Het grote ICE-Topic #4

Status
Not open for further replies.
Ola, vraagje voor de profs:

Ik heb vandaag met een vriend van me zijn audio aangesloten, het betreft hier:

MTX sub, infinity 4 kanaals versterker, JBL monoblok en een infinity composetje.

Nu het volgende: Toen we het spul gingen testen deed alles het prima, het geluid werd wat opgevoerd en het leek allemaal prima te werken! Opeens kwam er een enorm vreemd geluid uit de composet! Het was geen muziek meer maar eerder een enorm krijsend geluid.

Ik zag dat bij de Infinity versterker een lampje ging branden waaronder ,, Clip '' staat aangegeven, mijn vriend rende natuurlijk naar de voorkant om de radio uit te zetten maar was net te laat en er volgde een kleine knal waarna er een rookpluim uit de Infinity versterker kwam. Zodra de radio nu aangaat komt het krijsende geluid meteen terug ookal staat het geluid helemaal op 0.

Wat kan hier mis gegaan zijn? Alle kabels waren naar mijn mening goed aangesloten, de bekabeling was ook van een prima kwaliteit en dik genoeg.

Ikzelf kon niks bedenken en we hadden het ook wel gehad voor vandaag, dus als iemand een suggestie heeft, graag! :)
 
Massa: Goed
Speakerdraad: Onmogelijk, alle draden zijn nieuw en alleen gestript aan de uiteindes die in de bestemde plaatsen zitten en nergens de caroserrie raken.

:)
 
Hebben hier mensen ervaring met 7"(touchsreen) inbouw schermen ?
wat is een beetje aardig merk ?

(het liefst scherm met 2 input mogelijkheden schakelaar via AB)
 
Last edited:
Versterker lijkt me overleden. Zeker als er rook uitkomt. Clipping betekent dat de versterker dus een vervormt signaal uitstuurt, en das nie goeee. Om te kijken wat er stuk is evt even de losse delen zonder filtering aansluiten op een andere amp.
 
Ik zou 1 voor 1 je RCA's eruit halen en kijken of het probleem zich blijft voordoen. Misschien is er toch ergens een speakerkabel of rca kabel in contact gekomen met de carrosserie.

EDIT// lees net ff verder:+ over het rookgebeuren. Niet best met je versterker:p
 
Hebben hier mensen ervaring met 7"(touchsreen) inbouw schermen ?
wat is een beetje aardig merk ?

(het liefst scherm met 2 input mogelijkheden schakelaar via AB)

Ga gewoon voor een klapscherm. Voor 499 heb je al een goede met touchscreen en alle mogelijkheden die je mag verwachten:)
 
Ga gewoon voor een klapscherm. Voor 499 heb je al een goede met touchscreen en alle mogelijkheden die je mag verwachten:)

Heel snel zeggen dan lijkt 500 bijna niks :p

nee dat is te gortig moet wel leuk blijven.
wil een scherm inhet middel console van de mk2 maken.
(asbak + bakje erboven eruit)
 
Versterker lijkt me overleden. Zeker als er rook uitkomt. Clipping betekent dat de versterker dus een vervormt signaal uitstuurt, en das nie goeee. Om te kijken wat er stuk is evt even de losse delen zonder filtering aansluiten op een andere amp.

Versterker lijkt mij ook zeker dood, alleen wat de oorzaak ervan was. :X

We gaan dinsdag verder zoeken. :)

Ik heb btw een JBL 1000'je + JBL GTO 301.1 nu weer achterin liggen, voldoet prima. :W
 
Heel snel zeggen dan lijkt 500 bijna niks :p

nee dat is te gortig moet wel leuk blijven.
wil een scherm inhet middel console van de mk2 maken.
(asbak + bakje erboven eruit)

Sorry, maar investeer dan gewoon in een goede auto of velgen oid:p in plaats van een scherm in zo'n apparaat zetten.. das mijn mening maargoed..
 
En als je perse zoiets wilt, moet je een votex console halen. Dat is een speciale middenconsole, waarbij je 2 extra DIN gaten hebt, kun je dubbeldins unit kwijt, en eventueel een DVD HU in het normale DIN slot zetten.

Zo zou ik 't doen tenminste.
 
even een vraagje, ik heb een philips radio cd speler
[ir]http://i25.tinypic.com/2ighjjp.jpg[/ir]
deze dus
nu het volgende probleem, als ik er een cd in doe krijg ik een error en komt die gelijk terug, ik dacht dat het aan de cd lag, vanmiddag 2 nieuwe cd's gekocht en weer het zelfde :p heeft iemand zo een idee wat het kan zijn? Verder heb ik vrij weinig - tot geen verstand van radio's :+
 
de 1ste cd was gekopieerd en vol met krassen, dus ik dacht dat het daar aan lag, maar heb er vanmiddag 2 uit de winkel gehaald en die deden het ook niet :p
 
En als je perse zoiets wilt, moet je een votex console halen. Dat is een speciale middenconsole, waarbij je 2 extra DIN gaten hebt, kun je dubbeldins unit kwijt, en eventueel een DVD HU in het normale DIN slot zetten.

Zo zou ik 't doen tenminste.

die votex dingen zien er relaxed uit bedankt voor de Tip zou er nog eens goed overnadenken wat ik doe.
 
even een vraagje mensen,
Ik was aan het kijken op amerikaanse site naar radio's en dergelijke,
Na omrekenen van dollar naar euro viel ik door mijn stoel.
Wat een spot prijzen daar in amerika.

Nu mijn vraag hebben deze amerikaanse modellen gewoon standaard aansluitingen zoals wij in nederland hebben, dus gewoon plug and play ?

Aangezien ik familie heb die daar woont, en niet vast niet beroerd is mij er 1 op te sturen.

dan bespaar je dus bijna 200 piek,
en in nederland vind je geen touchscreen modellen voor 220 euro :p
 
De radio zal niet werken aangezien ze in de vs andere frequenties gebruiken dan hier. Met sommige radio's zit je ook nog met dvd-regio gezeik, en de navigatie zal je ook weinig aan hebben.
Tevens kan je er van uitgaan dat je bij het invoeren van audio wel invoerkosten en btw moet betalen.
 
Vandaag weer even bij die vriend van me gekeken, alles werkt nu opeens wel maar uit die woofer komt een hoog geluid, zoiets van: Ieeeeeeeeee

We hebben mijn radio even aangesloten en daarmee deed hij het niet, RCA uitgangen van zijn radio gewoon kaduuk?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top