Soortelijk gewicht van aluminium?

Chris

Kawa KX 250
Mja titel lijkt me duidelijk, wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen maar hier verwacht ik in ieder geval een betrouwbaar antwoord...

Alvast bedankt:)
 
Advertisement - register to remove this

Je gegevens kloppen Joost , 2,70 is het. Let wel dit is puur aluminium. Cilinders,zuigers en de meeste andere toepassingen zijn allemaal legeringen

PS Joost , ik heb nog wel een Binas over als je intresse heb
 
Dank je maar in het dagelijks leven heb ik hem nu niet meer nodig, als jij dan voortaan dit soort topics beantwoordt dan heb ik er ook geen nodig ;)

//edit//
blijkt dat ik er beneden toch nog 1 heb :)
 
Oke, bedankt!

Misschien nog een stomme vraag, mja als je tot nu toe een bakkerijopleiding hebt genoten heb je nooit geleerd wat een Binas precies is, en wat daar allemaal in staat, als da interessant is heb ik wel interesse, JohnB.

Volgende keer zal ik zelf ook ff googlen.. :$

[edit]
het ging idd ook over puur alu, draaistukken, en ik wil het gewicht van een buis uit gaan rekenen... spri...... -:-
 
die binas is een boekje van school, hoort bij het vak bio dacht ik? Staan allerlei gegevens in, die voornamelijk bij je boek en stof horen:)
 
Marco.vd.Z said:
die binas is een boekje van school, hoort bij het vak bio dacht ik? Staan allerlei gegevens in, die voornamelijk bij je boek en stof horen:)
jep klopt, alleen is het:
BINAS BI=biologie NA=natuurkunde S=scheikunde
 
Misschien makkelijker om dit te gebruiken (kun je uiteraard zelf afleiden):

duraluminium (legering, max. sterkte) : 0.0028 g / mm^3
 
Ja zover was ik idd ook gekomen, kwam alleen op 0.0027 gram uit, afgeleid van 2700 gram per liter dus, en uitgaande van puur aluminium, het was een draaistuk waarvan ik het gewicht wilde weten.
Wat betreft die pijp, daarvan staan de gewichten per meter op de MCB site.

[edit]
heb gekeken op www.matweb.com en heb gezien dat die 2700 gram per liter iig wel klopt, alleen ging ik uit van puur aluminium, maar het ging om de legerering 6060. Denk bij nader inzien nou ook niet dat er veel puur alu wordt verwerkt/verkocht...
[/edit]
 
Last edited:
Back
Top