Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Ik ben ook weer even bezig geweest.

Even snel wat pics geschoten in de keuken. Alleen het licht wat via het raam van de achterdeur binnen kwam als licht bron.
Achteraf heb ik met verschillende spot exposures licht gebracht in het gezicht , sjaal en truitje.
Achtergrond heb ik er later ingezet.

Erg benieuwd wat jullie ervan vinden.
Vind het zelf een supertof resultaat gezien het feit ik geen fatsoenlijke lichtbronnen heb gebruikt.

edit: 2e pic is btw niet echt scherp :p
 

Attachments

  • IMG_3547-bewerkt1-background.jpg
    IMG_3547-bewerkt1-background.jpg
    342.5 KB · Views: 43
  • IMG_3553-bewerkt3-background.jpg
    IMG_3553-bewerkt3-background.jpg
    272.8 KB · Views: 29
Beide foto's naar mijn idee niet scherp genoeg. Die hele zachte bewerking, daar moet je echt van houden. Mijn ding is het echter niet.

Wel een net resultaat als je kijkt hoe de foto is geschoten.
 
Beide foto's naar mijn idee niet scherp genoeg. Die hele zachte bewerking, daar moet je echt van houden. Mijn ding is het echter niet.

Wel een net resultaat als je kijkt hoe de foto is geschoten.

Thnx :)

Pic1 is idd ook niet echt scherp.
Moet m eigenlijk ook op een statiefje zetten. Had de sluitertijd op auto staan en had niet echt veel licht waardoor die wat langer open bleef staan.
+ dat vrouwen niet echt geduldig zijn als je rustig scherp wil stellen :p
 
BVI

jpagef.jpg
 
Zo om nog niet klaar te zijn met kopen.. Heb net een Canon Speedlite 580EX II flitser besteld. Ga dit weekend op intro weekend in maastricht met school, en we MOETEN een flitser hebben.

Zal na het weekend wel wat plaatjes posten :)

Trouwens @Youri:
Dikke plaat! Met welk objectief schiet je die nou?
 
Zo gaat lekekr bij je, goed materiaal is wel ergg lekker hoor!

14-24 F2,8 Nikon op me 70-200 na fijnste lens die ik ooit vast heb gehad.
 
Goede gear is idd echt lekker! Ben nu redelijk wat aan het investeren maar als het goed is haal ik dat er dik uit. :)

Dat is volgens mij wel een lekker lensje ja! Zeker als je de platen ziet haha! :)
 
Dit is puur voor mijzelf. Doe nu opleiding tot fotograaf. Studio gebruiken we wel voor wat product fotografie en tak onder ons bedrijf dat Socialmediapicture heet.. maar zal voornamelijk ook voor mezelf gebruikt worden..
 
&*^*%&^% gebruik nou eens niet van die moeilijk te interessant lijkende verzonnen namen zeg! :p

Zo te zien is de lucht inderdaad 2 stops onderbelicht en terug geplaatst.

Btw haal nog even een beetje geel/groen uit de voorramen van beide auto's.
 
&*^*%&^% gebruik nou eens niet van die moeilijk te interessant lijkende verzonnen namen zeg! :p

Zo heet dat gewoon hoor :D
Maar zal het de volgende keer lucht vervanging noemen ok :p

01.jpg


De resolutie van de lucht leek wat laag bij de bovenste. Maar zou uiteraard ook kunnen komen als er gespeeld is met contrast.
 
Mensen. Viel me net even op. Ik zie een aantal groene en blauwe pixels in mijn foto's. Als ik met een langere sluitertijd schiet vooral.

Hete pixels of dode pixels? Hoorde meestal dat dode pixels rood zijn en pixels die heet worden oid.. groen en blauw zijn enz..

Iemand wel is wat mee gehad? Of terug gaan naar Canon met de camera?
 
Geen idee, waren een aantal rode, groene, blauwe pixels op verschillende plekken in donkere gedeeltes. Als ik de RAW foto in Bridge open zie ik ze wel maar zodra ik ze in Camera Raw open zijn ze gek genoeg verdwenen..

Hm geen idee wat ik hier mee aan moet. Ben ik nu gewoon aan het zeiken of moet ik even terug gaan naar Canon ermee?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top