carterdeksel, gewicht of koeling?

Tinne de 1ste versie van alles wat jij maakt is TE.
Kan je je die 1ste staaf alu/achterveer/stukl met plaatjes/scheef geboord en verneukt/ding nog herinneren? :X
 
Maak je je nou druk om een paar gram? Dat gaat echt geen kiloos schelen hoor dus ook niet merkbaar.. Mijn mening is dus hou het verantwoord en beperk je alleen tot de koeling..
 
Originally posted by Mol
Joor, smaken verschillen nou eenmaal. Dat jij het niet mooi vind betekent niet dat een ander er niet uren op kan kwijlen oid.

niet dat ik erover kwijl toch.....?
De gaten stylings gaan idd vaak de lang door (er liggen ook al 2 voorkappen @ het vuil :rolleyes: )

Zal trouwens wel een foto laten maken van die gekraakte deksel.


Tinne.
 
Originally posted by Mol
Tinne de 1ste versie van alles wat jij maakt is TE.
Kan je je die 1ste staaf alu/achterveer/stukl met plaatjes/scheef geboord en verneukt/ding nog herinneren? :X

8P jaaaa, die was erg... scheef!

Tinne..
(overal al die grammetjes maken geen kilo?)
 
Kwa koeling zal er niet veel te verbeteren zijn bij een runner deksel denk ik. Dingen koelen al erg goed.
Als je nou mina/peu/etc had zou het ter koeling heel iets anders zijn.
Betekend niet dat je het optisch niet kan verbeteren ;)
 
misschein een idee om een doorzichtige/transparante carterkap te vinden.. Weet niet of die bestaan maar volgens mij zijn die wel lichter.. ? of zeg ik nu wat doms
 
monstaboy
Malossi Hyper Racing



Ja.. heeft dat nog wel zin dan, dan praat je over grammen.. ik denk dat dat zelfs niet op de testbank te zien is???????. Ik zou gewoon die gaten groter maken in je carterkap.

Hoe kan het verschil in gewicht nu meer vermogen geven voor op de testbank?? Scheeld toch alleen als je over de weg rijd, zodat je minder gewicht hebt om te verplaatsen


__________________
::[ M a l a g u t i | P h a n t o m | L C ]::
MHR[r] 70cc, Keihin 24mm PWK D-slide, Polini EVO uitlaat ...
 
Klopt, maakt niet uit waar je blok aanvast zit op een testbank.
op de weg is het natuurlijk een ander verhaal.

wil hem ook voor testbank & sprint gebruiken...

Persoonlijk wil ik gewoon het gevoel hebben dat het niet veel lichter kan, dat ding van mij.
(binnen bepaalde financiële grenzen dan......)

Tinne..
 
Als je het echt licht wil maken, zaag er dan grote driehoeken uit.
Maar alleen in de vlakke stukken.
Achteraf kan die grote gaten dan wat afdekken met polyesterlaagje want als je sprint is het belangrijk dat je vario en halfpoulie op temperatuur blijven.
 
waarom eigenlijk nog van het orgineel type carterkap uitgaan en waarom niet gewoon een klein framepje net als op de testbanken in Italie?
 
als je te weinig koeling hebt dan kun je ook iets minder toeren hebben dan dat je genoeg koeling hebt. stel je voor je hebt een stnd deksel en die verander je in een top performance deksel dan kan je dus d.m.v dat deksel net iets meer toeren maken dan met dat andere deksel een voorbeeld ik had m'n aerox alleen nog met een tecnigas toen ging ik 85op teller zoiets zonder afstellen met dat deksel trok ie een stuk beter door en ging ik 90 raar maar waar! dus meer koeling heeft dus cker wel zin! laters mhr rox
 
Originally posted by mhr_rox
als je te weinig koeling hebt dan kun je ook iets minder toeren hebben dan dat je genoeg koeling hebt. stel je voor je hebt een stnd deksel en die verander je in een top performance deksel dan kan je dus d.m.v dat deksel net iets meer toeren maken dan met dat andere deksel een voorbeeld ik had m'n aerox alleen nog met een tecnigas toen ging ik 85op teller zoiets zonder afstellen met dat deksel trok ie een stuk beter door en ging ik 90 raar maar waar! dus meer koeling heeft dus cker wel zin! laters mhr rox

Dat heeft dus met de temp van je vario's te maken. Maar helemaal niets met toeren. Heb op Jubbega wel gemerkt dat het erg belangrijk is dat je de vario op temperatuur hebt, Daniël en ik hebben daar dan ook een interressante techniek op losgelaten :) Te warm is uiteraard ook fout, vooral voor de rollen die smelten/hard slijten en de koppeling die te heet wordt.
 
joh, denk dat dat iedereen al wist. Maar het gaat hier om de verhouding tussen stijf- / stevigheid en koeling

[edit] was voor aerox-dewd [edit]

Ja Joor, alles moet op bedrijfs temperatuur zijn en werkte t best :)
 
Back
Top