Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik wil toch op niet al te lang termijn een computer in de auto hebben :)
gewoon ook praktisch.
mp3 speler
dvd speler
avi player :p
navigatie

ik heb een radio met line in dus daar kan de pc zo op :)
Langzaam op zoek naar een mooi 1 din in dash scherm.
 
en hoe wil je verdere bediening doen dan?

sowieso een hoop automatisch laten opstarten.
maar daar ben ik nog niet uit ik hoop dat ik met een AB veel kan doen.
anders een klein toetsenbordje in het dashboard kastje.

Dat moet nog onderzocht worden de voor en nadelen hiervan
 
nja, omdat het vorige topic gesloten is, en dus mijn vraag toch niet meer onder de aandacht zou komen, post ik hier nog maar es:

ik heb een vraagje, misschien dat iemand me er hier antwoord kan geven?

als ik deze autoradio aanschaf:

http://www.navidiscount.nl/default....H-P6400R-Pioneer-AVH6400-Algemeen-details.asp

en ik koop zo´n adapter van Pioneer om een Ipod er op te laten werken, krijg ik dan ook zo´n menu van de Ipod op het schermpje?

Ik heb al een Ipod Video 60GB dus daar zal het niet vanaf hangen, maar ben gewoon benieuwd of iemand dat weet, want ik zou het wel fijn vinden als ik dan een menu op het schermpje krijg.

of kan ik de Ipod wel als schijf gebruiken, net als een harde schijf, dat de radio het zo afleest van de Ipod?
 
@apple.. mischien een muis met trackball ahndig..
en die onder je versnellings pook maken of zo.

@ Dennis..
Heb ik geen ervaring mee dus kan je daar niet mee helpen.
 
Dennis, dat scherm is al een iets oudere niet? Ik zie em niet op de Pioneer site staan iig.. Met de meeste modellen van nu kun je idd vanaf de radio alles zien wat op je iPod staat, wil ik zelf dus ook wel hebben...
 
zeer binnekort beginnen aan de auto van een maatje van me.

Komt een pc in, met 7" touchscreen en 5.1 dolby surround in de auto.
Wel een vet project, ik wilde dit zelf ook al een tijd doen, maar ik heb op t moment andere hobby's die voorgaan, en ik wil wachten tot ik een goede auto heb, ik vind het zonde om er veel tijd en moeite in te steken als m'n auto over een jaartje weggaat.

Kan ik dus mooi kijken wat goed evn fout gaat voordat ik aan me eigen project begin :+

de plannen:
-Een op een VIA EPIA gebaseerde pc (1,5ghz) met X-fi geluidskaart.
-7" touchscreen met slot-in (autoradio-like) dvd brander en usb aansluitingen allemaal weggewerkt in 't dashbord (mag die maat van me zelf lekker gaan doen :p)
-MP3, GPS, DVD / DIVX, bluetooth en maby handsfree bellen via bluetooth en de auto
-5.1 geluid, zal nog even lastig worden om te kijken waar de center speaker moet komen. Alles zal in de toekomst worden aangestuurd door DLS mono en 2 kanaals versterkers.
 
Wat zijn kwa prijs/kwaliteit goeie speakers voor in de auto. En dan direct en subwoofer + versterker erbij. Rij nu rond met standaard speakers word je niet echt vrolijk van.
 
prijs kwaliteit is boschman wel ok

ben je voor paar 100 klaar.

tuurlijk het is niet super, maar klingt prima en gaat lang mee
 
Ja en marquant is ook niet duur :p
Denk dat je beter iets meer kan uitgeven voor kwalitatief wat beter spul.. maar nogmaals, wat is het budget, en wat wil je voor dat budget hebben?
 
ja maar marquant is kut spul en klingt niet.

ik heb diverse ervaringen met boschmann en dat gaat allemaal super.
het is zoeizo best wel bekend dat het een van de beste el-cheopo merken is
 
Volgens mij kan je met zon ipod interface een menu opvragen die er hetzelfde uitziet als die van bijvoorbeeld een mp3 cd (dus je kan mappen zien, artiest, nummer).
 
Mensen zeggen ook veel over sony heb ik het iede, kwa speakers etz blijven ze wel achter als je het met de (betere) merken ga vergelijken maar prijs/kwalitiet is gewoon goed. :) ik speel zelf met pioneer speakers ovaal ze doen het echt super goed alleen voor het doeleind waar ik ze voor wil gebruiken hebben ze gewoon te kort heb ik het vermoeden.

Ik denk voor goede speakers en betaalbare ga richting sony, mtx, pioneer, kenwood of jbl. Pioneer en Kenwood en Jbl zijn wel prijzig maar spelen zekker goed, ik heb erg goede ervaring met Kenwood speakers zekker het geld waard:)

Nu even een vraag, over de mtx xt 10 & xt 12.

ik wil toch met 4 van deze gaan spelen, 2 in een behuizing en dan de 2 andere woofers in een eigen behuizing, alle 4 in gesloten behuizing.

voor de 2 woofers (xt 10) in 1 gelosten behuizing: 50 liter?
voor de 2 andere woofers (xt 10) elk in apparte behuizing: 20 liter per stuk?

dan in de 12 inc versie:

de 2 woofers in 1 gesloten behuizing: 70 liter?
de 2 andere woofers elk in apparte behuizing: 35 liter per stuk?
 
Vraagje, wat is aan te raden als je een degelijke installatie wil die niet al te veel kost?
dus:
-Headunit (jvc? alpine?)
-versterker
-wat moet je hebben aan boxen (sorry heb er geen verstand van)?
- subwoofer (jbl oid)
- nogwat?
en wat gaat zoiets ongeveer kosten(liefst prijzen afzonderlijk), het hoeft niet belachelijk hard te gaan maar mag wel beetje doorrammen :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top