Gewicht/Weight zaken enzo.

er zijn mensen die het weten en kunnen, en er zijn mensen die denken dat ze het weten en kunnen. waarschijnlijk zal die laatste groep problemen gaan krijgen met zijn machine bij de keuring. volg je me nog een beetje:)

Ik volg je, maar laat dan eens 1 of 2 foto's zien waar jij van zegt, dit kan echt niet door de beugel. Een foto van een velgje en een frame bijvoorbeeld.
 
zoiets kun je niet vanaf een foto beoordelen, omdat dat een vertekend beeld geeft. ik doel nu meer op de denkwijze van een aantal personen die hier hun mening geven. als ze dat gaan omzetten in werkelijkheid zal het niet lang duren voor er ongelukken gebeuren.
 
Voordat deze discussie uit de hand gaat lopen wil ik jullie vragen weer ontopic te gaan.

Een mening mag geplaatst worden, maar ik wil geen duscussie over andersmans meningen zien zolang geen van beide dit degelijk onderbouwd/motiveerd.

Inprincipe gaat het er in dit topic ook niet om wat wel en niet goedgekeurd word door SBO.
Ookal zijn bepaalde onderdelen goed geconstrueerd en dus gewoon veilig, de SBO bepaald zelf wat hun wel en niet goedkeuren.
Het is HUN race en sprint organisatie. Hun bepalen wat wel en niet veilig is, ookal kun je zelf de veiligheid garanderen.
 
Gisteren even de boor in me kickstartkap gezet. Wist eigenlijk al dat het niets ging schelen maar wou het even echt uittesten, omdat me vorige test met een gecoate en niet gecoate kickstartkap was.

Kap voorheen origineel: 1060 gram

Kap in volgende status: 1030 gram (ongelakt gewogen)

HPIM3605.JPG


Wellicht is er met meer boren nog 100 gram te winnen, maar meer zit er denk ik niet in. Daarnaast is de kans op scheuren dan behoorlijk groot omdat je dan door de stevigheids spijlen aan de binnekant heen moet boren. Dus nogmaals zou ik zeggen doe je het voor het gewicht bespaar jezelf de moeite :p

Graag geen commentaar op mijn boor werk :p gaten zijn netjes aan de zijkanten en binnenkanten geschuurt om zo kans op scheuren te verkleinen. En hij is nog niet afgelakt!
 
Ik snap niet waarom mensen zo extreem gaan terwijl ze scooter70 gaan rijden.... Ik hoor veel ja ik doe het voor de fun ja ik doe het voor de fun, ik zie soms gebakkies en daar wordt echt snoeihard 'voor de fun' een dikke crash mee gemaakt, ik ga geen namen noemen daar hou ik niet van.

Ik heb alleen me buddybak gaten van 50mm geboord, en sp98 velgjes

de rest boeit me echt geen ruk die paar gram

En dat mensen nog zo aan het nadenken zijn over gewicht...

Bats gewoon 10keer per week en dan gaan de kilos vanzelf

groete:)
 
doe jij dat toch lekker. ik ga voor een top 10 positie.

Top 10 maar? Wat ik niet snap is dat men dan bijvoorbeeld een sr of aerox neemt en deze helemaal licht gaan proberen te maken doormiddel van kamikaze velgen, voorvork etc. Ook een standaard zip kun je onder de 45 kilo krijgen zonder overal gaten in te boren en allerlei dingen op het randje te gaan afdraaien/frezen. Steek je tijd dan liever in je blokje want die 2-3 kilo doet echt geen wonderen qua tijd. maarja ik heb ook makkelijk praten met de superspecial waarbij je gewoon een framepje van 2,5 kilo gebruikt:p
 
doe jij dat toch lekker. ik ga voor een top 10 positie.
Loze opmerking, IEDEREEN gaat voor het hoogst haalbare positie, maar of je dat met 2kg verschil wilt? Who knows

Edit: @ Tommy 45 kg voor een standaart zip is wel erg weinig denk ik, ik heb op het moment grote gaten in me buddy, achterkant eraf geslepen, en sp98 velgjes hij weegt nu 60kg zonder vloeistoffen.zal rond de 63kg worden denk ik.

Maar uiteindelijk tellen de tijden:P, en die haal je niet met alles gewichtsreductie
 
Ook een standaard zip kun je onder de 45 kilo krijgen zonder overal gaten in te boren en allerlei dingen op het randje te gaan afdraaien/frezen.

kun jij mij eens uitleggen hoe je da doet min sprintframe weegt nou 45 kilo rijklaar zonder kappen en met alu kroonstuk en al
en dan is echt al het overbodige eraf gehaald

maar ik ga liever voor wat meer safe dan wat meer gram ik heb een alu kroonstuk maar da is gewoon vol en niks uitgehaald

als er iets afbreekt besef je pas waarvoor je het alemaal doet alels licht maken
 
gast... ik had in eindhoven 8 kilo van mijn zip afgehaald en reed 3 tiende sneller..
wat wil je nog meer weten?

@mc cobes. ik zou maar eens goed naar je sprintframe gaan kijken. als je een frame zonder kappen bouwt van 45 kg dan ben je fout bezig..
 
Last edited:
ik ben van mening dat je beter je sprint(er)(frame)
aerodynamisch kan maken dan zo licht,
bijv een stevige constructie, en dan laten testen op luchtweerstand.
hal met enorme ventilator oid.
denk dat je daarmee hogere prestaties zal halen:)
 
Zie je wel... je kan het wel... gewoon met geduld de gaatjes aftekenen en een scherpe boor gebruiken. ;)

Of heb jij dit zelf niet gedaan? :X

Haha, nee heb ik wel zelf gedaan! Kan wel een beetje beunen ;)




Owja, rol en lucht weerstand zijn factoren waar je enigzins rekening mee moet houden. Daarnaast is het bewezen dat gewicht een factor is waarmee je redelijk snel snellere tijden mee rijdt. Ook vind ik gewicht besparen en ermee bezig zijn best fun. En ik pak een NRG omdat die niet zo goed licht te krijgen is en ik die mijn voorkeur geniet wat betreft het uiterlijk, want ondanks gewichtsbesparing vind ik dat wel belangrijk :)
 
Ach, het gaten boren in dingetjes is gewoon leuk.
Het houdt een mens bezig he.

Ik zat gisteren nog bij mijn ouders gaatjes bij te boren in mijn achterkap.
Volkomen nutteloos, scooter ga ik nooit never gebruiken om te sprinten etc,.
Who cares?

Ik heb nu ook een zwaardere Ibea ipv een Mikuni...ook erg loos.
 
gast... ik had in eindhoven 8 kilo van mijn zip afgehaald en reed 3 tiende sneller..
wat wil je nog meer weten?

@mc cobes. ik zou maar eens goed naar je sprintframe gaan kijken. als je een frame zonder kappen bouwt van 45 kg dan ben je fout bezig..


je heb gelijk met die 8 kilo het scheelt echt veel ik heb het vorig jaar ook gezien en ik weet ook de 10 over overheen komt met 3 tot 4 tiende

en dat is veel dus gewicht.
rol en lucht weerstand ook als dat goed zit en je heb dat alles voor elkaar dan kun je met 21 pk ook eeen heele dikke tijd neer zetten (mits je grafiek ook goed loopt)

groetjes arthur
 
Back
Top