ruud.
www.vk-tuning.tk
wat jij zegt en wat ik zeg komt dus op het zelfde neer alleen andere keus van woorden ... maar dan nog kan je dimples niet vergelijk met gaten.
jawel, het is puur om de laminaire luchtstroom in een turbulente te krijgen om de drag achter een voorwerp te verminderen, de mate van weerstand word aangegeven met het reinalds getal oid. Tot op een zekere hoogte bouwt de weerstand op, maar daarna word het fors minder omdat de lucht niet meer aan het voorwerp vastplakt, en het aantal meegesleepte lucht minder word.
kijk je wel eens schaatsen? daar hebben ze gekartelde strips op hun pakken, deze doen precies hetzelfde en zijn ook geen putjes, think out of the box..
In het geval van een scooter heb je niet echt drag achter een voorkap, daar gaten of iets in maken zou dan ook onzin zijn, en de weerstand onnodig verhogen. een golfbal draait rond, Als jij als maker van een golfbal een voor en achterkant weet aan te wijzen ben je best knap dat is waarom de putjes rondom zitten Een scooter is aerodynamisch niet echt een top ding, zorgen dat je drag vermindert scheelt dus wel, al dan wel of niet merkbaar op de baan, t gaat immers over de aerodynamica, in zekere zin kan je dus EN gewicht verminderen, EN de luchtweerstand minder maken op een standaartscooterklasse ding.
nu zijn me wijze woorden op. :+