Gewicht @ krukas verminderen

Raceroxie

Gauloises Rox
Naar aanleiding van me slechte tijd op jubbega, ben ik gaan nadenken wat ik nog beter kan maken aan me blok.
Nou dacht ik eraan om o.a. me koelvinnen van me Rotor maar ook van me halfpoulie af te halen.
Van de rotor weet ik dat het zonder problemen kan, alleen van de halfpoulie, zou je het daar zonder problemen vanaf kunnen halen (van schie had ze er ook afgehaald) zonder dat het zooitje te warm wordt.

Me carterkap is uiteraard al wel bewerkt voor de nodige koeling en dus lijkt het mij dat het wel kan.

En zou dit nog een beetje winst maken, zal niet veel zijn maja toch weer iets minder weerstand op de krukas:p
 
Advertisement - register to remove this

het kan ja, ik rij ook altijd zonder, het scheelt ietsjes vermogen... maar niet iets waarmee je een stuk snellere tijd mee neer gaat zetten.

in je afstelling of tuning zit veel meer winst
 
inderdaad, je tijd moet je echt niet gaan zoeken in dat soort kleine dingetjes (ik heb het btw ook :)

het gaat btw niet om het gewicht op je krukas, maar meer om de weerstand die de luchtverplaatsing geeft.
 
Oke thnks, dan ga ik dat op school maar is laten afdraaien:D

Ik weet dat ik er geen tiendes sneller door ga rijden en dat me scooter veel beter afgesteld moet worden.
maar ik wil hem voor damwoude toch eigenlijk wel wat sneller hebben en ja dan helpen alle kleine beetjes natuurlijk.
 
Ik rijd ook zonder vinnen op me rotor en zonder koelvin @ vario. Vorig jaar ook. Gaat altijd perfect.

Ik denk idd ook dat je het daar niet hoeft te zoeken.

Wat was je tijd? Wat weegt je scooter en ook heel belangrijk , wat weeg je zelf?
Wat is er aan je scooter allemaal gedaan?
 
Me snelste tijd was 8.804:X
Aerox weegt 79Kg ikzelf weeg incl helm enz. 84KG Totaal dus 163KG

Heb dan ook wel niet de snelste cil (Team) maar wel op speed niveau.
Inlaat heb ik helemaal zelf bewerkt, zal dus niet optimaal zijn en zal ook nog winst uit zijn te behalen.
Verder zou ik niet echt weten wat er nog verbeterd kan worden behalve dan nieuwe cil en uitlaat, maar daar wil ik zolang mogelijk mee wachten.

Owjah btw, me zuiger heeft wel beetje detonatie plekjes:X half gat in de zuiger oid8P. Denk dat een nieuw zuigertje ook al wonderen zal doen alleen zit momenteel nogal krap bij kas (lees sta rood).
 
Aerox-Evo70 said:
inderdaad, je tijd moet je echt niet gaan zoeken in dat soort kleine dingetjes (ik heb het btw ook :)

het gaat btw niet om het gewicht op je krukas, maar meer om de weerstand die de luchtverplaatsing geeft.
als je alles getuned hebt en goed afgesteld is en tog meer vermogen wilt zal je het altijd in de kleine dingetjes moeten gaan zoeken(Nardo vert. deksel bijv.)
 
Raceroxie said:
Inlaat heb ik helemaal zelf bewerkt, zal dus niet optimaal zijn en zal ook nog winst uit zijn te behalen.
spoelkanalen?

en je team zal nooit op égt speed niveau komen ivm losse binnenkop :)
 
ow k wou al zegge maar doordat dit:

Heb dan ook wel niet de snelste cil (Team) maar wel op speed niveau.
Inlaat heb ik helemaal zelf bewerkt, zal dus niet optimaal zijn en zal ook nog winst uit zijn te behalen.


achter elkaar stond ging ik ervan uit dat t over je cilinder ging :)
 
Ik denk dat je het ergens anders moet zoeken, maar het kan wel. Je zou eventueel overbodige framedelen wegslijpen, opzoek gaan naar meer pk's in je blok, zorgen voor minder wrijving op bepaalde delen (plakkende remblokjes, gelagerde vertandingsdeksel, gelagerde drukveer"koker") meer wrijving op andere delen (tegengaan van slippende v-snaar oid) , oefenen om goed te kunnen starten, zelf afvallen :p
Je kan vanalles bedenken wat positief gaat/kan uitpakken. Alles samen zal wel wat helpen...

Edit\ En zo veel mogenlijk polijsten, want dat is ook gewichtsbesparing :p
 
Big B NRG said:
Jawel, het kopje is niet het probleem, maar de spoelpoorten.
idd, enige verschil tussen de koppen is dat bij de speed de verbrandingskamer beter wordt gekoeld.
 
Hmm...ik ben het opzich wel met de TS eens, alles wat rond draaid zo licht mogelijk.

Alle kleine beetjes helpen. Maar als je nog eens veel geld over hebt, zou ik een paar licht gewicht velgen laten maken.
 
Project RR2 said:
zuiger is ook anders:)

euh nee hoor had beide hier staan en waren gelijk of ik was genaaid :)

maar denk dat je het bij afsteling/starten moet zoeken :)

maar tijd is tocg nog niet zo slecht? vergeleken met ander rijders
 
rs rullezzz said:
euh nee hoor had beide hier staan en waren gelijk of ik was genaaid :)
nee hor de zuigers zijn egt anders heb hier een C zuiger uit me ouwe team staan en aan A zuiger uit me huidige speed en die "inkeping" in je zuiger is een stuk kleiner als bij een egte speed zuigert:) of de bolling anders is dat weet k nie =)
 
Project RR2 said:
nee hor de zuigers zijn egt anders heb hier een C zuiger uit me ouwe team staan en aan A zuiger uit me huidige speed en die "inkeping" in je zuiger is een stuk kleiner als bij een egte speed zuigert:) of de bolling anders is dat weet k nie =)

Team en Speed hebben exact de zelfde zuigers.
 
verders zijn er trouwens egt wel leuke scores/tijden te behalen met een team hoor ;)

en over die kop.... dat valt te verhelpen natuurlijk
 
Back
Top