Aerodynamica V.S. Gewicht

Status
Not open for further replies.
wat jij zegt en wat ik zeg komt dus op het zelfde neer alleen andere keus van woorden ... maar dan nog kan je dimples niet vergelijk met gaten.

jawel, het is puur om de laminaire luchtstroom in een turbulente te krijgen om de drag achter een voorwerp te verminderen, de mate van weerstand word aangegeven met het reinalds getal oid. Tot op een zekere hoogte bouwt de weerstand op, maar daarna word het fors minder omdat de lucht niet meer aan het voorwerp vastplakt, en het aantal meegesleepte lucht minder word.

kijk je wel eens schaatsen? daar hebben ze gekartelde strips op hun pakken, deze doen precies hetzelfde en zijn ook geen putjes, think out of the box..

In het geval van een scooter heb je niet echt drag achter een voorkap, daar gaten of iets in maken zou dan ook onzin zijn, en de weerstand onnodig verhogen. een golfbal draait rond, Als jij als maker van een golfbal een voor en achterkant weet aan te wijzen ben je best knap :p dat is waarom de putjes rondom zitten ;) Een scooter is aerodynamisch niet echt een top ding, zorgen dat je drag vermindert scheelt dus wel, al dan wel of niet merkbaar op de baan, t gaat immers over de aerodynamica, in zekere zin kan je dus EN gewicht verminderen, EN de luchtweerstand minder maken op een standaartscooterklasse ding.

nu zijn me wijze woorden op. :+
 
Ja leuk, En wat heb je er aan als je weet of een stroming laminair of turbulent is? En reken het maar eens uit. Om de stroming om een bal heen te berekenen is niet zo moeilijk, om een golfbal al moeilijker. Maar om een scooter!?!?! Beetje gooien met leuke begrippen, maar er iets aan hebben :X
 
wie zegt dat er iemand aan ging rekenen ?

zulk soort dingen kun je alleen in een windtunnel testen.

wat je hebt aan een bepaalde stroming:
turbulente stroming geeft minder drag aan de achterkant, en dus minder weerstand.
heb je daar geen voordeel bij wil je eigenlijk altijd een laminaire stroming.
 
het ging mij om de opmerking dat gaten in de kappen boren gedaan werd om de luchtweerstand te verminderen ipv het gewicht ... mensen die dat bedenken hadden de opdracht moeten krijgen om het buskruit uit te vinden dan was er nooit geen oorlog geweest

hoe ver je ook gaat met al die technische praatjes over dit en dat ... komt het net als bij motorische problemen neer op 1 ding


T E S T E N !!!!!!!!!!!!

van proberen kan je leren
 
ik denk het dat het perforeren van je kappen juist veel meer luchtweerstand creërt, de lucht hapert gewoon overal. Of dit opgaat tegen het gewicht dat je van al die schijfjes wint is wat anders.

Anders moet even iemand een polyester golfbalrelief-kappenset maken en even testen in een windtunnel. :+
Maar daar zal waarschijnlijk niks positiefs uitkomen aangezien ze zo'n ontwerp nergens in autoraces oid gebruiken.

Tja als je er veel research in steekt kom je er wel. :)
 
dit wordt weer een nutteloze topic, mensen die amper weten waar ze over praten..

mensen kunnen we dit niet slutien en gewoon lekker testen rijd met of zonder kappen, maak lekker veel runs en zie het verschil.

over golfballen en tennisballen, bla bla

misschien moeten we mijn squashbal nemen, die gaat ook erg hard
 
dit wordt weer een nutteloze topic, mensen die amper weten waar ze over praten..

mensen kunnen we dit niet slutien en gewoon lekker testen rijd met of zonder kappen, maak lekker veel runs en zie het verschil.

over golfballen en tennisballen, bla bla

misschien moeten we mijn squashbal nemen, die gaat ook erg hard

Amen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top