This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Ok naja goede keuze zoiezo, ook goed dat je er bij na hebt gedacht hoe die in de handlicht erg belanrijk.

Een goede foto maken is idd 1 maar nabwerken is ook erg belanrijk!
Je moet ook kijken zodra je een foto maakt, moet je ook gelijk weten wat ga ik met deze foto doen, hoe ga ik hem bewerken, wat wil ik er wel en niet in hebben.

Soms schiet ik 500pics op een middag maar dan weet ik voor 75% al welke foto,s ik ga gebruiken en hoe ik ze ga bewerken.

Probeer ook eens wat met lagere sluitertijden, dat je zeg maar de handschoen ofzo scherp hebt maar de persoon die de klap op vangt geblured is.

heb ook wat geprobeerd maar weet eff niet meer of die er goed waren uit zijn gekomen.

Maarten, ik weet niet waar je woont, maar misschien kan je even een flitsertje huren.
Kost 10 a 15e voor een dag (+ 10x dagprijs als borg).

Ik ben heel de middag en avond in Oostende foto's wezen schieten; ben net 1.5 uur thuis..
't Was grijs en grauw, maar daar heb ik m'n thema dan ook maar deels op aangepast.

Morgen die foto's + die van afgelopen zondag doorspitten en bewerken.

Ik vind huren altijd zonde, uiteindelijk heb je nog niks zeg maar kan je beter een 2e hands zoeken op Marktplaats ofzo, en eventueel later weer verkopen voor bijna dezelfde prijs...
Zit zelf nog steeds af en toe te kijken voor een flitser, of ik het nodig heb en wat goed genoeg is.

waar en voor hoeveel heb je de 50d gescoord?

advies is apart, de 17-85 is amper beter dan de std. kitlens, en de 50 1.4 is een prime. terwijl je bij de 17-55 gruwlijke scherpte krijgt over het hele bereik en over het hele bereik ook f2.8.

vind het een apart advies!

Bij Foto Konijnenberg voor 718,99 euro, maar dat terzijde.
Mijn gevoel zegt ook gewoon bij de 17-55 blijven.
Volgende week maar is ergens binnenhoppen, aan aanschaffen!

Volgende week dinsdag ga ik de 7D kopen Ben benieuwd, nu nog even bedenken wat voor lens ik erbij wil hebben...

Volgende week dinsdag ga ik de 7D kopen Ben benieuwd, nu nog even bedenken wat voor lens ik erbij wil hebben...

En waarom ga je voor een 7d ? Ik kan je foto skils natuurlijk niet beoordelen heb nog nooit wta gezien van je. Maar een 7d is best wel een serieuze camera. En als je niet 100% weet waar je mee bezig bent zul je ook nooit er uit halen wat er in zit.

Maar zoals ik al zij ik kan je skils niet beoordelen.

Hmm toch weer meer rumours over een Nikon d800 begin volgend jaar, me would like very mucho yesss

heeft er iemand een idee waarom ik mn sigma 17-70 niet op 2.8 krijg @ 17mm op mn nikon d70 ?.. zijn toch verder geen instelschermpjes die dat beperken ofzo op full manual?

Hahaha, klopt! canon doet bzzz ploink, nikon doet KLIK KLAK, zo'n lekker geluid, maar ook gevoel! je voelt echt iets stevigs aan het werk.

ok ligt dus niet aan mij
kheb ondertussen al heel wat kliks gemaakt maar nog pas een paar leuke foto's gemaakt..

ben ondertussen ook wat met PS aant rommelen maar snap er de ballen van

Lightroom nemen Vinnie!

Zelf doe ik bijna alle kleur correctie,s in lightroom en dan als ik echt veel moet gaan veranderen in PS.

Vindt lichtroom makelijker en sneller werken.

Nee hoor moet eigelijk gewoon gaan. haal hem eens van je body af en haal eens een doekje over je contact puntje,s heen.

Wat je ook kan doen is je knoppen in drukken om je lens los te halen zeg maar en gewoon even 1 of 2 keer draaien.

kan zijn dat die geen contact maakt

Foto geschoten met m'n Powershot A1000 (compactcam) .. Vond hem wel aardig gelukt, jammer van dat bord in de linkerberm alleen

Status
Not open for further replies.