Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
@dion
die 2de is echt F*#$ vet man!!
Nog wat 4x4 pics geschoten op de brouwersdam ? zag je volgens mij nog lopen maar wist niet zekker of jij het was. Zag je bmw met kapote bumper nog wel staan en je landbouw voertuig zag ik ook nog rijden haha.
 
Die tweede is echt heel nice ja!

Ik vraag me alleen af of die linker kant niet te veel afleid en net eraf gecropt zou moeten worden?
 
Ik zou hem zo laten, dan krijg je beter een idee van hoe groot het blad is denk ik..

Ben nu opzoek naar een 18-270 IS lens van Tamron, weet alleen niet of ik ook een andere body wil gaan kopen, ik zat te kijken naar een 5D, maar ik vraag me af of daar dan weer die 18-270 lens op past. Wel een duur setje als student zijnde, maar ik vind het leuk omdat ik het steeds beter ga snappen, alhoewel ik dat fullframe nog niet helemaal vat i.c.m. objectieven, maar het lijkt me wel erg leuk om te hebben zodat ik merk wat het is, en de body zal een stuk beter zijn dan mijn huidige 350D.
Zondag wat foto's gemaakt van een bbq hier, leuk om te zien dat mijn foto's scherp en beter zijn dan die andere mensen maken met mijn camera..
 
wat bedoel je met FF camera en vignet ? Als je zecht dat je met een FF camera vignet krijgt dan kan ik je vertellen dat het niet zo is.

Gave foto weer hoor bjorn! leuk ook stukje text er bij hoe het tot stand is gekomen!

Hmm, ik dacht altijd dat een FF sensor meer last daarvan heeft door de grotere sensor, als je kijkt op Dpreview ofzo, zie je dat sommige lensen bij FF veel meer last hebben van vignetting dan crop sensors.
 
Jij ook al zo'n gearhead?
C'mon, een aantal mensen hier hebben/willen leuke kits, maar zie ze uberhaupt nooit wat posten?
 
Ik zou hem zo laten, dan krijg je beter een idee van hoe groot het blad is denk ik..

Ben nu opzoek naar een 18-270 IS lens van Tamron, weet alleen niet of ik ook een andere body wil gaan kopen, ik zat te kijken naar een 5D, maar ik vraag me af of daar dan weer die 18-270 lens op past. Wel een duur setje als student zijnde, maar ik vind het leuk omdat ik het steeds beter ga snappen, alhoewel ik dat fullframe nog niet helemaal vat i.c.m. objectieven, maar het lijkt me wel erg leuk om te hebben zodat ik merk wat het is, en de body zal een stuk beter zijn dan mijn huidige 350D.
Zondag wat foto's gemaakt van een bbq hier, leuk om te zien dat mijn foto's scherp en beter zijn dan die andere mensen maken met mijn camera..



18-270 op 5d zou beetje raar zijn.. beter investeer je in wat licht-sterkere lenzen ipv die tamron imho.. schijnt niet al te scherp te zijn
 
Jij ook al zo'n gearhead?
C'mon, een aantal mensen hier hebben/willen leuke kits, maar zie ze uberhaupt nooit wat posten?

Wie? ik of Anne? :p

Ik zou hem zo laten, dan krijg je beter een idee van hoe groot het blad is denk ik..

Ben nu opzoek naar een 18-270 IS lens van Tamron, weet alleen niet of ik ook een andere body wil gaan kopen, ik zat te kijken naar een 5D, maar ik vraag me af of daar dan weer die 18-270 lens op past. Wel een duur setje als student zijnde, maar ik vind het leuk omdat ik het steeds beter ga snappen, alhoewel ik dat fullframe nog niet helemaal vat i.c.m. objectieven, maar het lijkt me wel erg leuk om te hebben zodat ik merk wat het is, en de body zal een stuk beter zijn dan mijn huidige 350D.
Zondag wat foto's gemaakt van een bbq hier, leuk om te zien dat mijn foto's scherp en beter zijn dan die andere mensen maken met mijn camera..

Eigenlijk is het simpel zat, een 5D kan alleen EF objecten pakken, anders kan de spiegel de lens raken. EF objecten zijn meestal ook de duurdere (en betere) zoals de L lenzen van Canon. Natuurlijk passen de lenzen van Sigma etc ook, maar ook niet allemaal. Je hebt dus specifieke lenzen nodig. Zo'n 5D is trouwens ook echt perfect voor landschappen, portetten enz... Die 5D mark 1 is al te koop voor 800 a 850 euro, 2dehands dan wel.
 
Ja ik snap je reactie wel Bjorn, maar ik post ook gewoon zo goed als niks hier qua foto's, omdat het niet echt interessant is vind ik. Het lijkt daarom ook wel alsof ik zo iemand ben die goede spullen wil hebben, maar er niks mee kan. Maar ik heb mijn eigen camera'tje nu wel door, misschien zou ik eigenlijk dan nog even moeten blijven schieten en dan pas gaan upgraden, maar ik kan er nu 1 krijgen voor een leuke prijs (5D dan).

Vorige week nog een mooie foto van ons nieuwe ontwerp voor een communicatie zuil in de havens (nu bij ECT in Rotterdam)

3148dts.jpg
 
Voor de camera owners, laat eens wat zien dan. Ben wel benieuwd.

Edit: zo mag ik het zien Anne, ik zou wel even links die knie en voet weg croppen
 
Ok, naja, to top it off: ik heb nieteens m'n eigen cam.
Pak altijd die van m'n broertje of een maatje, hahaha.

Nog genoeg ideeën voor shoots trouwens ook, maar wat lastig uit te voeren.. :X
 
Hmm, ik dacht altijd dat een FF sensor meer last daarvan heeft door de grotere sensor, als je kijkt op Dpreview ofzo, zie je dat sommige lensen bij FF veel meer last hebben van vignetting dan crop sensors.

Dat kan volgens mij komen omdat niet alle lenzen geschikt zijn voor een full frame camera. Die zijn dan dus alleen scherp in het middelste deel dat de crop camera weergeeft. Buiten het stuk wat de crop camera weergeeft heb je dan misschien ook wat meer last van vignetting.

Niet dat ik dat zelf heb ondervonden ofzo, maar et klinkt wel logisch vind ik :p
 
nogsteeds niet zoals ik het voor ogen had, maar toch weer een poging verder.

[ir]http://farm5.static.flickr.com/4058/4678585667_c0a0fa846c_b.jpg[/ir]

edit:

in zwartwit misschien beter

[ir]http://farm2.static.flickr.com/1292/4679241212_74a0a2840a_b.jpg[/ir]
 
Last edited:
Idd als je geen goed glas op FF zet dan haal je dus niet de voledige kwaliteit uit lenzen.
Goede apparatuur helpt wel maar het blijft altijd aan je zelf. Wat je doet en hoe je het doet!!

Mischien meer groothoek schieten maarten, denk dat het wel helpt want je wilt het groot laten lijken toch ?

Wel even die voet er af croppen Anne!
 
@bjorn:
Heb dit gedaan met die extension tubes + 50mm f1.8. heb ook nog een 28mm f2.8 lens waar ik die extension tubes onder kan schroeven. Dat maar eens proberen.

In zwart wit is het niet echt beter, misschien wat van hoger nemen en wat meer scherptediepte.

Denk juist meer van onderaf, als je iets groter wilt laten lijken :p maar kwam niet lager bij de grond, haha. Dus misschien moet ik de boel wat hoger zetten zodat ik beter vanaf onder kan fotograferen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top