepoorte behuizing

Edit: ook een mail naar Ron de Vries gestuurd over de woofers
 
Elk monoblok zou goed zijn voor 2 subs van 4 ohm, dan zit je immers op 2 ohm.
Van rond de 300 heb ik eigenlijk niks, ik heb een hifonics blok uit de Titan serie voor 229 normale prijs, dat is deze: http://www.ice-inc.nl/item.php?id=142
En anders kom je echt een klasse hoger, in de brutus serie, dan heb ik de bxi1606, die is 475 normale verkoop.. 450 forum prijs. http://www.ice-inc.nl/item.php?id=88.
Levert wel 1100 watt bij 2 ohm, dus dat is zeker genoeg
 

Die titan versterker, die kan toch eigenlijk nooit 2 woofers van 400 watt rms aansturen? of zie ik dit verkeerd
 
Die levert geen 800 watt rms op 2 ohm inderdaad..

Dan vind ik het eigenlijk ook weer zonde omdat ik dan niet het maximale uit me woofers ga trekken Als ik nu 2, 2 kanaals versterkers koop, hoe zit dat dan met die remote kabel? kan ik die gewoon van versterker naar versterker leggen of moet ik die vanaf de radio 2 gescheiden remote kabels leggen?
 
2 2kanaals versterkers zou ook kunnen maar steek dan dat geld in 1 mooi monoblok, is een veel betere oplossing, zeker met het oog op later. Tevens heb je dan gewoon 1 afstandsbediening in de kabine in plaats van 2(als je die uberhaupt bij die 2 kanaals krijgt..)
Wat betreft je remote, deze kan je gewoon splitsen of doorlussen, dat maakt niet uit..
 
Status
Not open for further replies.