Gewicht/Weight zaken enzo.

de hamvraag, hoeveel heb je ermee bespaard, en hoeveel groter is het risico geworden op scheuren?

Aan de ene kant denk ik : IDD


Maar als je kijkt bij hoeveel parts je bv 100 gram kunt lozen, dan helpt dit best aardig.
Je moet zulke dingen niet afzonderlijk beoordelen imo.

Maar ik ben wel van mening dat als je zulke dingen doet, het erg dom staat/is als je dan bv een zware accu aan je scooter hebt hangen voor bv een elec waterpomp.
Of dat je je velgen laat poeder coaten, etc etc.

Ik zeg niet dat de gene die deze naaf post zo is, maar even in het algemeen. :)
 
Beter gewoon die naaf in een draaibank hangen, en afdraaien waar mogelijk. Bespaar je imo veel meer mee en is minder risico qua scheurtjes/sterkte
 
Een uitlaat uit alu gaat niet goed komen.. Denk aan het smeltpunt van alu en de temp van de header...

Hier dacht ik in eerste instantie ook aan. Denk dat het wel houdt. Zijn maar 150- / 400m sprints. Alu. uitlaatjes moet je niet voor dagelijks gebruik gebruiken imo. Een stoot en je uitlat is krom , al met een lage temp..

EN ( ! ) , Alu. is natuurlijk moeilijk( er ) bewerktbaar dan staal / metaal. Met name lassen ed.
 
Mijn hebo racinh II was 1,8KG. Team pijp kan ik wel een keer wegen. Kan deze pijp ook vervangen met een alu demper en dan is hij ook niet zo zwaar (1,5 ?)
 
Allemaal aan de PVL rotor, want dat zijn ook de lichtste rotor`s!! weer een paar honderd gram gewonnen:+

Over licht gesproken voor komend seizoen heb ik twee frame`s klaar staan van ieder 2,5 kilo per stuk:)
 
Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoeld en geef daar ook mee aan dat niveau niet echt gevorderden is in mijn ogen:)

Ontopic: Mijn frames zijn dus 2,5 kilo, mina en pia. Ik geloof dat Heiko daar met zijn frame ook op zat. In mijn ogen kunnen ze niet veel lichter ivm met veiligheid. Het zou eventueel lichter kunnen door met carbon of iets te gaan werken alleen zal je daar misschien een kilo mee winnen. Ik denk dat rijklaar dan ook 35 kilo ongeveer de max is en dat je het voor de rest in het gewicht van rijder moet gaan zoeken.
 
Back
Top